En aanvulling, je kunt via je Settings & Privacy ook nog je default instellen.
Als het soortgelijk is, solliciteer je toch niet âop allesâ? Gewoon doen! Wat maakt het uit wat die man eventueel denkt, als jij die baan wil dan wil je hem
In mijn vakgebied zijn alleen maar fulltime vacatures te vinden Zijn daar nog tips voor? gewoon reageren? in het eventuele gesprek toelichten dat ik parttime wil werken of in de sollicitatiebrief al?
@baron Zou wel reageren, Ik zou je gewoon zien als doorzetter/ enthousiast.
Het ligt denk ik ook wel eraan hoe veel uur je wilt werken. Heb ook wel eens op fulltime functies gereageerd en bij de gesprekken zelf aangegeven dat ik liever 32 of 9x4 werkte en daar werd mee ingestemd bij 2 bedrijven.
Ik heb twee hele leuke vacatures gevonden en ik wil daar heel graag op solliciteren, maar ik twijfel of ik in het Engels of Nederlands moet solliciteren omdat de vacatureteksten dus Engels zijn. Het zijn beide internationale bedrijven, maar de vacature is voor de Nederlandse tak van het bedrijf waar gewoon Nederlands wordt gesproken.
Ik twijfel omdat het redactiefuncties zijn dus het lijkt mij belangrijk dat ik een goede Nederlandse motivatiebrief schrijf. En ik wil het ook best in het Engels doen, maar ik ben bang dat dat niet 100% foutloos gaat zijn en ik het daardoor voor mezelf verpest.
Wat zouden jullie doen?
Lastig! Weet je of de leidinggevende engels of nederlandstalig is? Het is misschien ook geen gek idee om even te bellen naar de HR afdeling om het te vragen. Dat je zegt: ik wil graag dat de brief past bij de taal die de lezers hebben, dus zal ik âm in het engels of nederlands doen (of allebei)?
Het kan denk ik sowieso geen kwaad om hem in het NLs én Engels te doen, maar dat is wat meer werk wel
Bij het ene bedrijf weet ik wel zeker dat de leidinggevende Nederlands is. Bij de andere echt geen idee want daar zijn ze nu bezig met het opzetten van een Nederlands team (gaat om Viaplay). Maar wel goeie tip om even te bellen inderdaad!
Ik reageer altijd in de taal van de vacature tenzij staat vermeldt dat iets anders ook mag.
Ik reageer op vacatures in het Engels altijd in het Engels. Maar het kan geen kwaad om even te bellen, heb je gelijk een aanleiding om jezelf al even aan de recruiter/HR voor te stellen
Wow ik heb vanmiddag ergens op gesolliciteerd en werd twee uur later gelijk gebelt voor een sollicitatie gesprek. Heb nog nooit zo snel een reactie gehad zeg. Is ook wel fijn na al die mensen die je gewoon compleet negeren.
Mijn droom bedrijf heeft een vacature, waarop in gesolliciteerd heb, daarnaast is er ook de mogelijkheid om een open sollicitatie via de website te doen.
Is het raar als ik ook een open sollicitatie stuur naar mijn sollicitatie op de vacature?
Wanneer sluit de vacature waarop je initieel hebt gesolliciteerd? Misschien zou ik eerst even afwachten tot je daar iets van hoort. Mocht je niet op gesprek mogen, zou je altijd nog een algemene brief kunnen sturen. Maar als dat nog een tijd kan duren, en het is je droombedrijfâŠ
Ik heb net een sollicitatiebrief getypt voor een functie waar eigenlijk 4 jaar ervaring gevraagd wordt die ik niet heb. Maar wil het zo graag toch proberen
Yes! Juist goed om te proberen. Niet geschoten is altijd mis, toch.
Hoeveel heb je wel? Hoe dan ook, een bedrijf zet ook wat hoger in. En ik weet van mannen om mij heen dat ze al die vacature-eisen aan hun laars lappen. Vervolgens de baan ook nog krijgen. Dus rock die shit en bewijs in je brief waarom je het wél kan. De aanhouder wint. Succes!
Wel kennis van de branche door mijn vorige werk maar in dit specifieke beroep geen praktijkervaring behalve 1 dag meelopen Ik ken sommigen mensen wel al daar dus hoop dat dat meehelpt
Hoe kun je op je CV op een nette manier aangeven wat de omvang is van het bedrijf? (In mijn specifieke geval heb ik een webshop, maar dit kan een hobby zijn, OF juist een groot bedrijf met medewerkers een pand etc). Of je nou 100 of 1.000.000 per jaar omzet is nogal een verschil voor je kwaliteiten en werkervaring. Maar ik vind het niet zo netjes om hier cijfers bij te melden of wel?
Aantal medewerkers vermelden is wel in lijn met hoe LinkedIn dat weergeeft. Je kwaliteiten en ervaring kan je dan in de verdere omschrijving vermelden. Misschien kan je ook bij andere ondernemers kijken hoe zij het doen.
Misschien aantal verkooptransacties per jaar/maand? 'Netterâdan de omzet, maar geeft wel goed het verschil aan qua omvang.
Ik ben nu een beetje opzoek naar een studentenbaantjes voor naast mijn studie als ervaring voordat ik afstudeer, dus als stagiair of werkstudent.
Nu zie ik meerdere interessante dingen, maar ik weet niet zo goed wat gangbaar is. Bij bepaalde kantoren ligt het er volgens mij aan of ze plek hebben op het moment dat jij solliciteert en andere gooien je dan de procedure in (gesprekken en assessment). Zoân proces is best lang, dus meerdere brieven sturen is wel slim, maar wat als je zo juist in de knoop raakt?