Nee ik reageer daar niet op. Anders blijf je heen en weer mailen haha.
Net toch nog gebeld, ben t helaas niet geworden. Ze vonden me helemaal geschikt en complimenten voor hoe ik het gedaan had blabla, maar uiteindelijk toch gekozen voor iemand met meer ervaring in de sector ![]()
Erg jammer, maar alsnog fijn dat ik t nu wel zeker weet in ieder geval!
Pfff, vind t topsport, dat solliciteren. Kost echt een hoop energie! Maarja, zul je toch doorheen moeten op zoek naar iets nieuws.
Ik mag volgende week op gesprek komen, spannend en leuk! Voor mijn gevoel is het al een hele stap, ik sta ook heel anders op mijn huidige werk nu. Echt helemaal klaar ervoor om daar weg te gaan en iets anders te gaan doen. Er is alleen een ontzettend bezettingsprobleem (een van de redenen dat ik weg wil) en er worden nu allemaal besluiten genomen en (vakantie)planningen gemaakt die compleet in de soep vallen als ik weg ga…maar ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik aan het solliciteren ben.
O wat lastig he, met zo’n wens voor een zwangerschap ook nog in de mix! Succes met je keuze ![]()
Ahh nee, dus toch wat je al dacht… Vind het ook altijd zo zuur als je zo goed past en complimenten krijgt, maar ze toch liever kiezen voor iemand met meer ervaring. Ergens begrijpelijk, maar zou zo fijn zijn als ze je dan toch een kans geven.
Balen! Echt jammer dat ervaring vaak zo doorslaggevend is, terwijl het niet perse wat zegt over je kwaliteit. Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat ik vrijdag gebeld zou worden, maar het uiteindelijk pas maandag werd. Echt dom, hele weekend in de spanning. Was het toen ook niet geworden, maar ik wilde je niet extra bang maken!
Het kost idd veel energie en vooral mentaal vind ik het solliciteren echt pittig. Ik probeer na jullie aanmoedigen vorige keer wat meer afstand te nemen. Na een afwijzing mezelf even wat lucht te gunnen ipv door te blijven knallen. Corona hielp daarbij wel, echt even niks nuttigs gedaan
Al gaat het niet eens heel slecht. Heb nu 5 brieven gestuurd en twee keer uitgenodigd, waarvan een gesprek nog moet plaatsvinden.
Thanks @Blauwbeertje en @Marqant
Was niet eens zozeer ervaring in de functie (zou voor mij een horizontale stap zijn), maar ervaring in de sector… Maar goed, ik ga vol goede moed verder!
Ik doe na zo’n intensief traject inderdaad ook even een break, weer even een weekje focus op mn huidige job, anders merk ik dat ik de motivatie voor mn huidige werk verlies. Terwijl ik echt wel een leuke baan heb, alleen vooral graag eens buiten mn huidige organisatie wil werken ook. Dus wel echt een vrij relaxte positie om vanuit te solliciteren, moet ik mezelf weer even aan herinneren.
En wat mij ook helpt, en misschien nog een tip is, als ik toch wat perspectief heb. Dus nu had ik vorige week ook een lijntje uitgegooid om met iemand koffie te drinken, die ook mijn functie doet en al verder gegroeid is daarin en een heel uitgebreid netwerk heeft. Die reageerde heel enthousiast, dus na zo’n afwijzing vind ik dat soort kleine dingen wel heel fijn om perspectief te houden.
2x op gesprek bij 5 brieven is idd een mooie score
Succes allemaal
Ohh dit had ik ook laatst? Tijdens een gesprek met een student, geen sollicitatie, maar wel redelijk formeel. Sowieso vind ik het super aso als iemand tijdens een gesprek kauwgum loopt te smakken, maar vond dit al helemaal raar. Of mensen die kwamen opdagen in een super gekreukt blousje, echt, had dan wat anders aangetrokken.
Hahaha, o ik vind dit wel echt heel grappig klinken, beide situaties.
