Ik lees in je hele verhaal eigenlij ‘nee dit moet ik niet doen’.
Even nieuwsgierig, wat zou jij doen in het geval van @Timeless?
- Wel doen
- Niet doen
0 stemmers
Een fusie kan ook zonder ontslag gaan (gebeurt soms als bedrijven juist wel willen uitbreiden, of als ze een kleiner bedrijf opnemen) maar als je nu al weet dat er ontslagrondes volgen is de kans heel groot dat jij als ‘last in’ er als eerst uit vliegt. Je kunt natuurlijk wel benadrukken dat je na de fusie graag nog eens komt praten
Mheeee
Mijn hersenen roepen dat ook. Alleen hart zegt iets anders, want toen ik door bedrijf B liep, kreeg ik echt van de verliefde gevoelens, ik zag mij er zelf al helemaal lopen. Een stukje energie wat ik nu wel eens mis bij bedrijf A.
Kan niet iemand even roepen: FUCK IT! Pak deze kans, neem het risico, ga voor je geluk, over een jaar kan de wereld wel vergaan zijn. ![]()
Doen als je idd weet dat je na ontslag zo weer aan de bak kan ergens. Dan heb je toch mooi een jaar op je droomplek gewerkt @Timeless.
(En er ook van uitgaande dat je geen grote dingen als hypotheek ofzo wil afsluiten komende periode)
Is het geen optie dat je terug kan naar bedrijf A als je er inderdaad uit zou moeten na de fusie?
Dat zit er helaas niet in. Ze nemen uit principe geen werknemers weer aan die er zelf ooit voor hebben gekozen om weg te gaan.
“Als je een keer niet op mijn kinderfeestje kan komen ben je mijn vriend niet meer”-achtig ja ![]()
Dat is het ook, het is een ego dingetje. Maar het tegenargument: ‘Je moet het juist als een eer zien dat mensen weer graag voor je bedrijf willen werken’ werkt helaas niet.
haha, ik wist dat je dat zou gaan zeggen
. ‘Ouderwetse instelling van bedrijf A’ staat inderdaad wel op het voor/tegenlijstje.
Ik zou het wel doen! Als je er zoveel energie van krijgt en deze baan heeft altijd op je verlanglijstje gestaan zou ik die kans met beide handen aangrijpen. Het leven is wat mij betreft echt te kort om dingen te laten vanwege mogelijke beren op de weg in de toekomst. Misschien heb jij je over een jaar wel zo onmisbaar gemaakt dat je er helemaal niet uit hoeft, misschien gaat de fusie niet door, misschien loopt het helemaal niet zo’n vaart met mensen die eruit vliegen. En als dat wel het geval is, dan zijn er tegen die tijd vast weer allemaal andere opties en leuke uitdagingen die op je pad komen!
Maar als t een unieke functie is en je hebt maar 2 bedrijven waar je wil werken dan lijkt t me ook dat t er verder niet veel is? Als die functie bij bedrijf c er niet is zou je safe zitten toch.
Stel, je doet het. Na de fusie kun je blijven. Maar is het nog wel hetzelfde droombedrijf na de fusie, of gaat er dan veel veranderen? Weet je al met wie ze gaan fuseren? Is dat ook een leuk bedrijf? Zou ik ook in overweging nemen
Ik mag volgende week langskomen voor een kennismakingsgesprek. Super leuk, maar ik moet me nog wel even goed voorbereiden. Het sluit aan op mijn studie, maar ik ben sinds 2018 afgestudeerd en heb daar verder niets meer mee gedaan.
Ik zat ook daarin. Overgestapt en geen spijt. Ben nu ook zwanger, als ik terug tel in eerste maand gebeurt bij nieuwe werkgever en ze gaan er goed mee om. Voel me zelf meer bezwaard.
Het is wel 2 jarig contract dat scheelt. En ik doe een krapte beroep en mag altijd terug naar oude werkgever. Ik ben lang blijven hangen vanwege de collega’s maar veel zijn ook weggegaan. Dus teruggaan is geen optie voor mij.
