Bedankt voor jullie reacties! @Druppels het minimum-maximum van de betreffende schaal stond benoemd in de vacature. @Rosalala Ik snap wat je zegt, heb zelf ook getwijfeld of ik niet misschien overgekwalificeerd ben. Goed te weten is dat ik kort contact heb gehad met een hr-medewerker (hij wilde het e.e.a. vragen voor ik werd uitgenodigd) waarbij ik ook doorgroeimogelijkheden en ambities heb benoemd. Deze man gaf wel aan dat er meer verantwoordelijkheden en taken in de functie aan bod komen dan in de vacature benoemd. Dat is ook wel nodig, anders kan ik me voorstellen dat het wellicht te ‘‘hersenloos’’ wordt zoals @Pawsible zegt. Toch heb ik wel bewust op zo’n functie gesolliciteerd (m.n. door huidige werkervaring) en vind ik het niet erg iets achteruit te gaan qua complexiteit van werkzaamheden en ook salaris, maar het moet geen te grote gap worden.
@Kaasvlinder, wat een goede ervaring. Zo ga ik het ook ter sprake brengen tijdens het gesprek. Hopelijk kunnen ze daarin meedenken en misschien verwacht ik dat ook zelfs een beetje - anders zou ik misschien niet uitgenodigd zijn…? Maar dat is misschien ook weer wat makkelijk gedacht.
Heel erg bedankt voor het meedenken en het delen van ervaringen, ik laat weten hoe het gegaan is!