Sollicitatietopic #2

Nee er staat niets over in onze cao

Bij mijn sector is het vaak nieuwe schaal en dan dex1ebof 2e trede. Dat je in ieder geval wel vooruit gaat.
Andere schaal trede 9 zie ik niet snel gebeuren.

1 like

Bedoel je de 1e of 2e trede boven m’n huidige salaris? Want de 1e en 2e trede van de hogere schaal zijn qua bedrag een stuk lager dan m’n huidige salaris.

Omdat de bedragen zoveel overlappen per schaal, schelen de 2 opties die jij noemt niet zoveel; als ik 1 a 2 periodieken hoger wordt geplaatst qua bedrag, zit ik al bijna in periodiek 9 van de hogere schaal.

1 like

Aah oke.
Ik zou iig niet achteruit gaan dus dan zou ik , in jou situatie, gaan voor trede 8 of 9 in de nieuwe schaal passend bij je nieuwe functie.

1 like

Ok ik heb m’n eerste gesprek vanmiddag en ik ben toch wel zenuwachtig, met name omdat ik niet zo goed weet hoe ik dit moet voorbereiden. Er zit ook een recruiter bij maar ik denk dat ik de afdeling beter ken dan hij en een aantal vragen/gespreksonderwerpen zullen vast niet aan bod komen omdat ik het bedrijf en de afdeling en het team al goed ken. Spannend :scream:

4 likes

Succes, je kan t!

3 likes

Ik heb vanmorgen sollicitatiegesprek gehad en ik ben echt bijzonder positief of het bedrijf. De werkzaamheden zijn nieuws voor me maar lijken me oon heel leuk.
Alleen de reistijd zit me echt wel tegen, het is in hartje Amsterdam dus met de auto totaal niet voordelig (rijden en parkeerkosten) en met het ov voor mij 1,5 reizen.

Nu is het deels thuiswerken, maar dus ook op kantoor en ik weet niet of ik zoveel reizen trek, aangezien dit mij, met 2 overstappen, onwijs veel energie gaat kosten. Zou erop neerkomen dat ik van 7:30 tot 19:45 uit huis ben en daarnaast mijn kind nog naar opvang moet brengen en nog moet dineren als ik thuis kom…

Nu vraag ik mij af of ik deze mooie kans hiervoor moet laten schieten, ik heb nog even bedenktijd maar imput/ervaringen/advies helpt natuurlijk altijd.

1 like

Ik ga er vanuit dat je 1,5 uur enkele reis bedoelt? Ik heb dat 4,5 jaar gedaan en ik ben zo blij dat ik nu nog maar een half uurtje hoef te reizen. Ik werkte daar zo graag dat ik het voor lief nam. Maar toen ik met corona thuis ging werken, merkte ik pas hoeveel energie dat reizen kost op een dag. Lijkt me ook extra heftig met een kind. Dus eerlijk, ik zou het je niet per se aanraden.

Edit: oh deels met thuiswerken. Nou ja, als je maar twee dagen daar heen zou hoeven, zou dat wel te doen zijn.

4 likes

Ja enkele reis, dus totaal 3u reizen, zonder vertagingen natuurlijk.

Dankjrwel voor je ervaring/advies.

1 like

Ik wil solliciteren op een functie die eigenlijk iets onder m’n niveau is, maar dat vind ik op dit moment juist wel fijn want minder stress. Maar ben dan echt een beetje bang dat ze je juist raar aankijken :sweat_smile:

Een van de redenen waarom ik ben weggegaan. Moet nu af en toe 2.5uur enkel reizen met OV, maar kan en mag ook onderweg werken. Lukt goed voor 1 a 1, 5 uur.
Die dagen vind ik met kind dan wel lastig.

Ik weet niet hoe flexibel ze zijn met werk tijden? Dat je na spits reist of laatste gedeelte onderweg naar huis werkt.

2 likes

Ben sinds een week ook weer actief aan het solliciteren. Ik begon heel enthousiast maar heb het nu al weer helemaal gehad.

Had heel lang op een brief gezeten, maar ik heb ‘m kennelijk niet opgeslagen en krijg ‘m op geen enkele manier terug. Heb ik net al mijn moed bij elkaar geraapt om de brief weer helemaal opnieuw te schrijven, krijg ik tegelijk mijn eerste afwijzing binnen. Terwijl ik dacht daar serieuze kans te maken aangezien ik best wat ervaring heb in de branche en functie.

Probeerde eigenlijk door te zetten en dan als beloning vroeg weekend te vieren, maar denk dat het niks meer gaat worden vandaag.

1 like

Ik vind het best wel normaal om na een afwijzing even te wachten met de volgende te schrijven hoor. Vandaag er niet te veel aan denken en morgen weer vol energie die andere brief schrijven!

3 likes

Thanks, dat is eigenlijk precies wat ik even moest horen. Het maakt ook niks uit of ik het vandaag of morgen doe. Ik heb dan het gevoel alsof ik niet mag genieten van niks doe, maar dat zijn mijn zelfbedachte regels. Moet ook manieren gaan vinden om het leuk te houden voor mezelf.

Hebben jullie de reiskosten voor een gesprek teruggekregen?

Als het gewoon in het eigen land is, nee? Lijkt me ook wat gek?

2 likes

De reiskosten gaan meer dan 100 euro zijn (baan in het buitenland en trein is duur!) :frowning:

1 like

En het kan niet via videobellen?

1 like

Weekendje van maken? Dan voelt het misschien minder als verspild geld

3 likes

Ik heb net maar een mail gestuurd of ik toch mag videobellen en anders doe ik dit idd :wink:

1 like