De ene week krijg ik uitnodiging na uitnodiging. De andere week afwijzing na afwijzing.
Bij één bedrijf wilde ik door het chaotische sollicitatieproces niet eens meer, maar bij een ander bedrijf was ik super geschikt maar heeft gebrek aan werkervaring me de das omgedaan.
De mensen waren wel onwijs aardig en leken het oprecht vervelend voor me te vinden. Schijnbaar komt het niet vaak voor dat het klikt én dat iemand de juiste werkervaring heeft. Ik had dus pech dat ik het tegen zo iemand moest opnemen. Heb nu wel een streepje voor bij toekomstige sollicitaties in datzelfde team. Maar ja, had mij gewoon nú die kans gegund, denk ik dan. Zo kom ik toch nooit aan relevante werkervaring? ![]()
Heb nog 2 gesprekken te gaan komende tijd. Eén voor geen specifieke functie, de ander voor een functie waar ik niet super warm voor loop/die ik vrij spannend vind, omdat ik geen ervaring heb en het vrij complex is. Maar ik zie het mezelf eigenlijk wel doen. Het is totaal iets anders, maar is goed te combineren met mijn adhd, betaalt goed en opent deuren. Als er een aanbod komt, ga ik die accepteren. Wel na onderhandeling van salaris. Maar als dit het niet wordt, weet ik het ook niet meer.
Ik wil op dit moment gewoon aan het werk.