Mocht dit na 2 jaar niks zijn dan solliciteer ik weer verder. Soms moet je de sprong wagen.
Edit. Vooral frustratie die ik had is nu weg en zoveel rust in mijn hoofd.
“Oh wat fijn! Is het goed als ik er vrijdag bij je op terug kom?” Heel normaal om te zeggen dat je er een nachtje over wil slapen.
Gisteren wéér voor een gesprek geweest. Ik had bij dit bedrijf de meeste zenuwen tot nu toe omdat het veel ‘anders’ bied en ik dacht dat dat te moeilijk werd om bij zoiets binnen te komen als leek, aangezien je vaak als 20jarige al 10jaar ervaring moet hebben. Maar eigenlijk ging het wel goed en hebben ze me veel te bieden en ik denk ik hun ook wel. Het blijft weer duimen of ik voor een tweede gesprek mag. Nu heb ik echter maandag ook een gesprek en eigenlijk zit dat bedrijf te ver weg voor mij, het was ook meer een wanhoop sollicitatie die ik eruit deed. Dus ik zit eraan te denken om het af te zeggen. ![]()
Het moest even bezinken, maar nadat hij 's avonds om half 11 mij ging berichten en vragen waar ik, hoeveel had verdiend in m’n voorgaande banen dacht ik echt wat gaat jou dat aan, wil je ook m’n pincode weten, of een kopie van m’n patiëntendossier? Ik wilde een net bericht terug sturen maar werd er echt boos om dus ik hield me even in. Nja niet snel genoeg gereageerd want vervolgens een bericht met dat ze besloten verder te gaan met andere kandidaten. Nou blij toe!
Ik heb eind vorig jaar rond dezelfde tijd op twee vergelijkbare functies gesolliciteerd bij verschillende organisaties. De ene is nu m’n huidige functie en de andere had ik achteraf een beetje een gek gevoel bij, het was best een raar gesprek waar ik me niet op m’n gemak voelde. In ieder geval ben ik blij waar ik nu zit.
Nu hebben we alleen binnenkort een of andere meerdaagse kennissessie van verschillende organisaties (met hotelovernachting en diner etc.). Zie ik bij de deelnemerslijst dat degene die toen het gesprek deed bij de organisatie waar ik het niet ben geworden ook mee gaat… en ook degene die de functie uiteindelijk wel kreeg trouwens. Maar ik mag er toch vanuit gaan dat ze bij mijn nieuwe collega’s niet over die sollicitatie van toen gaat beginnen? Of eigenlijk helemaal niet iets daarover zegt? Ik heb nu al geen zin in dat ongemakkelijke gedoe ![]()
Ik heb wat advies nodig… volgende week begin ik weer met werken na 6 maanden verlof (zwangerschapsverlof + ouderschapsverlof), nu is in de tussentijd mijn hele team weg gegaan, wist ik al wel want niemand kon prettig werken met mijn manager. Ik vind haar zelf ook echt een leidinggevende from hel, maar nooit super veel last van haar gehad. Met mijn werk doe je voornamelijk onderzoeken nou mijn LG is te veel gefocust op randzaken waardoor je eigenlijk je onderzoeken niet goed kan uitvoeren en dat is dus altijd mijn irritatie geweest.
Nu is er in de organisatie een vacature vrijgekomen op een andere afdeling die dus erg gericht is op het doen van onderzoeken (grotere en meer volwassen afdeling). Nou ja de vacature spreekt mij erg aan en ik wil eigenlijk wel solliciteren. Maar mijn man twijfelde of dat dus wel een goed idee is omdat ik dus vorig jaar januari ben begonnen bij deze werkgever, na 10 maanden half jaar met verlof ben gegaan en nu dan solliciteer op een andere functie.
Mijn huidige LG zal sowieso laaiend worden mocht ik inderdaad echt overstappen, maar dan ga ik toch al weg dus dat boeit niet haha en als ik niet gekozen wordt tjah dan weet zij ook van niets…… of ben ik nu heel naïef?