Sollicitatietopic #2

Oefff ik heb morgen een sollicitatiegesprek en ik ben ineens zo zenuwachtig. Ik wil de baan héél graag en ik denk ook dat ik een serieuze kans maak. Ik ga heel erg balen als ik de baan niet krijg (en er is gewoon een reële kans dat dat zo is natuurlijk)

7 likes

Pfoe! Wat een (bijna) opluchting!

3 likes

Thanks! Ik heb het opgeslagen. Momenteel zoeken ze alleen een medewerker servicedesk, maar wie weet staat er in de toekomst meer online.

Succes!!

3 likes

Ik wacht op een verlossend belletje, dat ‘ergens deze week’ zou komen, maar nu zit ik dus de hele tijd in een soort zenuwachtige wachtstand wat ik echt zo kut vind. Kan het dan niet loslaten.

3 likes

Ben al voordat ik thuis was gebeld dat ze mij graag uitnodigen voor de tweede ronde :grin:

40 likes

Ik heb de baan!!! :partying_face:

71 likes

Vanmiddag heb ik een tweede gesprek op een middelbare school (voor de functie van technisch onderwijsassistent), waarin we de arbeidsvoorwaarden zullen bespreken. Dus voor mijn gevoel is dat heel positief en bijna zeker dat ik er mag werken. :crossed_fingers:t3:

Maar ik heb via een detacheringsbureau vanochtend ook een gesprek gehad bij een bedrijf waar ze een field service engineer zoeken. Het gesprek ging goed, maar ik had die eigenlijk alleen laten staan omdat ik nog geen 100% zekerheid bij de school heb. Nu ben ik in dubio, omdat het me ook prikkelend lijkt om te reizen en met apparatuur bezig te zijn.

Ik ben gewoon benieuwd naar het salaris dat de school mij wil geven, dat zal hopelijk meer duidelijkheid voor mij geven.

4 likes

Ik heb ook weer eens een sollicitatie de deur uit gedaan. Ik zit hier totaal niet op mijn plek, ik ben daardoor ook helemaal niet gemotiveerd en merk dat ik aan het slacken ben. Ik vind mijn collega’s aardig, maar ook niet meer dan dat. Ik denk dat ik dat nog het moeilijkst vind, er is geen teamgevoel en er word weinig gelachen, alles is saai. Niet dat ik nu zo’n feestnummer ben, maar ik mis wel echt gezelligheid. Qua werkzaamheden merk ik dat ik redelijk in het diepe gegooid ben, mijn taken en verantwoordelijkheden vrij vaag blijven en de dingen waarvan ik weet dat ik ze moet doen vind ik niet leuk en ik merk dat het nu na een jaar ook lastig is om me wel heel proactief op te stellen. Dat zit al niet heel erg in me, maar zo apatisch als ik nu ben klopt ook niet.

Ik had me voorgenomen in de vakantie eens goed na te denken wat ik nou echt wil en waar ik :sparkles: blij :sparkles: van wordt, maar dat is er niet echt van gekomen. Ik denk ook dat de conclusie is dat ik een generalist ben die nergens echt ‘passie’ voor heeft. Toch zal er brood op de plank moeten komen en ben ik dus om me heen aan het kijken. Ik vind het wel spannend, ben ergens ook bang hier weg te gaan, want secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed en ook een soort angst dat ze er straks achter komen dat ik veel te weinig heb geleverd de afgelopen tijd :disappointed:

Maar zoals mijn vriend ook al zei, boeiend je ziet die mensen toch nooit meer en je ben nu superongelukkig in je werk, dus het kan alleen maar beter worden.
Toch ben ik bang dat ik straks weer hetzelfde krijg, deels is het slechte begeleiding in mijn huidige werk, maar ik vind het soms ook lastig initiatief te nemen (ik heb ook adhd dat kan er wellicht ook mee te maken hebben).

Lang verhaal kort, ik heb gesolliciteerd op een functie die lijkt op wat ik eerder heb gedaan en nog wat meer projectmanagement erbij en dat lijkt me wel een leuke uitdaging. Ik vind het heel spannend, maar praten kan altijd, dus ik hoop dat ik word uitgenodigd voor een gesprek.

11 likes

Geen tips voor jou helaas, want ik zit in dezelfde situatie. Dus vooral een hartje voor jou en de herkenning en ik hoop dat je snel een fijne plek gaat vinden!

