De bezuinigingen helpen inderdaad niet mee en zorgen echt wel voor beperktere ruimte. Maar goed om te weten dat als je periodiek binnen 6 maanden valt, er vaak sowieso 1 bovenop onderhandeld kan worden. Dus +2 ipv +1.
Ik ben ook overgestapt binnen het rijk en binnen dezelfde schaal. Ik had ingezet op +4 en we zijn uitgekomen op +2 met behoud van de datum van mijn periodieke verhoging, die zou anders naar achter zijn geschoven. Hier wilde ik ook precies op uitkomen, dus zet hoog in.
Dit was me overigens nooit gelukt als de stap omhoog binnen mijn oude organisatie was geweest. Als je binnen het rijk naar een andere organisatie gaat is er meer mogelijk.
Het is +2 treden geworden. Ben blij met het resultaat!
Inhoudelijk en qua soft skills zwaardere functie, ik ken de organisatie al dus minimale inwerktijd en ik zou enkele maanden later sowieso al een trede erbij krijgen ivm ambtsjubileum. Extra blij omdat ik zwanger ben en pas eind vh jaar kan starten daar dus ze doen meteen bij start een investering omdat ik loonsverhoging krijg terwijl ze nog een paar maanden op me moeten wachten. Al zou dat laatste niet mee moeten wegen uiteraard!