Oh ja, dat is wel logisch, maar eerlijk gezegd vind ik het ook vreemd omdat je je referenties zelf uitkiest toch?
Dat iemand een persoon die dat over ze zegt zou opgeven als referentie is dan wel opvallend toch? Je geeft toch referenties op waarvan je hoopt dat ze in ieder geval positief/neutraal over je zijn omdat het een positieve ervaring was zou ik denken.
Hmm ja, blijkbaar. Maar je bespreekt met je referentie toch van tevoren ook dat je hen als referentie wilt opgeven?
Als je echt niets anders hebt dan moet je wel denk ik, maar het is toch een vreemde situatie als dat dan iemand is die negatief over je is.
Is het gek om zelf om een tweede sollicitatiegesprek/klikgesprek te vragen? Ik heb gister een interne sollicitatie gehad maar zou, omdat ik van een team van 250 man naar een team van 5 man ga, graag nog wat meer mensen van het evt. nieuwe team willen leren kennen.
Nee ik vind het niet raar ik een extra gesprek aan te vragen.
Nee zeker niet gek hoor, ik heb het laatste jaar best wat gesprekken gehad (wel veel functies buiten mijn oorspronkelijke branche) en daar is een meeloopochtend echt vaak ter sprake gekomen, om zo toch een kijkje in de keuken te krijgen voor je echt tekent
Ik heb gister een 2e gesprek gehad. Was een leuk gesprek en ging voor mijn gevoel prima.
Ik zou vandaag teruggebeld worden. Loop al de hele dag te zenuwlije maar nog niets gehoord!!
Help! Is dit een slecht teken? Denk het zelf wel.
Ik hoop niet dat ze me t hele Paasweekend laten ‘hangen’…
En? Goed nieuws?
@anon55062966 hopelijk heb je iets (positiefs) gehoord inmiddels.
Regeren jullie op een ontvangstbevestiging van je sollicitatie? Vaak krijg je een automatische melding, maar nu heb ik een e-mail die persoonlijk naar mij is verzonden. Wel met een standaard tekst overigens.
Nee, niets meer gehoord. Is in een sector waar Goede Vrijdag een vrije dag is, heb nog zitten dubben of ik vandaag even zal bellen, maar fuck it, dinsdagochtend maar weer verder! Ik ga er sowieso maar vanuit dat ik t niet geworden ben, óf dat er iets tussengekomen is waardoor ze nog geen keuze hebben gemaakt.
Maar wel gek hoor, dit is mn 2e sollicitatie, 1e sollicitatie t/m eerste gesprek gekomen, toen kreeg ik een afwijzing over de mail van de secretaresse En nu dit weer.
Maar goed, er zit wel progressie in haha, bij mn volgende sollicitatie wordt ik vast aangenomen
@Blauwbeertje als de ontvangstbevestiging verder een wel een standaard berichtje is, zou ik even afwachten en er niet op reageren. Of anders heel kort: fijn dat mijn sollicitatie in goede orde ontvangen is, ik wacht nader bericht af. Ofzoiets.
Wat balen zeg, zeker als je de hele dag in spanning hebt gezeten. Ik zou je nog niet teveel zorgen maken! Mijn ervaring is juist dat ze het snel laten weten als je het niet geworden bent. Dat is namelijk één telefoontje of e-mail en daarna klaar. Alsnog vervelend dat ze je niet op de afgesproken dag bellen, maar het hoeft dus lang niet altijd negatief te zijn.
Bedankt voor je advies. Ik blijf nog ever verder twijfelen, haha.
Ik zou daar niet op reageren
Nee ik reageer daar niet op. Anders blijf je heen en weer mailen haha.
Net toch nog gebeld, ben t helaas niet geworden. Ze vonden me helemaal geschikt en complimenten voor hoe ik het gedaan had blabla, maar uiteindelijk toch gekozen voor iemand met meer ervaring in de sector
Erg jammer, maar alsnog fijn dat ik t nu wel zeker weet in ieder geval!
Pfff, vind t topsport, dat solliciteren. Kost echt een hoop energie! Maarja, zul je toch doorheen moeten op zoek naar iets nieuws.
Ik mag volgende week op gesprek komen, spannend en leuk! Voor mijn gevoel is het al een hele stap, ik sta ook heel anders op mijn huidige werk nu. Echt helemaal klaar ervoor om daar weg te gaan en iets anders te gaan doen. Er is alleen een ontzettend bezettingsprobleem (een van de redenen dat ik weg wil) en er worden nu allemaal besluiten genomen en (vakantie)planningen gemaakt die compleet in de soep vallen als ik weg ga…maar ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik aan het solliciteren ben.
O wat lastig he, met zo’n wens voor een zwangerschap ook nog in de mix! Succes met je keuze
Ahh nee, dus toch wat je al dacht… Vind het ook altijd zo zuur als je zo goed past en complimenten krijgt, maar ze toch liever kiezen voor iemand met meer ervaring. Ergens begrijpelijk, maar zou zo fijn zijn als ze je dan toch een kans geven.
Balen! Echt jammer dat ervaring vaak zo doorslaggevend is, terwijl het niet perse wat zegt over je kwaliteit. Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat ik vrijdag gebeld zou worden, maar het uiteindelijk pas maandag werd. Echt dom, hele weekend in de spanning. Was het toen ook niet geworden, maar ik wilde je niet extra bang maken!
Het kost idd veel energie en vooral mentaal vind ik het solliciteren echt pittig. Ik probeer na jullie aanmoedigen vorige keer wat meer afstand te nemen. Na een afwijzing mezelf even wat lucht te gunnen ipv door te blijven knallen. Corona hielp daarbij wel, echt even niks nuttigs gedaan Al gaat het niet eens heel slecht. Heb nu 5 brieven gestuurd en twee keer uitgenodigd, waarvan een gesprek nog moet plaatsvinden.
Thanks @Blauwbeertje en @Marqant Was niet eens zozeer ervaring in de functie (zou voor mij een horizontale stap zijn), maar ervaring in de sector… Maar goed, ik ga vol goede moed verder!
Ik doe na zo’n intensief traject inderdaad ook even een break, weer even een weekje focus op mn huidige job, anders merk ik dat ik de motivatie voor mn huidige werk verlies. Terwijl ik echt wel een leuke baan heb, alleen vooral graag eens buiten mn huidige organisatie wil werken ook. Dus wel echt een vrij relaxte positie om vanuit te solliciteren, moet ik mezelf weer even aan herinneren.
En wat mij ook helpt, en misschien nog een tip is, als ik toch wat perspectief heb. Dus nu had ik vorige week ook een lijntje uitgegooid om met iemand koffie te drinken, die ook mijn functie doet en al verder gegroeid is daarin en een heel uitgebreid netwerk heeft. Die reageerde heel enthousiast, dus na zo’n afwijzing vind ik dat soort kleine dingen wel heel fijn om perspectief te houden.
2x op gesprek bij 5 brieven is idd een mooie score Succes allemaal
Ohh dit had ik ook laatst? Tijdens een gesprek met een student, geen sollicitatie, maar wel redelijk formeel. Sowieso vind ik het super aso als iemand tijdens een gesprek kauwgum loopt te smakken, maar vond dit al helemaal raar. Of mensen die kwamen opdagen in een super gekreukt blousje, echt, had dan wat anders aangetrokken.
Hahaha, o ik vind dit wel echt heel grappig klinken, beide situaties.
Moet zelf ook met regelmaat gesprekken voeren met kandidaten, maar die gaan altijd erg netjes, zou echt een beetje overrompeld zijn door dit gedrag