Moet zelf ook met regelmaat gesprekken voeren met kandidaten, maar die gaan altijd erg netjes, zou echt een beetje overrompeld zijn door dit gedrag ![]()
Ik heb morgen pas mijn sollicitatie, maar als ik deze baan niet krijg blijf ik meteen verder zoeken. En ik krijg nu dus ook al af en toe zo’n paniek vlaag dat ik dan ontslag moet nemen bij mijn huidige baan?! Niemand gaat het zien aankomen en ik weet dat het echt voor een heel groot probleem gaat zorgen als ik weg val. Kijk er nu al tegen op.
Morgen heb ik dus mijn gesprek en ik begin nu een beetje zenuwen te krijgen. Het gaat om een functie die je zowat in elk bedrijf kunt uitvoeren, maar ik moet dus een beetje motivatie verzinnen waarom ik graag bij hen wil werken.
Succes vandaag! Pluis de website beetje uit. Wat een reputatie is en gebruik dat bijvoorbeeld.
Huidige werk opzeggen blijft lastig maar andersom hebben ze vaak ook geen moeite om je eruit te knikkeren. Als je tijdig aangeeft hebben ze nog tijd voor een oplossing. Iedereen is vervangbaar.
Dankjewel!
En dat is ook zo hoor. Er is in mijn huidige functie alleen een groot tekort, dus die plek gaan ze waarschijnlijk niet snel vullen. Dat vind ik sneu voor mijn leuke collega’s die achterblijven en al overwerkt zijn. Maarja, dat is natuurlijk niet mijn probleem. Het blijft een zakelijke overeenkomst.
Ik heb een luxeprobleem, ik ben bij sollicitatie A zover in de procedure dat ik doormag voor arbeidsvoorwaardengesprek. Zij willen dat nu voor het eind van de maand rond maken. Omdat ik niet wist of ik door zou mogen, heb ik ook gesolliciteerd op baan B. Ben nog niet uitgenodigd of iets maar als dat wel gebeurt zou ik liever voor baan B kiezen…
Ben wel benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan. Open zijn tegen baan A en wat meer tijd vragen of gewoon daar tekenen en dan kijken hoe het eventueel met sollicitatie B verloopt?
Lastig zeg! Kan je misschien contact opnemen met bedrijf B met de vraag wanneer je wat gaat horen? Met de opmerking dat je al ver bent bij bedrijf A, maar liever bij hen zou werken. Dan kunnen ze wellicht wat eerder duidelijkheid geven over je kansen.
Thanks. Ik ga het wel proberen inderdaad, ze hebben alleen wel vaste datums voor tweede gesprek en arbeidsvoorwaarden dus denk niet dat ze heel flexibel zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar eerlijk zijn tegen bedrijf A maar ik wil voorkomen dat ik straks met lege handen sta
Mijn gevoel zou ook zeggen eerlijk zijn, maar of het in deze fase verstandig is weet ik niet. Als je iig al duidelijk is dat er interesse is heb je wat meer houvast. Of denk je dat de kans wel heel groot is dat je bij het andere bedrijf wordt aangenomen? Aan de andere kant versterkt het je onderhandelingspositie wel. In het uiterste geval heb je ook nog proeftijd waarin je weg kan.
Ik ben nu ook opzoek naar een andere baan en heb na het weekend een tweede gesprek waar ik verschillende soorten vragen heb opgestuurd gekregen. Het is een hogere functie dan dat ik nu heb en nu is een van de vragen wat ik anders zou doen als ik deze functie krijg/wat moet ik afleren? Ik vind het best een lastige vraag, want ik heb oprecht geen idee haha
De andere vragen zijn gelukkig wel wat makkelijker
Zijn er mensen in je omgeving/netwerk die een soortgelijke functie beoefenen? Anders daarmee even in gesprek gaan.
Ik heb vandaag nog gereageerd op een functie die beter bij mij zou passen. Ben alleen bang dat ze het alsnog intern kunnen oplossen (het is bij mijn oude werkgever).
Haha ja, m’n manager maar die weet niet dat ik weg ga/wil.
Hopelijk hoor je iets van je oude werkgever, het voordeel is wel dat ze je al kennen en weten wat je kwaliteiten zijn.
De deadline verloopt vandaag. Ik hoop dan snel iets te horen want eigenlijk zou dit te mooi om waar te zijn. En in tegenstelling tot sommige andere ondewijsinstellingen heb ik nu 2 weken vakantie waardoor afspreken ook makkelijker is.