De bezuinigingen helpen inderdaad niet mee en zorgen echt wel voor beperktere ruimte. Maar goed om te weten dat als je periodiek binnen 6 maanden valt, er vaak sowieso 1 bovenop onderhandeld kan worden. Dus +2 ipv +1.
Ik ben ook overgestapt binnen het rijk en binnen dezelfde schaal. Ik had ingezet op +4 en we zijn uitgekomen op +2 met behoud van de datum van mijn periodieke verhoging, die zou anders naar achter zijn geschoven. Hier wilde ik ook precies op uitkomen, dus zet hoog in.
Dit was me overigens nooit gelukt als de stap omhoog binnen mijn oude organisatie was geweest. Als je binnen het rijk naar een andere organisatie gaat is er meer mogelijk.
Het is +2 treden geworden. Ben blij met het resultaat!
Inhoudelijk en qua soft skills zwaardere functie, ik ken de organisatie al dus minimale inwerktijd en ik zou enkele maanden later sowieso al een trede erbij krijgen ivm ambtsjubileum. Extra blij omdat ik zwanger ben en pas eind vh jaar kan starten daar dus ze doen meteen bij start een investering omdat ik loonsverhoging krijg terwijl ze nog een paar maanden op me moeten wachten. Al zou dat laatste niet mee moeten wegen uiteraard!
Heeft iemand wel eens een referentiebrief meegestuurd met een sollicitatie terwijl daar niet om wordt gevraagd? Ik heb een mega leuke vacature gevonden die echt aan al m’n eisen en wensen voldoet en m’n voormalig teamlead (stuurde ik het door, ze weet dat ik graag iets anders wil) bood zelf aan om een referentiebrief voor me te schrijven. Superlief en het is echt een goede brief ook maar in de vacature wordt nergens specifiek om uberhaupt een referentie om gevraagd. Zit nu te twijfelen wat hier wijsheid in is? Lees online veel dat je het het beste kan doen wanneer er specifiek om wordt gevraagd. Maar ook dat je opzich ‘zomaar’ een referentiebrief mee kan sturen maar dat het soms gepaster is dit pas later in het proces te doen. Opzich ook prima maar wanneer dan? En aan de andere kant denk ik; moet ik niet gewoon een keer de stoute schoenen aantrekken en het direct meesturen? Of ben ik dan echt veeeeel te overdreven bezig met zo’n hele brief? Zo lastig!
Gewoon meesturen! Heb ik ook weleens gedaan met een referentie die echt fantastisch was en waar niemand om vroeg. Vonden ze nergens raar.
Ik hoorde laatst dat mensen al meteen de referentiebrieven meesturen. Heb ik nooit gedaan maar ga ik nu ook doen. Heb geen hele brieven maar wel kortere stukjes. Dan zet ik die gewoon meteen onder de contactgegevens van de referenties.
Oke super, dit had ik even nodig om te horen. Ik ga het gewoon meesturen, dank beiden! ![]()
Wat lief dat ze dat meteen voor je geschreven heeft. Ben blij dat je het meestuurt! Kan je alleen maar een goede indruk mee maken toch?!
Ja goed dat je het stuurt. En ik zei ik hoorde het van mensen, maar dat waren de directrice en college van bestuur enz dus die zien er heel veel. Succes!!
Ja, is ook zo! Kan daar dan toch zo over twijfelen terwijl: als een vriendin of hier iemand zou vragen of je dat gewoon mee kan sturen, zou ik ook altijd ‘ja natuurlijk!’ zeggen. Zo gek hoe dat werkt. Maar ben overtuigd en ga het zeker meesturen.
Thanks! @chasingrainbows
Intussen ben ik aan het solliciteren en lopen er 3 dingen. Waarbij van 2 al in een dusdanig stadium dat er wss wel een aanbod volgt.
Bij de leukste functie zit geen auto, die heb ik nu wel (de andere functie wel en 10 vakantiedagen minder dan het andere). Ik merk dat ik die auto wel een ding vind (gemak, maar ook de directe investering die ik moet doen).
In hoeverre kun je bij een grotere organisatie een auto erbij onderhandelen? Ik kom uit een redelijke mkb mindset grotere organisatie waarin dit prima zou kunnen als ze je graag genoeg willen, maar geen idee of dat overal is? Deze branche lijkt me in elk geval wat meer volgend op regelingen ![]()
Er wordt overigens verwacht dat ik op 2 locaties ga werken (1 wat verder weg + ik zou best kunnen uitleggen dat meerdere locaties op termijn wenselijk zou zijn): dus ik zou wel mobiliteit kunnen uitleggen.
Dat zal heel erg aan de organisatie liggen. Ik werk voor een heel groot bedrijf in de commerciële sector en daar is het er niet bij te onderhandelen. Daar is het of onderdeel van de arbeidsvoorwaarden die horen bij een bepaalde functie of niet.
Maar zou het in ieder geval altijd proberen.
Ik werk ook voor een groot bedrijf en is het ook niet erbij te onderhandelen. Ik heb destijds wel meer salaris kunnen onderhandelen om te compenseren voor de leaseauto die ik moest inleveren.
Wat zouden jullie doen in deze situatie: vacature sluit op zondag en ik vertrek die woensdag op vakantie. Zou je dat dan vermelden in je brief? Het gaat trouwens om een vacature bij het bedrijf waar ik nu al werk, maar de vacature staat gewoon extern open en ik kan de contactpersoon die erbij vermeld staat niet.
Zeker niet, het is ofwel irrelevant (als je niet uitgenodigd wordt, of als het gesprek gepland wordt na je vakantie), ofwel werkt het in je nadeel (als je vanwege je vakantie niet uitgenodigd wordt). Als het gesprek in je vakantie gepland wordt, kun je altijd verzetten en als dat om wat voor reden niet nodig is, kun je het wellicht online doen. Ik zie echt geen voordelen van zoiets in je brief zetten.
Ik zou dat niet doen, alleen als er in de vacaturetekst al specifieke data vermeld staan waarop de gesprekken plaatsvinden die in je vakantie vallen en je dus al weet dat je niet kunt. Misschien zijn de gesprekken pas daarna en is er niks aan de hand. Ik zou er pas iets mee doen als je ook daadwerkelijk uitgenodigd wordt.
Ik had hetzelfde bij mijn huidige baan! Sollicitatie verstuurd de avond voordat ik drie weken op vakantie ging, eerst maar eens zien of ik überhaupt uitgenodigd werd!
Toen ik werd uitgenodigd gemeld dat ik op vakantie was, en toen heeft het gesprek uiteindelijk online plaatsgevonden.