Ah ik werk bij i en klopt. Maar ik heb er wel een tijd met plezier gewerkt hoor. Alleen op den duur (toen ik de stof kende en niet meer echt mn best moest doen) vond ik hele dagen bellen best wel pittig en saai. Ik deed er nog wat andere administratieve dingen naast maar uiteindelijk toch echt toe aan een nieuwe uitdaging (en meer opleiding gerelateerd). Maar voor mij was het een prima tussenstation. Ik werkte met collega’s die er al jaaaaren met plezier werkten dus het is voor iedereen anders.
Jij ook gefeliciteerd!!! Wat fijn dat je wat studiegerelateerd hebt gevonden. Ik zie t wel als begin zeg maar dus t is maar de vraag of t ook verder groeit. Maar t is prima denk ik nu om te beginnen.
Was het nog gelukt een auto erbij te krijgen ?
Haal het zo weer weg hoor omdat het zo wel een heel herkenbaar verhaal wordt haha je weet het maar nooit
Zou je reageren op een functie waarvan het maximum brutosalaris 500 euro lager is dan wat je nu verdient? Met het idee om te kijken of je het tijdens de gesprek het omhoog kan krikken, mocht je doorgaan naar ronde #2?
- Ja
- Nee
- Geen idee
- Alleen als het een functie is waar het genoemde bedrag eigenlijk lager dan marktconform is
- Alleen als het een functie is die moeilijk te vervullen is en je daarom weet dat het makkelijker onderhandelen wordt
0 stemmers
Nee, het is werk in 2 verschillende sectoren. Ik werk nu in het onderwijs en dat is meer richting cultuur.
Wat betreft aansluiten op werk/denk-niveau is het allebei niet ontzettend uitdagend (ben wo-opgeleid). En wat betreft doorgroeimogelijkheden is het onderwijs wel beter. Wat betreft reistijd en snel kans op een vast contract ga ik er dan wel op achteruit.
Hangt er van af wat de reden zou zijn voor mij om weg te willen bij huidige werkgever.
Als het niet dringend is, dan zou ik niet reageren, tenzij het mijn droombaan is en ik weet dat ik even een stap terug moet doen om daarna door te kunnen groeien.
Wat ik wel mee zou laten tellen is welke secundaire arbeidsvoorwaarden er zijn (minder uur werken, meer vrije dagen, lease auto, goed pensioenregeling etc.)
Iemand die weleens terug is gegaan naar een oude werkgever? Ik heb sinds de zomer een andere baan, maar ik vind het niet leuk en ben opzoek naar ander werk.
Nu heeft mijn oude werkgever via via gehoord dat ik weer wat nieuws zoek en mij een bericht gestuurd. Het zou dan gaan om een hogere functie dan wat ik deed, maar verder nog geen idee.
Ik romantiseer mijn oude werk nu ook, want mijn huidige werk vind ik vreselijk.
Ik heb dat lang geleden gedaan en achteraf geen spijt gehad dat ik terug was gegaan. Ik was alleen weggegaan omdat ik meer uitdaging wilde hebben en die werkgever mij op dat moment niet kon bieden. Enkele maanden nadat ik weg was, kwam er iets vrij dat aansloot op mijn wensen. Ik ben toen teruggegaan naar het oude adres.
Maar wees je er wel bewust van dat daar de tijd ook niet stil heeft gestaan. Zo waren sommige leuke collega’s in de tussentijd weggegaan en waren er enkele grote veranderingen aangekondigd.
@Harrrie Met die dingen in het achterhoofd ga ik er verder geen werk van maken. Bedankt!
Zelf niet, denk er soms wel aan. Maar de meeste leuke mensen van team zijn ook weg dus dat maakt het minder. En ik romantiseer het ook.
Er zijn bij mijn oude werkgever wel vaak mensen na 1 jaar weer teruggekomen in hogere functie.
Soms moet je even ontdekken wat je wilt.
Zie ook oud collega’s die 8 jaar oid bij mijn oude werkgever zijn weg gegaan, nu paar keer geswitcht zijn van baan en dus ook niet echt de draai kunnen vinden.
Thanks @anon91169173 en @Lichtknopje ik weet inderdaad dat er daar in de tussentijd ook wat veranderingen hebben plaatsgevonden. Ik heb besloten om op gesprek te gaan en dan ga ik kijken wat ze mij te bieden hebben. Ik heb nu in ieder geval al wel weer een wat duidelijker beeld met wat ik dan wel zoek.
Secundaire arbeidsvoorwaarde zouden voor mij ook meespelen en ook hoe leuk je het werkt lijkt/je huidig werk vindt. Je kunt denk wel wat omhoog onderhandelen al is 500 euro wel veel. Maar als je het werk een stuk leuker vindt, is dat het misschien waard. Succes iig!
Zouden jullie ergens gaan werken, als er geen andere vrouwen werken? (Bij een redelijk groot bedrijf)
- Ja
- Nee
- Alleen als het heel leuke mannen zijn
- Anders…
0 stemmers
Ik werk zelf binnen een organisatie met vooral mannen. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben, maar ik zou dat wel laten afhangen hoe er in dit bedrijf met vrouwen wordt omgegaan. Zijn het alleen maar seksistische grapjes? Wordt er serieus met een klacht omgegaan als er bijvoorbeeld grensoverschrijdend gedrag wordt vertoont richting vrouwen e.d.
Dit zijn naar mijn weten wel vragen die gesteld kunnen worden bij een sollicitatie.
Hangt er ook vanaf welke sector het is denk ik. In mijn werkveld werken doorgaans meer vrouwen dan mannen, dan is het een beetje vreemd als er helemaal geen vrouwen werken in zo’n organisatie. En hoe groot is een redelijk groot bedrijf?
Het is een echte mannensector, dus het is opzich niet heel vreemd. Op de afdeling werken 25 mensen en daar dus helemaal geen vrouwen. Op andere afdelingen werken er wel een aantal, maar daar heb ik niks mee te maken.
Ik denk niet dat er iets mis is met het bedrijf. Er werd juist gezegd dat ze het leuk vonden dat er vrouw kwam solliciteren. Alleen ik weet niet of ik het trek, helemaal zonder andere vrouwen.
Wat maakt het voor jou dan uit in de werkpraktijk of een collega een man of een vrouw is? Voor mij maakt dat weinig uit denk ik.
Wat is normaal wat betreft het matchen van schaal en periodiek als je overstapt naar een functie die een schaal hoger is? Ik zit nu in periodiek 9 (zijn er totaal 10) van de ene schaal, en solliciteer op een hele andere functie die een schaal hoger is. De bedragen die bij de periodieken horen overlappen natuurlijk deels. Wat is dan logisch/standaard om te verwachten? Hetzelfde bedrag, 1 periodiek hoger of ook periodiek 9 maar dan in die hogere schaal (dat laatste is wel een flinke stijging)?
Kun je er iets over vinden in de geldende CAO? Waar ik werk (overheid) is daar een berekening voor en deze is terug te vinden in de CAO.