Detacheringsbureau?
Bedankt, maar geen detacheerder voor mij helaas.
Waarom wil je geen linkedin? Dat is toch wel een plek waar veel vacatures gedeeld wroden tegenwoordig?
Ik heb het gehad en er wordt veel gedeeld idd, alleen de meeste vacatures staan ook de sites van werkgevers of zoals indeed enz dus dan heeft het hebben van LinkedIN geen toegevoegde waarde voor mij. Ik gebruik indeed wel, is gewoon niet heel prettig in gebruik dus ik dacht misschien zijn er nog andere soortgelijke sites.
Laatst ook veel geklaag gehoord over Indeed, het zou steeds vervelender worden en moet je niet ook een account hebben tegenwoordig en daarin al je info delen? In ieder geval, dan weet je dat je niet de enige met die ervaring bent. Verder geen tips voor je helaas
Ik vind Indeed ook verschrikkelijk en snap niet dat dit nog zoveel gebruikt wordt, haha.
Wij zetten veel vacatures op De Banensite, maar hoe die is als werkzoekende durf ik niet te zeggen, maar je zou daar nog even kunnen kijken.
Toen ik op zoek was naar werk had ik een lijstje organisaties/bedrijven waar ik zou willen werken en dan deed ik 1 of 2 keer per week een rondje langs hun vacaturesite/overzicht. Vaak kan je je ook aanmelden voor jobalerts op die sites, zodat je mail krijgt als er iets online gezet wordt.
Ik weet niet welke richting je zoekt, maar gemeentebanen.nl en werkenvoornederland.nl zijn wel goed voor overheid
@Twijfelaar precies dit! Ik ben wel ingelogd maar geen profiel ingevuld. Als het zo doorgaat kan ik mijn bloedgroep ook nog delen, doeiii.
@Mrs.Fraser oh de banensite, daar ga ik eens kijken dankjewel.
Ik houd de werkgevers die goed aansluiten sowieso bij en heb de alerts ook aanstaan. Daarnaast ook een lijstje met werkgevers die niet reageren of die ik gebeld heb voor info maar totaal niet past.
@Pawsible yes die staan op de lijst ![]()
Volgens mij moet ik het gewoon even hiermee doen.
Ik weet niet waar in NL je iets zoekt, maar voor het Noorden heb je Noorderlink, Zorgplein Noord, Vooruit in Drenthe. Dat soort dingen heb je vast ook voor heel NL. Ook veel branche specifieke sites
Mag toch hopen dat deze persoon er zorgvuldig mee omgaat. Ik zou hier niet al te bang voor zijn hoor. Succes met je sollicitatie!
Ja, dat is zo! Maar ik vind het moeilijk in te schatten bij diegene. En anders, tja dan weet mijn werkgever het haha. Daar moet ik ook misschien niet te zwaar aan tillen meer
Zijn er mensen die gesolliciteerd hebben op een MBO functie maar zelf HBO of hoger hebben en hoe heb je dat ervaren? Of je nou de baan hebt gekregen of niet, ik ben benieuwd
Ik heb 10 maanden een functie op MBO niveau gehad en zelf HBO opgeleid. Ik was vooral op zoek naar rust in mân werk, iets wat ik kon doen terwijl ik herstelde van ptss en een depressie. De mensen van het eerste gesprek waren bang dat ik over gekwalificeerd zou zijn, de mensen (de directeur van het bedrijf was 1 van die mensen) van de tweede ronde vonden dat er genoeg werk was en ruimte voor eigen initiatief, dus zou geen probleem zijn. Dat eigen initiatief werd uiteindelijk alleen niet echt gewaardeerd en ik kreeg ook niet voldoende goede begeleiding van mân leidinggevende om een succes van de functie te maken (ze had zelf nog een dik portfolio ernaast en amper tijd voor bilas). Of het aan het niveau lag weet ik niet helemaal, ik denk dat het vooral ook met verwachtingen te maken had die zij niet helemaal konden waarmaken. Dus misschien niet helemaal het voorbeeld dat je zoekt, maar tegen het einde liep ik er wel tegenaan dat ik het werk niet uitdagend vond, initiatief niet werd gewaardeerd en ik geen begeleiding van mân leidinggevende kreeg. Lang verhaal kort: was geen succes, want geen uitdaging op het eind. Had prima een succes kunnen worden als ik had mogen/kunnen groeien in de rol.
