Ja gaat gewoon mee. Tussen het tekenen van mijn contract en startdatum zat vier maanden. Daar tussenin zat een verhoging en die ging gewoon mee. Hoef je niet eens voor tr doen want dat gaat automatisch.
Ja ik zou zorgen dat je dus inderdaad akkoord geeft op een schaal en trede, dan weet je zeker dat je mee gaat met een verhoging.
Ik heb volgens mij een nieuwe baan (andere suborganisatie). Hoorde lang niks na de brief en kon opeens snel op gesprek komen en dag erna je bent het.
Volgende week arbeidsvoorwaardengssprek. Heb geheel tegen mn natuur mn huidige schaal en trede gestuurd omdat ze dat vroegen. Ik wil sowieso schaal hoger en trede erbij. En dat moet er wel inzitten.
Wel lastig mn mond houden nog tot dat is geweest en voelt beetje alsof ik mn collega’s in de steek laat.
Zou ergens anders ook nog een verkapt sollicitatie gesprek hebben maar heb die uitgesteld. Als dit rond is zeg ik het af. Diegene kent namelijk mn huidige werkgever ook weer goed.
In de organisatie waar ik werk, gaan de nieuwe salarisschalen in op de afgesproken datum van de CAO verhoging. De personen die een startdatum op of na de CAO verhoging hebben, krijgen een aanbod inclusief CAO verhoging (volgens de nieuwe schalen) en de personen die een startdatum hebben voor de CAO verhoging gaan mee met de verhogingen die worden doorgevoerd door de salarisadministratie.
Heb je een aanbod zonder CAO verhoging ontvangen èn je start na de CAO verhogingsdatum, dan blijft dat zo (dan word je niet gecompenseerd) Dit gebeurt wel eens met mensen die ver van tevoren worden aangenomen wanneer de nieuwe schalen nog niet bekend zijn bijvoorbeeld. Dan is je aanbod je aanbod zeg maar.
Ik ben enthousiast over de vacature waar ik eerder over schreef hier, maar het enige is dat ze dus pas eind van de maand laten weten of je het bent geworden en dan willen dat je de eerste maandag van de maand erna start. Vind dat best kortdag? Zeker voor mij, omdat ik eerst nog 30 uur terug moet vliegen naar NL, maar sowieso wel?
Lijkt me ook een beetje lastig, aangezien je ook opzegtermijn hebt? Jij nu natuurlijk niet, maar de meeste mensen wel.
Ja precies, dat dacht ik ook. Het is wel een soort baan voor vlak na je studie, dus misschien gaan ze ervan uit dat je geen werk hebt? Vind het nogal onpraktisch haha
Mag dit zo echt? En geldt dat voor alle CAO’s?
Bij ons het zo dat er in je contract staat welke CAO er op het moment van tekenen loopt, maar dat zodra er een nieuwe CAO is, deze automatisch gaat gelden voor je contract. Dus ook wanneer de salarissen veranderen, krijg je die verhoging.
Ik vraag me af hoe accuraat het aantal sollicitanten bij vacatures op linkedin is. Zag net een vacature waar al 100 sollicitanten zouden zijn in 6 dagen (gelukkig zelf geen interesse), maar ook vacatures waar na 3 weken nog niemand op heeft gereageerd.
Volgens mij telt LinkedIn iedereen die op de knop Solliciteren klikt. Maar die hoeven dus niet per se daadwerkelijk te hebben gesolliciteerd
Oh, dat scheelt weer!
Ik merk dat er nu langzaam wat vacatures online verschijnen na maanden van droogte.
