Sollicitatietopic #2

Echt super slecht. Sowieso bedrijven zonder pensioenregeling maar ook géén salaris waarmee je zelf je pensioen kunt regelen… :unamused::unamused::unamused::unamused::unamused:
@Max inmiddeld al iets gehoord? Anders zou ik gewoon zelf even bellen.

3 likes

Ja! Uitgenodigd voor een tweede gesprek! :partying_face:

7 likes

Super! Veel succes :raised_hands:

1 like

Ik kom hier een beetje binnenvallen. Er is onverwacht een mooie nieuwe kans op mijn pad gekomen. Ligt in de lijn met mijn huidige functie, maar meer taken + verantwoordelijkheiden (dus ook meer uitdaging). Binnenkort gesprek en vind het zo spannend. Het komt ook eerder dan verwacht. Ik hoop echt dat ik het wordt, maar als het zover is, zou ik het ook wel een beeeeetje eng vinden hoor.

7 likes

Hoe is dit afgelopen? :blush:

2 likes

Hij staat nog even open dus ik zit nog te twijfelen haha

Gewoon doen joh! Ik lees dat je de ervaring nu al hebt dus daar zou je het niet om hoeven te laten.
Misschien komt de vacature hierna wel een hele poos niet online en heb je spijt als je het nu niet probeert haha.

2 likes

Nou dilemma opgelost, ze hebben de standplaatsen waar je op kan solliciteren aangepast :smiling_face_with_tear: Dus gok dat op de locatie waar ik evt op had willen reageren een intern iemand is gevonden

1 like

Niet gokken…als ik iets geleerd heb in om kansen te grijpen. Dus ik zou even bellen of mailen en vragen welke opties er nog zijn.
Succes!!

7 likes

Ik kan ben dus al bijna 2 maanden op zoek naar baan, maar het wil maar niet lukken. Het lijkt alsof er geen junior parttime functies meer beschikbaar zijn… zucht.

Echt he, geen junior functies, vragen alleen maar veel ervaring.
Ik heb nu net contract ondertekend bij een detacheerder, dus vind dat ook wel spannend. Maar zij hebben goede connecties om als junior binnen te komen en veel ervaring op te doen.

1 like

Ja, je moet de ervaring hebben van een senior maar dan voor een junior salaris :smiling_face_with_tear:

5 likes

Precies dit!

Ik had net een supervreemd sollicitatiegesprek waarbij ze mij welgeteld 1 vraag hebben gesteld? Op basis waarvan ga je dan beslissen of je een tweede gesprek wil of niet? Mijn hoofd??

2 likes

Oei, wil je het zelf dan nog wel? Hoe zag de rest van het gesprek eruit, stelde jij vooral vragen?

2 likes

Ja dit kan volgens mij maar één richting uit en dat is “nee” haha. Als ze op basis van dit gesprek een tweede interview aanbieden (not gonna happen), moeten ze wel héél overtuigd zijn van mijn cv en portfolio en da’s voor mij ook wel prima hoor geef mij gwn werk :sob:

Ik heb wel een aantal algemene vragen gesteld ja maar lang niet voldoende om de resterende 35 minuten van het voorziene uur te vullen.

Welke vraag werd je gesteld? Was het zoiets als: hoeveel knikkers zitten er in deze vaas?

Wat stom zeg…

Ik had zelf juist een leuk gesprek waar denk ik wel een uitnodiging uit volgt, maar ik zit bij mijn huidige werk echt in een gouden kooi wat weggaan zo moeilijk maakt. Zit dus weer met een dilemma. De Max in de schaal (wel obv 36 ipv 40 u) ligt maar iets hoger dan wat ik nu krijg (en waar ik hier nog wel weer verder kan groeien) dus op salaris geen enorme groei en qua secundaire arbeidsvoorwaarden ga ik er ook niet op vooruit (bv daar veel minder vakantiedagen dan nu, dus daar moet je dan je ikb alweer voor inzetten en hier niet). Daarbij geef ik dan ook een vast contract op. Inhoudelijk vind ik mijn huidige werk ook leuk maar iets anders is wellicht ook wel eens goed. Maar dat moet dan natuurlijk ook wel aantrekkelijk zijn….

Aangezien schaal meestal vastligt twijfel ik alweer of ik überhaupt het tweede gesprek in moet, met deze voorkennis…. Wat zouden jullie doen?

1 like

Hahaha huh is dat een ding??

Nee ik vertelde over mijn loopbaan en haalde een bepaald project aan, waarbij een van hen de vraag “met welke uitdagingen werd je geconfronteerd” stelde. Dus daar hebben we even over gepraat en toen ben ik verdergegaan met mijn verhaal. En toen gingen ze over naar “ok en heb jij nog vragen?”
Ehhh???

3 likes

Dit klinkt vooral als een klein bedrijf dat eigenlijk totaal geen ervaring heeft met mensen aan te werven, of die persoon met ervaring was op vakantie.

2 likes