Ja, ik heb een bachelor op de uni gedaan maar mijn functie is meer op mbo niveau. Geen probleem mee gehad. Wel werd er gevraagd of ik mij niet snel zou vervelen en of het wel voldoende uitdaging geeft etc.
Mijn vriend is een aantal keer geweigerd onder het mom âovergekwalificeerâ en âje bent zo wegâ. Terwijl hij een hbo diploma had waarvoor in onze regio nauwelijks werk was, haha. Uiteindelijk toch in een mbo-functie terecht gekomen en daar een paar jaar prima gewerkt en uiteindelijk een overstap gemaakt naar iets soortgelijks waar hij na een tijdje kon doorgroeien.
Ik heb zelf anderhalf jaar op bachelorniveau gewerkt met master, was toen prima om op adem te komen na rommelig einde loopbaan bij een andere werkgever. Maar finaal was het echt wel voelbaar als âonder niveauâ, het werk voelde heel snel als iets wat gewoon op automatische piloot kon gebeuren terwijl het wel echt een sterke inhoudelijke compent had.
Ik ben dan ook gaan solliciteren op andere plekken die meer zochten naar mensen met een master. Nu heb ik veel meer uitdaging en prikkeling wat beter is, voor mezelf. Ik denk dat als ik op mijn vorige plek was gebleven ik na twee jaar in een bore-out zat.
Bedankt voor jullie fijne inzichten. Ik heb iets gevonden wat inhoudelijk erg past bij wat ik zoek maar waar ik me ook in wil ontwikkelen, ik zie potentie in uitdaging want het is een ander werkveld en wil alles leren. Maar het is gecategoriseerd onder MBO en heb dit niet eerder gehad.
Ik kijk tegenwoordig anders naar werk en het doel ervan. Dus probeer meer te kijken naar de organisatie, de afdeling en hoe de functie zich verhoudt tot de afdeling en wat inhoudelijk de taken zijn.
Ik hoop alleen dat de kans gegeven wordt en het gesprek aangegaan kan worden voordat er gelijk een streep door de sollicitatie gaat door mijn opleiding ![]()
@Ainu helder verhaal. Het probleem is ik ben ook bekend met bore-outs en verveling op HBO/WO gecategoriseerde functies. Het kan ook echt puur met inhoudelijk verkeerde invulling vanuit het bedrijf te maken hebben. Maar ben wel erg gevoelig voor bore-outs.
Wat was voor jou de voornaamste overweging om voor deze functie te gaan? Of eigenlijk, wat trok jou over de streep.
Omdat ik afgelopen half jaar maar geen baan kon vinden heb ok vaak gesolliciteerd op mbo functies en ik werd zo vaak niet eens uitgenodigd! Het waren soms best simpele functies vergeleken met wat ik deed, dus ik denk echt dat dat de reden moet zijn.
Ik ben uiteindelijk ook in een lagere functie nu ergens aangenomen, maar ik zie dit wel als iets tijdelijks en ben hoop ik snel weg. Zij hadden verder geen goede kandidaten en waren erg blij met mij.
Ik heb een baan op mbo 3 niveau gehad maar het was echt niet uitdagend genoeg toen ik ingewerkt was, hersenloos vaak zelfs (terwijl ik meehielp met boeven vangen simpel gezegd bij politie dus leek eerst spannend, is het niet). Ik denk dat mbo 4 wel prima kan, dan heb je toch wat meer zelfstandigheid, ligt dus erg aan de functie. Ik had de rust wel tijdelijk nodig maar uiteindelijk werd ik er erg ongelukkig van om langere tijd te doen. Ik doe nu hbo functie maar wil ook weer weg en zoek wel mbo 4/mbo+ naast hbo, omdat ik te veel uitdaging ook niet wil. Reden dat ik wat anders wil nu is dat ik het inhoudelijk niet leuk vind en echt te veel klantcontact