@SpeedOfSound Sta je al bij alle uitzendbureaus ingeschreven? Dat geldt ook als activiteit toch? Heb je alle webinars van het UWV al gevolgd? Gewoon aanzetten en intussen wat anders doen, maar wel weer een activiteit.
Hahaha, ânetwerkgesprek met Huismus en Graceâ.
Alsof iemand van het uwv uberhaupt al die activiteiten checkt.
Ja dit heb ik ook gehad! Ik ging van 36 naar uur 32 en kreeg toen ook nog een poos die 4 uur aangevuld van de ww. Heb een paar keer naar ze gebeld en gezegd dat ik dat geld niet hoefde omdat ik zelf koos voor 32 uur en ik niet meer wilde solliciteren omdat ik al een baan had.
Maar het moest, dus heb nog maandenlang sollicitatiebrieven verstuurd met daarin meteen bovenaan de brief benoemd dat ze mijn brief weg kunnen leggen omdat ik al een baan had maar moest solliciteren
En kreeg dus ook maandenlang geld waar ik niet om gevraagd had maar na 4 keer bellen heb ik het opgegeven en het geld maar gespaard.
Ik was al begonnen aan mân nieuwe baan en toen gingen ze ook bellen dat ik moest doorsolliciteren omdat zij niet hadden doorgekregen dat mân salaris daadwerkelijk was gestort (?). Heb toen wat dingen in dat systeem nog gezet zoals arbeidsvoorwaarden en kennismakingsgesprekken met collegaâs, echt waardeloos. Maar ik zou ook echt niet meer brieven sturen hoor, zonde van je tijd.
Ik kreeg niks meer omdat mijn nieuwe baan beter verdiende hahahaha het was zo nutteloos allemaal. Heeft gelukkig niet lang geduurd maar het voelde als een soort tv sketch toen ik dat telefoongesprek had.
Wat raar, ik herken dit helemaal niet. Ik kreeg gewoon vrijstelling hiervoor en ik ontving zelfs nog aanvullende WW want mijn inkomen werd lager. Maar ik kon die mailtjes gewoon negeren. Heb je al contact gehad met je adviseur hierover? Blijven solliciteren zou echt heel raar en verspilde energie zijn.
Ja, zowel telefonisch als via die werkmap vrijstelling proberen te krijgen maar helaas.
Vind het uwv echt een grote sketch. Allemaal zo omslachtig en het geeft zo veel onnodige stress. De medewerkers die ik aan de telefoon krijg snappen ook nooit wat en zitten tijdens het gesprek alles nog op te zoeken enzo.
Maar wat gebeurt er dan als je⊠het niet doet? In het ergste geval stopt je ww zou ik denken? Of moet je dan alles wat je gekregen hebt terugbetalen ofzo?
Je ww kan worden stopgezet, maar je loopt inderdaad ook risico dat je moet terugbetalen. Maar ik vraag me echt af of die activiteiten ĂŒberhaupt worden gecontroleerd. Hoor zoveel verhalen van mensen die echt elke maand alleen maar zogenaamde netwerkgesprekken hebben met hun vrienden of buren ofzo.
Ja maar je zal net die ene persoon zijn waarbij de een steekproef doen. Dan ben je echt de Sjaak. En dat risico wilde ik niet nemen.
op zich kan je wel mensen vragen of je hen mag opgeven voor ânetwerk gesprekkenâ etc, dan ben je niet zo snel de Sjaak denk ik
Maar goed het is inderdaad echt een dom kut systeem
Ik kom echt zo weinig vacatures tegen, heb voor mijn gevoel ook al op alles gereageerd op ±160 km afstand (woon niet in NL)
Voelde het niet nostalgisch Belgisch dan?
Ik heb de Belgische dop ook uitgeprobeerd en dat was prima eigenlijk hahaha! Mijn grootste probleem daar was elke maand weer inloggen met de eID card reader die alles deed behalve cards readen. Maar verder alleen maar elke maand bevestigen dat ik nog steeds werkschuw tuig was en cashen. Thank u Belgische belastingbetaler
& @GirlLikeThis dank jullie wel nog! Vond het vertellen op werk mega spannend, maar het luchtte ook gelijk heel erg op. De meeste collegaâs schrokken best wel omdat ze het niet verwachtten, maar waren ook blij voor me. En gelukkig hebben ze iemand gevonden die per 1 september kan beginnen dus uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen
@Hiphopopotamus heb jij je sollicitatiegesprek al gehad? Zo niet, veel succes nog!
God ja echt drama dat uwv. Ik heb van mijn ww stop zetten meer stress gehad dan werkloos zijn Kwam er zowat niet meer vanaf
Dankjewel! Is later deze week
Na een behoorlijk kritisch bericht terug naar het uwv waarin ik onder andere aankaartte wat ik zou moeten zeggen tegen een organisatie als ik uitgenodigd word op gesprek terwijl ik al een baan heb en dat het wel enorm verspilde energie zou zijn voor zowel een organisatie als mijzelf werd ik gebeld door het uwv. De eerste zin die die meneer zei was: âwelkom in de wereld van de bureaucratie van het uwvâ. Hij zag wel in dat het nergens op slaat en heeft me nu toch vrijstelling van solliciteren gegeven. Ik krijg nog wel ww tot zij vinden dat ik er geen recht meer op heb, maar hoef dus niets meer te doen verder.
Vond dit wel een aardige meneer, dus het kan wel bij het uwv zolang je maar door blijft vragen en de juiste personen treft.
Ik had vandaag een sollicitatiegesprek en verbaas me er altijd over hoe lastig het is om te pieken tijdens zoân gesprek. Op de vraag waarom ik na korte tijd wegga bij mijn huidige baan kwam ik echt met een dom antwoord, en op de fiets naar huis bedacht ik me dat het misschien handig had geweest als ik had uitgelegd dat het een tijdelijke detachering als vervanging van iemand was en dat die persoon nu weer terug is. Op een andere vraag naar mijn leiderschapsstijl begon ik met âik ben aardigâ ?!?! Hopelijk kijken commissies door dit soort dingen heen.
Heeft iemand een tip om dit te verbeteren? Ik had dit soort vragen wel thuis voorbereid, uitgeschreven en met mijn partner geoefend.
Voor mijn gevoel is dit gewoon echt een kwestie van vaak doen. Zeker aangezien je het al had voorbereid en geoefend etc.