Eigenlijk heeft iedereen een zachte idd! En van het bedrijf zelf krijg je een grote harde voor in het ruim.
Zelf heb ik de Crew™ Classic Expandable Cabin Rollaboard als trolley en de Maxlite 5 Soft Tote als opzettas. Heel tevreden mee, past echt veel in.
Wat goed! Gefeliciteerd!
Ik ga voor het eerst onregelmatig werken en ik kijk er ergens heel erg naar uit dat we zelf best wel wat inspraak hebben op het rooster. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Bedankt voor de namen van de trolley en opzettas!
Pfff ik was in gesprek voor een superleuke functie en voelde helemaal een klik met de organisatie en het team maar nu hebben ze uiteindelijk toch voor iemand anders gekozen. Echt kut. Ik ga nu de knop maar omzetten om in mijn huidige baan weer te knallen maar denk dat ik op termijn toch wel weg wil. Waar vinden jullie meestal vacatures? Zijn daar goede websites ofzo voor?
Ik werk overigens in strategische rollen en heb het idee dat indeed enzovoort niet echt dat soort banen erop heeft staan…
Wat jammer, altijd een teleurstelling dan… ik zie vacatures vaak via LinkedIn en ik heb ook een job alert aanstaan bij een paar bedrijven die me aanspreken
Ik heb elke keer mijn baan gevonden via mijn netwerk en kwam daardoor bij organisaties uit waar ik anders niet snel zelf zou hebben gekeken. Het hielp daarbij dat ik mijn profiel (wat kan ik, wat breng ik mee) scherp had en op hoofdlijnen ook wel wist wat ik wilde in bijvoorbeeld soort werkzaamheden, team, type organisatie. Dat ben ik met mensen gaan bespreken, zoals vrienden, oud collega’s en opdrachtgevers, mijn partner etc. En vanuit daar weer ander type bedrijven leren kennen en gaan volgen op LinkedIn of via hun werkenbij… site. Je eigen netwerk weet vaak best goed waar je zou passen en dat kan een verrassende match opleveren!
Tja wel een goeie om profiel wat scherper te krijgen. Die procedure waar ik het net niet ben geworden had ook een aantal assessments enzo waar ik nu eerst naar ga kijken. Uitdaging ligt nu gevoelsmatig in dat ik wel iets buiten mijn sector zou willen, op fietsafstand en tegelijkertijd niet teveel wil inleveren qua salaris. Maar misschien is dat laatste iets wat er gewoon bij hoort haha
Uhg solliciteren met mijn huidige baan is zo lastig. Ik heb een gesprek moeten laten gaan omdat ik geen vrij kan krijgen. En zij konden ook niet flexibel zijn. Ik vind het echt moeilijk soms
Ongevraagd advies
Ziek melden? Zeggen dat je een afspraak bij tandarts of dokter hebt?
Ik snap dat je liever eerlijk bent, maar als het gevolg is dat je gesprekken moet laten schieten is eerlijkheid misschien niet de beste optie.
Ja, ik heb mezelf een paar maanden terug al een keer ziek gemeld voor een gesprek 🫣
En ik ben ook gewoon twee dagen vrij in de week… maar dat zijn precies de twee populaire parttime dagen. Dus dan houden bedrijven meestal geen gesprekken omdat het vaak met meerdere mensen is en ze dan niet samen zijn
Via teams/zoom en dan in je pauze? Dat heb ik wel eens gedaan toen ik nog op de groep stond.
Ik krijg geen vast contract helaas en ben dus alweer een tijdje hard aan het solliciteren. Maar ik hoor van zoveel dingen gewoon niks terug en als ik wel iets terughoor is het altijd ‘we kregen meer dan 100 reacties en we hebben toch voor iemand anders gekozen!’
Het maakt me echt heel sad.
Oh nee meen je, vanwege bezuinigingen? Ik werk in dezelfde sector als jij en weet hoe frustrerend dit kan zijn. Heel veel succes met zoeken, je zou evt ook nog kijken of je een leuke freelance portefeuille op kan bouwen. Je mag me altijd dm’en om te sparren of als je tips wilt.
Mijn baan is ineens een traineeship geworden en ze ‘mogen’ daar geen vaste contracten uitdelen. Thanks! Heb vandaag eindelijk een uitnodiging gehad voor een gesprek, dus duimen!
Argh ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Voelde me zo genaaid toen. Maargoed, heb je niks aan. Succes met je gesprek, hopelijk krijg je de baan!
Ik heb gesolliciteerd en de gesprekken zijn volgende week! Hoop deze week iets te horen ![]()
Waar vinden jullie vacatures? Ik heb echt geld nodig en sta inmiddels open vopr alles, maar alsnog zie ik weinig en van open sollicitaties krijg ik alleen afwijzingen of hoor ik niks.
En daarnaast heb ik nu gesprekken gehad voor iets buiten mijn vakgebied wat ook een stuk minder betaald. Het is ook iets waarvoor je een interne opleiding moet doen, dus ik wil ook nirt na 6 maanden wisselen.
Ik kan wel rondkomen, maar ik zou waarschijnlijk €1500 minder per maand verdienen en dat voelt toch wel gek. Ik verdiende hiervoor altijd erg goed en ben ook trots en blij geweest dat ik dat bereikt heb.
Linkedin en indeed. En ik kijk ook wel op vakspecifieke sites, weet niet of die bestaan ik je vakgebied?
Ik ben afgewezen
baal heel erg want veel opties voor deze specifieke functie/traject zijn er niet.
Ik heb mijn cv in Canva gemaakt en toevallig een foto met iemand anders eruit gecropt (binnen Canva zelf dus). Deze stuur ik altijd als pdf. Ik kreeg gisteren zo’n bevestiging van sollicitatie met wat ik had gestuurd en die foto stond er losgetrokken bij?? Omg echt niet de bedoeling en ik vraag me af hoeveel bedrijven nu die foto hebben. Meteen mijn cv anders opgeslagen zodat die foto er niet los bij kan maar omg…
Om die reden sla ik hem altijd als PDF op of had je dat gedaan?