Misschien heeft iemand advies
Ik heb vorige week op baan A gesolliciteerd bij mijn huidige werkgever. Deze week is een vacature open gekomen voor baan B, ook bij mijn huidige werkgever maar een heel andere afdeling. Ik vind baan A best leuk en ligt me goed, maar het is niet mijn droombaan (daarom ook gesolliciteerd). Baan B vind ik echter veel leuker, en om eerlijk te zijn wacht ik ook al een half jaar ofzo op die vacature (en daar ga ik ook op solliciteren). De sluitingsdatum van baan B is volgende week.
Nu ben ik uitgenodigd voor een eerste gesprek bij baan A, voor deze week. Ik wil mezelf idealiter nergens in de voet schieten (want straks wordt baan B toch niks). Is het slim/netjes om juist wel aan te geven dat ik ook op baan B gesolliciteerd heb en dat mijn voorkeur daar ook ligt, of juist niet? (of deels??).
Ik dacht dat het waarschijnlijk prima is om niets te zeggen behalve wanneer gevraagd en dan wel eerlijk te antwoorden over in elk geval de andere sollicitatie, maar ja straks bieden ze me die baan aan en kan ik dan gewoon zeggen “sorry jongens ik wacht die andere ff af”?? ![]()