Ik ben nu aan het kijken, op wat commerciele sites staat wel een gedeeltelijk overzicht van opties. Basis ‘veilig werken met de heftruck’ lijkt me heel geinig haha alleen nul raakvlakken met wat ik verder doe. Iemand een leuke tip?
Ik zag dat je ook de ‘basistraining vertrouwenspersoon’ kunt doen, dat lijkt me een goede vaardigheid nu! Zou dat zelf alleen niet kunnen toepassen in de functie waarin ik nu zit en je moet dan nog wel 104 euro ofzo aan materialen erbij kopen, buiten die 1000 euro STAP.
Dus tips welkom! Zag dat er ook taalcursussen bij zitten, voor mij nu niet relevant maar misschien voor anderen wel? 1 maart om 10 uur kun je het budget aanvragen, als ik iets relevants gevonden heb ga ik dan wel even een wekker zetten want kan best snel op zijn
Ik ben ook weer een tijdje werkeloos, al behoorlijk wat afwijzingen gehad en het begint me nu echt op te breken. Maarja opgeven is ook geen optie. En je hoort en leest overal dat ze overal mensen zoeken, iig niet bij de functies waar ik op solliciteer.
Kan geen kwaad om te bellen lijkt me!
Oe ik bedacht me net: BHV of Herhaling EHBO lijken me top voor het STAP-budget!
Maar wil je echt graag een cursus/opleiding doen of wil je gewoon graag gebruik maken van het STAP budget? Lijkt nu meer op het tweede. Vind het echt een slechte vervanger van de studiekostenaftrek. Helemaal met het beperkte budget en ‘wie het eerst komt die het eerst maalt’
Ja goede vraag ik denk dat het me wel zou motiveren om iets te kiezen en af te maken! Heb nu wel een baan maar opleiding kan beter.
Ik solliciteer voor een baan waarvoor ik maandelijks moet reizen naar verschillende vestigingen. Elke week minimaal een keer en uiteraard moet ik ook reizen voor mijn hoofd standplaats. Mn vriend en ik hebben één auto dus heel handig is dat niet als ik hem altijd mee heb + het aantal kilometers is flínk. Oftewel qua onderhoud e.d. en staat van de auto is het natuurlijk ook niet ideaal.
In hoeverre is het ‘normaal’ om een lease auto te opperen? Het is een functie die ik heel graag wil, dus het voelt alsof ik dit soort dingen niet kan vragen. Maar goed zij vragen wel van mij om wekelijks echt een flink eind te reizen dus ja
Lijkt me een heel redelijke vraag hoor in dit geval
Ik heb spijt dat ik via een uitzendbureau heb gesolliciteerd. Had achteraf gezien ook bij het bedrijf zelf kunnen solliciteren. Weet niet of t echt heel nadelig is. De vacature leek mooi. Maar begin nu te twijfelen of ik niet een beetje mezelf genaaid heb als ik wel aangenomen wordt. Heeft iemand hier iets nuttigs over te zeggen?
Ben nog niet eens aangenomen maar heb er ergens alle vertrouwen in
Het ligt er een beetje aan wat jij wilt. Als je heel graag bij dit bedrijf wil werken is het misschien juist een laagdrempelige manier om binnen te komen.
Misschien kan je daarna doorstromen in een amdere functie? Sowieso aangeven als het bevalt je open staat om meteen bij hen in dienst te komen.
Ja de vacature staat vol met doorgroeimogelijkheden en op de site zelf ook. Dus op zich denk ik dat t wel goed zit uiteindelijk. Maar vind t gewoon gek ofzo. Ook omdat je via hun per week uitbetaald wordt, lijkt me zo lastig ofzo. En heb in mn eerste gesprek ook gevraagd of je uiteindelijk overgenomen kan worden door t bedrijf en dat is wel zo.
Zocht ervaringen met daar werken maar ben bij gewoon de klantenpagina gekomen, alleen maar 1 sterren de laatste tijd omdat ze niet bereikbaar zijn Zal ik dit wel of niet benoemen in het gesprek (met bedrijf zelf).
Neu niet benoemen. Dat is het voordeel van uitzendwerk dat je het daar even kan aankijken.
Verder kost het een bedrijf vaak meer geld om iemand via een uitzendburea te laten komen werken dus het kan wel echt win-win zijn op den duur voor jou en voor het bedrijf om in dienst te komen.
Wat is dan het voordeel voor jou om uiteindelijk in dienst van het bedrijf te zijn ipv detachering/uitzend?
Meer onderhandelingsmogelijkheden, misschien hoger salaris daardoor. Vaak een langer contract. Je kan dus rechtstreekz met het bedrijf over de voorwaarden onderhandelen, het uitzendbureau zit er dan niet tussen.
Uitzendwerk is vaker tijdelijk, daardoor ook flexibeler dus je weet minder goed waar je aan toe bent. Maar als je net bij een bedrijf begint hoeft dat geen nadeel te zijn, dan zie ik dat juist weer als voordeel.
Ervan uitgaande dat er wss ook veel mensen hun financieel dienstverlener bellen voor schade/verzekering (deze is tussenpersoon voor een verzekeraar) kan ik me voorstellen dat de bereikbaarheid recent kut was . En mensen zeiken extreeeem graag, maar zijn vaak toch blij en dankbaar als ze (uiteindelijk) geholpen worden.
Aanvulling op @L.C : volgens mij is het zo dat als je het niet afrondt/onvoldoende tijd in hebt gestoken je het moet terugbetalen (weet niet 100% hoe het zit) dus is niet helemaal vrijblijvend ook
Het is een tweede gesprek en er zit haast achter wat betreft contract (voor mij) en opleiding (bij hen) etc dus alle onduidelijkheden/vragen kunnen en mogen gesteld worden in dit gesprek.
Is er een verschil in salaris? Misschien kan je nog onderhandelen met het uitzendbureau daarover. Verder is het wel een voordeel dat als je uiteindelijk wordt overgenomen door het bedrijf dat ze weten hoe je werkt en tevreden zijn, ze willen je dus graag hebben. Het bedrijf betaalt veel meer voor jou als je via het uitzendbureau werkt dus als ze je willen overnemen kan je flink onderhandelen
Ik heb een gesprek gehad met een recruiter en we hadden een leuk gesprek, de baan sprak me wel aan. Alleen was het salaris niet wat ik voor ogen had. Aangezien ik nog maar net werkloos ben leek het me fijn om even verder te kijken en heb ik dus nog niet gesolliciteerd. Nu stuurde hij me weer een berichtje of ik nog interesse heb. Ik weet nu niet zo goed wat handig is om te reageren. Het lijkt me wel wat, mits het salaris een stuk omhoog kan. Kan ik zeggen dat ik wel interesse heb, maar dat ik nog niet gesolliciteerd heb omdat ik nog andere gesprekken wil afwachten met betere salarisvoorwaarden of is dat raar? Ik heb namelijk nog contact met een paar andere recruiters waarmee ik binnenkort een belafspraak heb, echter hebben zij nog geen salarisindicatie gegeven. Is er nog een betere manier om hierop te reageren? Ik wil het niet gelijk afschieten namelijk, voor het geval dat dit toch de leukste baan blijkt te zijn
Net een case interview gehad in een 6e ronde!! Voor een baan. Ik heb het verpest denk ik
Oh balen! Waarom heb je dat gevoel?