Sollicitatietopic #2

Bedankt voor jullie reacties! @Druppels het minimum-maximum van de betreffende schaal stond benoemd in de vacature. @Rosalala Ik snap wat je zegt, heb zelf ook getwijfeld of ik niet misschien overgekwalificeerd ben. Goed te weten is dat ik kort contact heb gehad met een hr-medewerker (hij wilde het e.e.a. vragen voor ik werd uitgenodigd) waarbij ik ook doorgroeimogelijkheden en ambities heb benoemd. Deze man gaf wel aan dat er meer verantwoordelijkheden en taken in de functie aan bod komen dan in de vacature benoemd. Dat is ook wel nodig, anders kan ik me voorstellen dat het wellicht te ‘‘hersenloos’’ wordt zoals @Pawsible zegt. Toch heb ik wel bewust op zo’n functie gesolliciteerd (m.n. door huidige werkervaring) en vind ik het niet erg iets achteruit te gaan qua complexiteit van werkzaamheden en ook salaris, maar het moet geen te grote gap worden.

@Kaasvlinder, wat een goede ervaring. Zo ga ik het ook ter sprake brengen tijdens het gesprek. Hopelijk kunnen ze daarin meedenken en misschien verwacht ik dat ook zelfs een beetje - anders zou ik misschien niet uitgenodigd zijn…? Maar dat is misschien ook weer wat makkelijk gedacht.

Heel erg bedankt voor het meedenken en het delen van ervaringen, ik laat weten hoe het gegaan is!

3 likes

Ik heb een startdatum en begin over een paar weken al! Vind het zo spannend, maar echt zin om weer aan de slag te gaan :grin: :tada:

7 likes

Ik had deze week een hele leuke sollicitatiegesprek en net gebeld dat ze me graag willen hebben :smiley: Het is ook een functie waar ik oorspronkelijk voor heb gestudeerd, dus erg leuk dat ik er eindelijk tussen ben gekomen. Nog wel even eruit komen met de arbeidsvoorwaarden natuurlijk.

Ik merk wel dat mijn blijdschap gepaard gaat met veel anxiety. Voel me echt zo schuldig tegenover mijn huidige werkgever (ga binnen een jaar al weg)

10 likes

Ik heb net een zakelijke voicemail afgesloten met “Tot later, doeg!” :coffin:

2 likes

Ik heb ergens gesolliciteerd, mee gelopen en daarna ‘afgewezen’. Maar ze willen mij alsnog wel graag aannemen naast de andere persoon die sowieso wel gekozen is. Daarvoor moesten ze hogerop in gesprek voor meer budget. Dit is nu een week geleden en twijfel of ik zelf vandaag even moet bellen. Waarschijnlijk weten ze nog niks, anders had ze het wel laten weten. Maarja ik ben wel benieuwd wat de status is. Dat is niet opdringerig toch of wel?

Denk dat je best kan bellen met de vraag of er al iets bekend is en zo niet op welke termijn ze dat verwachten. Meer budget krijgen is niet met een week geregeld maar ze hadden je wel kunnen zeggen goh dit gaat wel een week of 4 duren bijv

5 likes

Ik zou hier wel proberen bovenop te zitten. Ik heb ook een keer gehad dat ik tweede werd en dat ze mij heel graag wilde hebben voor een andere functie die heel snel(!!!) online zou komen. Uiteindelijk is daar nooit meer iets van terechtgekomen :unamused:

Ik heb met even gebeld maar ik weet niet zo goed wat ik van de situatie vind. Ze krijgen niet meer budget maar proberen nu toch wat geld bij elkaar te sprokkelen en daar gaat wat tijd overheen (maanden) alleen ze weet ook nog niet zeker of het gaat lukken. Ik baal er wel van omdat ik wel heel enthousiast was maar nu word ik echt in zo’n onzekere positie gezet en moet ik gaan afwachten. Ik ga wel verder met solliciteren natuurlijk en niet hierop wachten

1 like

Niks onzekere positie, maar platgeslagen is er nu gewoon geen vacature en dus geen perspectief voor jou daar. Super klote natuurlijk maar dit is gewoon een dichte deur en als ze daar ooit wel een plek hebben zullen ze je misschien bellen, maar misschien ook wel niet.

7 likes

Ja dit inderdaad. Maar ik heb het gevoel dat zij het mooi probeerde te verpakken om mij warm te houden. Wat ik vanuit hun kan begrijpen maar mijn enthousiasme is wel een stuk verminderd hierdoor

1 like

Wow ik snap dit niet maar ik ben wel benieuwd? Wat is de situatie precies? :sweat_smile:

2 likes

Klinkt heel spannend! Waarom is daar zo’n lange wachtlijst voor?

Ahhh spannend!!! Die groepsapps bouwen die spanning wel echt op hè :joy: ik was achteraf wel blij dat ik toen heel erg uit het niks gebeld werd en niet in zo’n golf van telefoontjes (die kwam in de weken erna haha).

Hahaha ik snap die stress echt helemaal! En keuze voor je trolley bedoel je? Vond ik toen ook heel lastig. Ik kan wel de zachte Samsonite afraden, die wordt echt heel snel gammel. Vloog laatst met collega’s die een harde (ook ander merk) hadden en die bleef echt veel langer mooi!

1 like

Ahh heel leuk!!!

2 likes

Ik heb ergens gesolliciteerd en verwacht vandaag of morgen bericht te krijgen of ik uitgenodigd wordt. Fingers crossed! :crossed_fingers:t4:

9 likes

Zit ook weer helemaal in het solliciteren, dinsdag een gesprek en van de rest (of ik op gesprek mag) hoor ik begin jan. Vreselijk, zoveel concurrentie ook steeds

2 likes

Deze was het niet geworden trouwens.

Ik had gisteren en vandaag een online sollicitatiegesprek voor 2 verschillende functies bij dezelfde organisatie. Van die van gisteren kreeg ik vanochtend gelijk al te horen dat ze me wilden en heel enthousiast waren, had daar ook een goed gevoel over. Vandaag had ik het andere gesprek en ik voelde me zo niet op mijn gemak, waren ook geen fijne vragen en geen goed gevoel bij. Dit maakte de keuze wel makkelijker. Zat dus echt in een luxepositie, zij belden vlak erna ook dat ze me wilden. Heb gezegd dat ik voor de 1e functie heb gekozen.

Heb dus eindelijk weer een baan na bijna een half jaar thuis! Zo blij mee! Hoop dat ik het leuk ga vinden en het bij me past

26 likes

Gefeliciteerd! Wat fijn zeg, je hebt er lang op moeten wachten. Voor als je nog geen trolley/opzettas hebt: travelpro kan ik (en vele collega’s) aanraden!

1 like

Thanks! :smiling_face_with_three_hearts: Ik kijk erg uit naar de INI.

Ik wil graag een opzettas van Travelpro, maar die blijft maar uitverkocht. Trolley twijfel ik nog wat over. Ik zie voornamelijk veel zachte koffers voorbij komen. Zou jij een harde koffer echt afraden?

Misschien heb ik het verkeerd, maar jij bent inmiddels doorgestroomd toch? Hoe bevalt het?

1 like