Ik zit midden in een sollicitatieprocedure maar het gaat allemaal zo tergend langzaam đ«
Heb eindelijk iets concreets aan de horizon. Volgende week laatste ronde waarbij ik op dezelfde dag nog hoor of ik ben aangenomen.
Het is een paar stappen terug, met de gedachte dat ik over 1,5-2 jaar, met hopelijk flink wat meer kennis en ervaring uiteindelijk toch de functie kan bekleden die ik eigenlijk wil.
Ik denk er echt de hele dag door aan đ«
Ik ben er weer met een hoop kommer en kwel maar ik moet dus een opdracht maken voor een functie bij een agency waar ik wel gewoon mijn verwachte loonpakket kan krijgen maar de opdracht ligt zo ver onder mijn niveau dat ik gewoon geen zin heb om eraan te beginnen.
Een SEO-blogpost van 400 tekens over de voordelen van infraroodverwarming in de badkamer? Jonge laat chatgpt dat eens fixen.
Dat je als content agency dit soort prut voor de hoofdprijs durft te verkopen aan een kmo terwijl chatgpt het gratis voor je kan fixen vind ik bijna net zo onethisch als chatgpt zelf.
Sorry ik heb oprecht met je te doen qua de ellende van solliciteren (zeker met zoveel druk erop als nu voor jou) maar moet heel erg lachen om hoe je het opgeschreven hebt. Hoop dat je er toch nog toe kan zetten en daar een betere baan mee binnen kan halen!
Haha de druk valt nu wel mee hoor! Ik begin morgen met een tijdelijk baantje dus als het goed is, gaat de aankoop van mijn huis gewoon door. Daarom dat ik dit kan afslaan (oef haha).
Oh wat fijn dat je daar aan kan beginnen in elk geval, had even gemist dat dat al zeker was!
My god wat een onboeiend onderwerp ook ![]()
Edit: Ik kom uit hetzelfde werkveld en ik vind dit soort opdrachten ook een beetje beledigend soms. Twijfel je na het zien van mn cv dan echt nog steeds of ik dit kan?!
Ja exact. Als ik me morgen hetzelfde voel, stuur ik een mailtje met de vraag of de opdrachten (de andere: âopvallen op events? wij bedrukken beanies met jouw logo!!!â) representatief zijn voor het werk dat ik zou gaan uitvoeren want dan vrees ik dat de job te weinig uitdagend voor mij zal zijn.
Fuck dit hoor.
Ik vind mijn huidige werk heel leuk en ben totaal niet op zoek naar wat anders, maar heb wel een bepaalde functie voor ogen voor in de toekomst, al kan dat qua ervaring die ik heb ook nu. Dat is dan de soort van juniorvariant om het een beetje vaag te omschrijven. Daarin kun je ook weer doorgroeien. En juist de taken die je dan doet (na doorgroeien) daar sluit mijn huidige functie heel goed op aan, als in dat ik daar nu hele goede en relevante ervaring voor opdoe. Ik heb/had dus voor ogen hier nog wel wat jaartjes te blijven omdat ik denk dat die ervaring me helpt. Alleen nu zie ik dat voor die droomfunctie (de juniorvariant) nu een vacature openstaat op voor mij de ideale locatie en daar staat die vrijwel nooit open. En nu weet ik niet wat ik moet doen. Als je solliciteert en je komt verder, dan kom je op een gegeven moment bij een ronde en als je die niet haalt, mag je nog maar 1 poging doen. Nou worden hierop mensen aangenomen met minder ervaring, maar toch
Ik zou gewoon solliciteren denk ik, zeker als âie maar weinig open staat? Voor hetzelfde geld krijg je dan niet eens een tweede kans puur omdat er geen vacatures zijn
Zou dit ook gewoon doen! Als zij vinden dat je niet genoeg ervaring hebt zal je ook niet zover komen gok ik.
Ik heb net het tweede gesprek voor een PhD plek gehad en gister zat ik ineens helemaal in zak en as omdat ik voor mijzelf heel helder heb wat ik wel en niet wil, en gister was ik er ineens van overtuigd dat zij niet willen wat ik wil
dus ik was bang het sowieso te moeten âafwijzenâ (als ze mij zouden willen aannemen), maaaaar dat bleek helemaal niet waar en het was zoooân leuk gesprek en het lijkt zoân chille plek!! Ik hoor het vandaag
Zooo spannend
persoonlijk gezever
Edit: en ook wat verschrikkelijk hoe zoân moment dan weer bepalend is voor hoe de komende tijd eruit ziet
deze vacature stond al een maand geleden open maar de eerste gesprekken waren pas vorige week ivm zomervakantie, maar ik ben dus al een maand hiermee bezig met een hele fantasie natuurlijk over hoe mân leven er dan de komende vier jaar uitziet. Ook omdat ik uit ziekte solliciteer en al negen maanden op zoek ben naar werk en het niet wilde vlotten. Voelt alsof ik in wacht stand sta.
Denk dat ik echt flink teleurgesteld ga zijn als ik het niet wordt, specifiek voor deze baan want ik zie het erg zitten, maar ook het idee dat ik dan weer verder moeten zoeken en in onzekerheid zit enzo, verschrikkelijk ![]()
Ik root voor je!
Ik heb de baan! Zo leuk en ik heb er zoân zin in!
Gefeliciteerd!
Wat fijn na die ellenlange zoektocht! Hopelijk zit je hier straks helemaal op je plek. Spannend wel, opnieuw een PhD. Veel succes!
Dankjewel! Ja wel echt spannend, merk ik nu ik ben aangenomen
maar ik heb er goed over nagedacht, sta er zelf anders in, dit is al 10 jaar mân onderwerp en ik heb tijdens de procedure ook veel vertrouwen gekregen in mân promotieteam (één van de co-promotoren ken ik al). Dus ik verwacht (en hoop) dat dit een heel andere ervaring wordt!
Als ik wil, heb ik de baan maar nu blijkt dat ik niet de volledige uren in de vacature kan werken. Het salaris zat al aan de ondergrens van wat ik wil. Ik ga failliet als ik deze baan aanneem, dus we zoeken nog even verder.
Bloedirritant dat bedrijven niet aan de voorkant eerlijk kunnen zijn over uren en salaris. Sommige vacatures (vooral via uitzendbureauâs) zijn ook super misleidend en bieden vaak een salaris dat stiekem all inc. is met vakantiegeld en andere benefits waardoor het in eerste instantie lijkt alsof je maandsalaris hoog is. Snap echt niet waarom je zo dom adverteert. Of ja, eigenlijk wel, want waarschijnlijk meer reacties zo, maar het komt zo onbetrouwbaar over.
Omg gefeliciteerd!!
Ik heb maandag een eerste gesprek gehad waarbij ik op zeer korte termijn zou horen of ik voor een tweede gesprek uitgenodigd zou worden, alleen, nu nog steeds niets gehoord?
Vind het ook slecht te peilen of dit positief of negatief is, want je zou zeggen dat een afwijsmailtje ook zo getypt is.