Ik zou het er niet op wagen, vooral ook omdat je nu al een super leuke baan hebt. Als je huidige werk een hel was dan zou ik eerder de gok nemen.
Ja, ik denk dat de kans wel redelijk aanwezig is dat je contract dan niet verlengd wordt. Het is toch ook vaak het laatst erbij gekomen, het eerste eruit.
Aan de andere kant weet je het natuurlijk nooit, en kan het altijd zo zijn dat je contract niet verlengd wordt (ook als je niet bij een bedrijf gaat werken dat gaat fuseren).
Als je die baan echt heel leuk vindt en sowieso wel weg wilt bij je huidige werk (hoe leuk je deze baan ook vindt, soms heb je gewoon behoefte aan verandering) dan kun je ook nog nadenken over hoe makkelijk je weer ander werk zult vinden als je contract inderdaad niet verlengd wordt, en of je die nieuwe baan zo leuk vindt dat je het sowieso wilt doen, ook al is het maar een jaar.
Maar als je niet per se weg wilt en het heel vervelend zou vinden als je na een jaar weg moet, dan zou ik het er inderdaad niet op wagen!
en ook @anon91169173
Deze gedachtes schieten inderdaad precies door mijn hoofd. Ik vind deze nieuwe baan echt heel leuk. En als die fusie niet had gespeeld, zou ik ājaā zeggen.
Waar ik vooral mee zit is: Stel dat ik na een jaar weer wordt ontslagen, dan denk ik dat ik wel weer werk vind. Alleen ik weet zeker dat dat altijd veel minder leuk is dan de nieuwe baan en mijn huidige baan. Beide functies en beide bedrijven zijn redelijk uniek. Beide bedrijven hebben altijd al op mijn āverlanglijstjeā hebben gestaan. Ik werk dus bij bedrijf A en riep altijd: ik ga alleen bij A weg, als ik naar B kan. Dat is nu dus het geval. Maar als ik na een jaar dus weg moet bij bedrijf B, heb ik niks meer⦠Dan kan ik vast wel aan de slag bij andere bedrijven, alleen daar word ik niet gelukkig van.
En wil ik dat risico lopen? Dat ik na dat jaar ergens moet gaan werken wat ik &##( vind.
Dat kan je alleen zelf bepalen natuurlijk, maar als ik het zo lees denk ik dat je het beter niet kunt doen omdat je het risico beter niet kunt nemen.
Wie weet komt er na de fusie wel weer een kans om daar te solliciteren?
Maar als dat niet zo is betekent het dus ook dat je nooit bij bedrijf B gaat werken en dus ook nooit echt zult weten hoe het daar is. Dat is misschien niet erg, want je lijkt nu ook erg op je plek te zitten.
Ik lees in je hele verhaal eigenlij ānee dit moet ik niet doenā.
Even nieuwsgierig, wat zou jij doen in het geval van @Timeless?
- Wel doen
- Niet doen
0 stemmers
Een fusie kan ook zonder ontslag gaan (gebeurt soms als bedrijven juist wel willen uitbreiden, of als ze een kleiner bedrijf opnemen) maar als je nu al weet dat er ontslagrondes volgen is de kans heel groot dat jij als ālast inā er als eerst uit vliegt. Je kunt natuurlijk wel benadrukken dat je na de fusie graag nog eens komt praten
Mheeee Mijn hersenen roepen dat ook. Alleen hart zegt iets anders, want toen ik door bedrijf B liep, kreeg ik echt van de verliefde gevoelens, ik zag mij er zelf al helemaal lopen. Een stukje energie wat ik nu wel eens mis bij bedrijf A.
Kan niet iemand even roepen: FUCK IT! Pak deze kans, neem het risico, ga voor je geluk, over een jaar kan de wereld wel vergaan zijn.
Doen als je idd weet dat je na ontslag zo weer aan de bak kan ergens. Dan heb je toch mooi een jaar op je droomplek gewerkt @Timeless.
(En er ook van uitgaande dat je geen grote dingen als hypotheek ofzo wil afsluiten komende periode)
Is het geen optie dat je terug kan naar bedrijf A als je er inderdaad uit zou moeten na de fusie?
Ik zou het zelf - precies hierom - dus wel doen denk ik. Ik zou niet kunnen leven met het āwat alsā gevoel, want het kan natuurlijk ook gewoon dat je contract wel verlengd wordt. En het is makkelijk praten vanaf de zijlijn haha. Maar ik zou zelf liever het risico nemen en maar kijken hoe het uitpakt.
Dat zit er helaas niet in. Ze nemen uit principe geen werknemers weer aan die er zelf ooit voor hebben gekozen om weg te gaan.
Dat klinkt echt heel kleinzielig
āAls je een keer niet op mijn kinderfeestje kan komen ben je mijn vriend niet meerā-achtig ja
Dat is het ook, het is een ego dingetje. Maar het tegenargument: āJe moet het juist als een eer zien dat mensen weer graag voor je bedrijf willen werkenā werkt helaas niet.
Ik zou niet voor zoān bedrijf willen werken. Neem ontslag en ga naar bedrijf B!
haha, ik wist dat je dat zou gaan zeggen
. āOuderwetse instelling van bedrijf Aā staat inderdaad wel op het voor/tegenlijstje.
Ik zou het wel doen! Als je er zoveel energie van krijgt en deze baan heeft altijd op je verlanglijstje gestaan zou ik die kans met beide handen aangrijpen. Het leven is wat mij betreft echt te kort om dingen te laten vanwege mogelijke beren op de weg in de toekomst. Misschien heb jij je over een jaar wel zo onmisbaar gemaakt dat je er helemaal niet uit hoeft, misschien gaat de fusie niet door, misschien loopt het helemaal niet zoān vaart met mensen die eruit vliegen. En als dat wel het geval is, dan zijn er tegen die tijd vast weer allemaal andere opties en leuke uitdagingen die op je pad komen!
Maar als t een unieke functie is en je hebt maar 2 bedrijven waar je wil werken dan lijkt t me ook dat t er verder niet veel is? Als die functie bij bedrijf c er niet is zou je safe zitten toch.
Stel, je doet het. Na de fusie kun je blijven. Maar is het nog wel hetzelfde droombedrijf na de fusie, of gaat er dan veel veranderen? Weet je al met wie ze gaan fuseren? Is dat ook een leuk bedrijf? Zou ik ook in overweging nemen