Ik heb een leuke vacature gezien en ik herken mijzelf helemaal in de profielomschrijving, maar verder is de vacaturetekst eigenlijk best wel vaag (en slecht haha), dus ik wilde bellen om wat meer informatie te krijgen en ik wil ook weten wat ze belangrijk vinden in een kandidaat zodat ik de nadruk in mn brief goed leg. Ik HAAT bellen over zoiets en door andere omstandigheden voel ik mij helemaal niet zo chill, waardoor ik het extra kut vind. Maar ik had het gisteren helemaal voorbereid en mijzelf opgehyped, nam ze niet op kreeg een sms met “stuur een sms”, dus ik gezegd dat ik graag wil solliciteren en nog wat vragen had, antwoordde ze dat ze die dag druk was maar deze ochtend tijd zou hebben om te bellen. Inmiddels twee keer gebeld maar geen gehoor. En ik heb straks om 10:00 een afspraak en moet om 15:00 weg voor een uitvaart en ik wilde vandaag mn brief schrijven en versturen want morgen heb ik ook geen tijd
echt frustrerend haha zit ik dan met mn goeie gedrag
Oja, dat bellen in deze situaties is kut hè. Van solliciteren kun je ineens zo onzeker worden, terwijl dat meestal nergens voor nodig is.
Ik had vorige week ook een vraag over een vacature. Daar stond alleen een mailadres bij, dus heb gemaild en kreeg toen een telefoonnummer. Heb dat nummer inmiddels meerdere keren gebeld, maar er wordt niet opgenomen. Ik denk dat die persoon meivakantie heeft. De vacature sluit de dag na de vakantie
Heb dus maar een brief gestuurd op basis van wat ik denk dat goed is.
Ik vind trouwens dat veel vacatures op een bepaald niveau al heel snel een hoop abracadabra zijn. Dat je denkt: ik weet nu nog steeds totaal niet wat er van me wordt verwacht.
Ik ben het niet geworden.
Was er na het bericht paar uur best verdrietig om, maar ben een paar dagen later wel weer oké. Het had zo moeten zijn, denk ik dan maar.
Ben direct weer aan de slag gegaan: inmiddels weer op twee vacatures gesolliciteerd en de 3e motivatiebrief ben ik mee bezig.
Heb ook meerdere netwerkgesprekken gevoerd en één recruiter heeft beloofd mij binnen 3 maanden te bellen voor een bepaalde functie in een andere sector. Functie lijkt me heel leuk en geeft me de kans om te groeien met direct goed startsalaris en nette verhoging na één jaar.
Ik heb tijd, dus als het de komende maanden niks wordt, heb ik hoop voor die functie hierboven.
Heb net een sollicitatie ingestuurd voor een interne functie.
Waren meerdere mensen die mij op de vacature hebben gewezen/mij hebben gevraagd te solliciteren, maar blijf het zo spannend vinden.
Ben altijd bang dat ik na 1000x doorlezen toch nog stomme fouten in mn cv/motivatie heb staan.
En natuurlijk het aloude bang voor afwijzing.
'T is dat het mij echt een super leuke functie lijkt anders was ik in mn comfortzone blijven zitten.
Laten jullie bij een nieuwe baan het nieuwe dienstverband altijd naadloos aansluiten bij het oude dienstverband?
Ik heb een nieuwe baan en het lijkt het meest handig en voordelig te zijn qua uit dienst en in dienst gaan dat er twee weken tussen mijn oude en nieuwe baan zit.
De financiële ruimte hiervoor heb ik. Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe het zit qua risico’s rondom verzekeringen. Ik lees hierover verschillende dingen op internet. Hoe zit het bijvoorbeeld met ww/ziektewet als ik net in die twee weken ziek zou worden?
Qua pensioen begrijp ik dat ik even iets minder pensioen opbouw.
Ik doe altijd de eerste van de maand. Tenzij dat niet op een kantoordag is. Dan de eerste datum daarna.
Als je zelf ontslag hebt genomen heb je sowieso geen recht op ww, maar als je niet zelf ontslag hebt genomen kun je voor die twee weken zelfs nog ww aanvragen. Als je ww hebt kun je ook in de ziektewet, anders niet, dan ben je daarvoor niet verzekerd.
Ik ga dit over twee maanden ook doen. Wilde graag nog op vakantie voor ik startte met mijn nieuwe baan en ondanks dat ik nog veel vakantieuren heb staan kan ik door andere leuke plannen niet op vakantie (ga wel vrij zijn maar kan niet weg). En mijn huidige baan wilde niet meewerken aan halverwege de maand stoppen. Dan maar twee weken geen salaris dat overleef ik wel. Moet eerlijk zeggen dat ik mezelf niet heb verdiept in welke nadelige gevolgen dit evt zou kunnen hebben als ik ziek word ofzo.