Ik zit met iets in mijn hoofd en ergens weet ik het antwoord maar ergens denk ik ook “ het valt wel mee“.
Situatie: wegens een reoganisatie verdwijnt mijn huidige functie. Ik heb toen aangegeven niet te gaan solliciteren op de nieuwe vervangende functie maar te gaan kijken naar andere baanmogelijkheden. Deze zoektocht vond ik tegenvallen, maar bij organisatie A was er een klik en ben ik aangenomen ( contract moet nog getekend worden). Ik had ook gesolliciteerd op eenzelfde functie maar dan in een andere tak bij organisatie B.
Ik zit momenteel in een schaal 60 trede 7 van een cao.Ik kan (in theorie) qua salaris nog doorgroeien binnen deze schaal.
Beide functies zijn schaal 55, maar gezien de urgentie van het vinden van een nieuwe baan vond ik dat geen groot bezwaar. Dit betekent wel dat ik altijd in de laatste trede van schaal 55 uitkom en niet meer kan doorgroeien in schaal 55.
Ik heb afgelopen dinsdag een arbeidsvoorwaarden gesprek gehad bij organisatie A. Ik zou 180 euro bruto minder gaan verdienen. Ik heb een tegenbod gedaan waarin ik een topschaal kreeg wat overeenkwam met mijn huidige brutosalaris. Hier zijn ze echter niet op ingegaan omdat ze een lijn willen trekken in de functiegroep waarin ik ga vallen. Met de geplande cao-verhogingen compenseer ik pas in november 2026 mijn huidige salaris.
De salarisvoorwaardes (vanuit de cao) zijn bij organisatie B echter beter. Ik zou direct al gelijk ingeschaald worden en in januari 2026 komt er een nieuwe verhoging waardoor ik 136 euro bruto meer verdien dan nu.
Het zijn allemaal relatief kleine bedragen maar ik wil geen dief van mijn eigen beurs zijn. Ik ben bijna loyaler naar mijn nieuwe werkgever, dan naar mezelfā¦
Ik twijfel dus of ik maandag organisatie B moet bellen om te vragen of ik alsnog op gesprek mag komen,aangezien ze het erg jammer vonden dat ik mij terugtrok.