1 like

Herkenbaar verhaal dat je geen energie krijgt van het werk. Ik zit ook op een plek met ingedutte collega’s en werk dat inhoudelijk prima is maar het is niet zo dat de tijd heel snel gaat. Echt hobby’s of passies heb ik ook niet en ik zou ook niet weten wat dan wel echt mijn droombaan zou zijn. Frustrerend vind ik dat echt want mijn vader is 73 en werkt nog steeds elke dag omdat het echt zijn hobby is. Jaloersmakend.

Ik zit in de super luxe positie dat ik een soortgelijke baan aangeboden kreeg bij een andere organisatie. Dichterbij en meer betaald. Heb wel erg getwijfeld, want waarom zou ik het daar wel leuk gaan hebben? Maar aan de andere kant kan ik daar ook gewoon verder twijfelen en onderzoeken en krijg ik in de tussentijd iig meer salaris en minder reistijd.

2 likes

Ik ben hier gaan werken ivm weinig reistijd en veel vrije dagen, maar uiteindelijk valt het dus behoorlijk tegen. Daarom nu gesolliciteerd op een functie bij een commercieel bedrijf die het soort werkgever waar ik nu werk adviseert (ik houd het een beetje cryptisch). Wel weer meer reistijd, want werk dan door het hele lan. Maar wel de afwisseling die ik zoek en een duidelijke rol.

1 like

Ik hoop stiekem dat ik vandaag of morgen een bericht krijg van een recruiter over een bepaalde vacature.
:sparkles:Ik wend de kracht van het forum aan​:sparkles:

5 likes

Ik moet wel echt een stomme opdracht maken voor het tweede gesprek :joy::woman_shrugging: ik dacht leuk inhoudelijk een onderzoeksvoorstel oid maar ik moet een meer praktisch/operationeel plan uitwerken, saaaaai

De kans is groot dat ze je gaan matchen. Als je niet eerder werk hebt gehad of minder hebt verdiend dan de eerste trede van de salarisschaal die hoort bij TOA dan zullen ze je waarschijnlijk daarin inschalen. Online kun je de cao met daarin de salarisschalen e.d. vinden, wist je dat?

3 likes

Of gewoon lekker niet zeggen wat je eerder verdiende, veel eerlijker.

3 likes

Ja het is mijn ervaring dat ze je veel te laag inschalen als je binnen het onderwijs geen salarisstrook overhandigd tijdens de sollicitatieprocedure.

Moet nu terugdenken aan een invalklus die ik ooit deed voor 0,2 fte waarbij ik mijn vaste contract zou openbreken en die directrice ging er gewoon vanuit dat ik het voor LB01 zou doen. Ik zei ehhhh hier moeten we het nog even over hebben en uiteindelijk is dat wel goed gekomen, maar ik weet niet of dat gelukt zou zijn zonder salarisstrook (overigens ook nooit geprobeerd).

2 likes

Ja, dankjewel! Ik had het van tevoren opgezocht en had alleen gevonden dat je als TOA in salarisschaal 7 van onderwijsondersteundend personeel valt. Dat begon vanaf ~€2670 bruto, en ik verdiende in mijn vorige baan €3450 bruto. Dus hoopte dat ze me niet te laag zouden inschalen.

Maar in het gesprek van vandaag bleek dat ze me in trede 9 willen schalen, wat neerkomt op €3467. Dat vond ik wel netjes eigenlijk, en ook was de rondleiding die volgde na het gesprek super fijn. Dus ik heb aangegeven dat ik graag met ze in zee wil!

9 likes

Zo hoort het ook, je salaris matchen. Heel leuk! Gefeliciteerd!

2 likes

Aaah, ik heb een baanaanbod gekregen, echt heel leuk en spannend! Het lastige is wel dat ze de hele tijd niets van zich laten horen en ik nu ook alweer twee weken wacht op een arbeidsvoorwaardengesprek. Ondertussen heb ik wel al mijn leidinggevende verteld omdat ik een kortere opzegtermijn wil (de baan is intern) en omdat ik haar als referentie wilde opgeven, het aanbod was ook op voorwaarde dat het gesprek met de referent positief was. Echt zenuwslopend! Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik mijn eigen onderhandelingspositie toch een beetje sterk houden?

4 likes