Sollicitatietopic #2

Ja ik herken dit ook niet zo @Nestley_Toulhouse, ik zie eigenlijk meestal gewoon de range van de schaal bij de gemeentes waar ik kijk. En anders lijkt het mij dat de schaal er bij staat, en die kan je makkelijk opzoeken.

Omdat in de ambtenarij een functie in een bepaalde schaal valt. Dus dan kun je maximaal zoveel verdienen, ookal heb je nu een beter betaalde baan. Je kunt alleen onderhandelen over je trede binnen die schaal, maar een andere schaal zal het niet worden, want dat ligt gewoon vast in het functiehuis.

3 likes

@boonie @Huismus

Ik zeg het onduidelijk. De schaal staat erbij en het max. loon, maar geen minimum. Ik heb geen werkervaring in deze sector, dus ik ben dan benieuwd naar het minimumsalaris.

Bedoel dat ik het vooral irritant vind dat ik voor verschillende functies steeds zelf het CAO moet opzoeken om te zien wat je minimaal gaat verdienen.

Maar goed, was gewoon even een irritatie gisteren. Ik bedacht me later ook dat ik gewoon de schaal kan onthouden met een beginsalaris dat ik minimaal wil per CAO😅

1 like

Soms wordt je zonder ervaring in een schaal lager ingedeeld of in een aanloopschaal. Dus het minimum is vaak wat flexibeler dan het maximum

1 like

Vandaag mijn eerste sollicitatiegesprek gehad. Volgensmij ging het wel ok? Vond het moeilijk om te peilen wat ze van me vonden, de teamleider was ook vanuit huis en de coördinator was wel met mij op kantoor dus zaten we daar met zo’n groot scherm. Het werk spreekt me wel enorm aan en past goed bij me. Ik kan er ook goed in doorgroeien naar wat ik wil. Ze hebben erg veel over de functie vertelt, alleen had niet het gevoel dat ik mezelf super goed kon laten zien want ze vroegen niet heel veel. Dus ik probeerde beetje initiatief te nemen en aan te haken op wat ze zeiden. Was de enige kandidaat vandaag en de rest woensdag, omdat ik alleen vandaag kon. Dus ook erg coulant dat ik op een andere dag kon. Maargoed, is ook pas de eerste sollicitatie dus als dit het niet is dan vind ik vast iets anders waar ik op kan solliciteren (hopelijk). Had ook ergens anders nog gesolliciteerd maar niet uitgenodigd, alleen daar hadden vgm superveel mensen op gesolliciteerd.

Zit nu nog bij mijn huidige baan tot einde jaarcontract en zij weten ervan, maar echt weinig motivatie nog en is zo niet uitdagend werk (soms zelfs hersenloos) dus hopelijk kan ik snel weg. De collega’s zijn wel erg leuk (vooral 1) dus beetje jammer, maar is echt niet genoeg voor mij.

Ik heb gister ook een sollicitatie uitgestuurd. Hopelijk hoor ik snel meer.

@Pawsible jammer dat ze weinig vroegen. Voelde je verder wel een klik? Ik zit in een soortgelijke situatie als jij. Heb nog tot maart een jaarcontract maar gezien het financieel niet goed gaat met het bedrijf, verwacht ik geen verlenging. En eigenlijk is dat maar beter ook want het werk is ook hersenloos en onzinnig :sweat_smile: Ik heb ook totaal geen motivatie verder. Nu rustig verder zoeken naar een andere baan.

Ja opzich wel een klik, ze waren aardig, maar ik heb geen idee wat ze van mij vonden. Mijn onzekerheid denk ik :sweat_smile: probeerde wel gewoon mezelf te zijn.
Ik zou nog tot 1 oktober moeten, dus dat is nog wel een tijdje. Hopen dat we snel iets vinden :pray:

Oh jij hebt trouwens tot maart jaarcontract? Las het verkeerd. Das wel heel lang dan :frowning:

1 like

Net een gesprek gehad waarvan ik eigenlijk hoop dat ik het niet wordt.
Het gesprek was heel leuk, maar de functie is zo anders dan in de vacature stond.

1 like

Dan zou ik gewoon afbellen ipv af te wachten of jij het wordt

13 likes

Dat ga ik doen denk ik inderdaad!
Solliciteer vanuit een baan die opzich prima is, dus ben nog niet helemaal gewend aan dat het ook mijn keuze is :sweat_smile:
Hiervoor had ik altijd gewoon of een baan nodig of was ik ongelukkig in de baan die ik had, dus ben nog onwennig in het comfort.

1 like

Helaas niet geworden, waren veel anderen die meer ervaring hadden. Achja, dan maar weer verder kijken.
Toch wel jammer want leek me erg leuk.

3 likes

Hier is wel vaker het maken van een vaardigheden cv getipt, heeft iemand goede bronnen/voorbeelden van hoe dat er uit ziet of kan zien? Hoe je dat maakt/wat daar een gangbaar format voor is? Ik wil het wel een kans geven maar kan maar matig fijne bronnen met uitleg/voorbeelden vinden.

Of misschien iemand die het heeft en een (geanonimiseerd?) voorbeeld wil delen (via dm eventueel)?

1 like

Geen ervaring @boonie. Staan er geen voorbeelden op de werkzaken-subreddit?

Ik zou vandaag een terugkoppeling krijgen van een eerste sollicitatieronde, maar heb nog niets gehoord. Dit al de 3e keer dat een manager zich niet houdt aan de zelf genoemde dag. Nu moet ik nog langer in spanning zitten, stom :angry:

Edit: tijdens het eten toch nog gebeld en ik ben door naar de volgende ronde, dus ik vergeef het hem.

4 likes

Ik kreeg gisteren weer een afwijsmail met de mededeling dat er meer dan 90 sollicitanten waren voor de functie, word hier echt moedeloos van :")

Na 5 maanden WW (en een enorme depressie) heb ik eindelijk een gesprek woensdag. Zin in! Hoopvol.

33 likes

Willen jullie allemaal meeduimen dat ik vandaag positief uitsluitsel krijg over een hele leuke baan?
Ik duim heel erg voor mezelf vandaag

16 likes

Update: net gebeld geworden
ik ben door naar de laatste gespreksronde!
Dank jullie wel voor het meeduimen!!

52 likes

@TheOne Wat fijn!

Ik ga ook weer beginnen met solliciteren, na een aantal jaar full-time als zzp’er te hebben gewerkt. Het liefst wil ik in september ergens anders beginnen of eventueel oktober! Hoop dat dat lukt.

4 likes

Gisteren heel leuk gesprek gehad voor traineeship en zij zijn erg enthousiast (en ik ook haha), hopelijk binnenkort vervolg met een opdrachtgever

3 likes

Succes!

2 likes