Succes! Vervelend hè die tijdelijke contracten. Ik zag laatst ook een hele leuke functie bij een organisatie die hoog op mijn lijstje staat, maar dat ging om een zwangerschapsvervanging dus nog korter. En ja wie weet komt er in die periode net iets anders vrij maar ik vind dat risico toch wel groot.
Oke als gevolg op deze post:
Ik ben begonnen bij de saaie baan en het is idd saai. Ik heb bij de leuke baan wel 2 gesprekken gehad, met meer dan een maand ertussen omdat er iemand op vakantie was. Beide gesprekken gingen soepel en waren positief en de functie komt erg overheen met mijn laatste functie.
Ik heb daarna nog gemaild dat ik het een leuke gesprek vond en kreeg een uitgebreide email terug dat ze het ook een prettig gesprek vonden nog wat meer gesprekken hadden en het die week erna lieten weten.
Die week erna is al 10 dagen over en mijn hoop is dus ook wel vervlogen, maar ik heb dus nog niks gehoord!? Ik heb dit weekend maar gemaild of er al meer duidelijk is, maar het is nu dinsdag en nog geen reactie.
Ik vind het echt heel stom en ik had zoveel hoop voor deze baan, want er zijn weinig passende functies in mijn omgeving en ik wil na mijn vakantie gewoon echt niet terug naar die saaie baan.
Hoe is het gegaan?
Zou je niet kunnen bellen?
Ik heb er niet zo’n goed gevoel over helaas. Maar vanuit mijn kant ook wel wat twijfels. Ik hoor het eind deze week. Dus gelukkig wel snel!
Lief dat je het vraagt.
Dubbelpost maar pff ik heb de afgelopen weken best wel wat motivatiebrieven eruit gegooid en ik krijg afwijzing, na afwijzing.
Echt een moeizaam proces ![]()
Ja, dat wilde ik niet doen, want ik vond het pijnlijk om dan de afwijzing te horen ![]()
Maarrrrr ik heb gisteren een aanbod gehad! Ik ben zooo blij! Het lijkt me een enorm leuke baan en het gaat ook nog eens om producten die hier wel eens besproken worden, hahah en het eerste aanbod is gelijk mijn oude loon (1200 p/m meer dan wat ik bij de saaie baan verdien!!) dus ben errrrg blij!
Ik mag me hier ook melden en ik word nu al een beetje suf van die vacatures. ‘Je hebt affiniteit met verzuim’ las ik net.
HAHAHA is dat om bij mensen thuis langs te gaan om te checken of ze wel echt ziek zijn
Hmm ik verzuim inderdaad graag of bedoelen ze dat niet?
Het is bij een bedrijfsarts achtige instantie inderdaad. ‘Ik heb jarenlang met plezier gespijbeld’.
Ik ben het solliciteren zat
ben weer een teleurstelling rijker!
In 2019 heb ik ergens gesolliciteerd maar ik ben niet aangenomen toen. In 2022 stond diezelfde vacature weer open en heb ik weer gesolliciteerd, toen ben ik wel aangenomen. Alleen heb ik het toen zelf afgewezen. Ik weet niet meer precies wat ik tegen hen heb gezegd als reden, maar zelf voelde ik me nog niet klaar voor die functie en ben ik ergens anders gaan werken waar ik een beter gevoel bij had.
Heb wel nog best vaak gedacht aan hoe het zou zijn om daar te werken, het lijkt me nog steeds heel leuk. Vooral de laatste tijd begon het weer te kriebelen, omdat ik in mijn huidige functie niet helemaal op mijn plek zit. En nu zag ik dus net weer een soortgelijke vacature online en wil ik eigenlijk opnieuw solliciteren. Alleen ben ik bang dat ik nu mijn eigen ruiten heb ingegooid omdat ik hen eerder heb afgewezen. De gesprekken zijn ook weer met dezelfde persoon (het is een klein bedrijf).
Het is inmiddels wel al vier jaar geleden en ik ben in de tussentijd ook wel gegroeid in mijn werk en als persoon, dus hopelijk helpt dat mee. Zouden jullie hier naar refereren in je brief, of zou je dat gewoon tijdens het gesprek ter sprake laten komen (als ik überhaupt word uitgenodigd haha
)? Iemand iets soortgelijks meegemaakt toevallig?
Het is 4 jaar geleden!!! Echt solliciteren en je kan het zeker in het gesprek opbrengen! Als je het uitlegt zoals je nu doet klinkt dat ook allemaal heel logisch en alsof je er goed over nagedacht heb.
Ik denk dat je hier echt te veel over nadenkt, gewoon solliciteren en zou er zelf niet naar refereren. Als ze er in een eventueel gesprek naar vragen kan je dan toch gewoon uitleggen wat je hier zegt over nog niet klaar zijn voor de functie?
@Sjern ja jullie hebben ook gelijk! Ik maak het heel groot in m’n hoofd haha, vooral ook omdat het een klein team is (ongeveer 10 mensen) en ik denk ook wel dat ze me herkennen. Maar dat zou niet iets negatiefs hoeven te zijn, dus hopelijk kan ik nog een keer een goede indruk maken ![]()
Je weet natuurlijk nooit wat zij gaan vinden, maar als ik je zou herkennen zou ik je juist uitnodigen voor een gesprek omdat ik nieuwsgierig zou zijn
Ik zou er wel al in de brief naar refereren. En goed motiveren waarom je nu opnieuw solliciteert. Als ze je tijdens een gesprek zullen herkennen kan je het beter al zelf ter sprake brengen, vind ik. Want dan kan je zelf het narratief bepalen. Anders kan het zo ongemakkelijk worden tijdens het gesprek zelf als het dan pas voor het eerst ter sprake komt.
Dit klinkt juist allemaal heel positief. Zij zagen het toen zitten met jou, jij was er nog niet klaar voor maar hebt nog regelmatig aan ze gedacht en nu vier jaar later is jouw situatie anders. Ik zou het meteen benoemen in de brief, ik zou het als organisatie wel leuk vinden om te horen dat je nog vaak hebt gedacht “wat als”.
Volgens mij ben ik geghost lol. Heb uiteindelijk nog wel een herinnering gestuurd waar ik reactie op kreeg dat ik naar verwachting vorige week nog iets zou horen. Maar uiteraard nog steeds niet!