Wat goed!
Ik denk dat het met de huidige arbeidsmarkt steeds vaker zo is dat ze een vacature niet kunnen vullen met een gekwalificeerde kandidaat en dat het daarom echt belangrijk is dat je je motivatie kan onderbouwen want dat is in the end belangrijker dan het juiste papiertje naar mijn mening.
Fijn voor jou dat de klik er meteen was. Is het echt een carrière switch?
Ik ben aangenomen! Op een hogere functie en in ander werkveld. Ik mis de ervaring maar met goede motivatie en goed afgelegde test toch aangenomen. Vind het heel erg spannend, het is iets heel anders dan wat ik nu doe, en ik weet ook niet zo goed wat er praktisch gezien verwacht wordt. Ze waren wel heul enthousiast na mijn test en ik denk dan bijna: hebben jullie wel de goede een aanbod gedaan
Wat goed! Gefeliciteerd!
Nu ben ik wel even nieuwsgierig. Betreft dit bedrijf A of bedrijf B uit je vorige posts?
Ik heb gekozen voor het eerste bedrijf waar ik al ver mee was. Het gesprek bij bedrijf twee was aardig, maar veel afstandelijker. Ik wilde ook echt niet opzeggen in mijn proeftijd om naar iets ‘beters’ te gaan. En het eerste bedrijf was ook heel enthousiast over mij en dat is ook wel wat waard denk ik
Ik ben vorige week benaderd door een recruiter op LinkedIn voor een job bij denk ik wel hét luxebedrijf van Frankrijk. Ik had niet zo veel moed voor het vinden van een job in Parijs na m’n studies omdat mijn Frans wel oké is maar niet top, maar voor deze functie zoeken ze specifiek iemand die Nederlandstalig is en goed Engels kan, dus ik ben echt mega excited, het klinkt echt perfect en het eerste interview staat volgende week gepland dus ik ga ervoor gaan!
Wat tof! Is het die van de champagne en tassen?
Heel veel succes in ieder geval, extra leuk als het zo onverwacht komt en ook nog eens iets is dat je eigenlijk al graag wilde.
Yes! Dankjewel
Ik quote mezelf even, ik ben uiteindelijk uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek met een recruiter via teams, met de vraag of ik mijn relevante diploma’s en cijferlijsten bij de hand wil hebben tijdens dat gesprek. Ik heb nooit echt gesolliciteerd buiten het vakgebied waar ik al jaren in werk, en in dat vakgebied wilden ze alleen een kopietje diploma nadat ik aangenomen was (ivm lesbevoegdheid) dus dit verbaasde me best wel. Komt dit vaker voor, of zou het een soort red flag zijn?
Ik heb deze bij alledrie de banen die ik heb gehad in de afgelopen 5 a 6 jaar moeten opsturen. Bij 2 al voor de sollicitatie en bij de 3e pas later. Bij maar 1 van de 3 was mijn vooropleiding relevant en niet eens voor de exacte functie die ik ging doen. Zou het niet als een red flag zien, wel om zelf voorbereid te zijn eventjes vragen waarom ze dat willen.
Voor een onderwijsbaan moest ik wel vroegtijdig al mijn diploma’s gereed hebben.
update: gesprek met recruiter ging goed , nu normaal gezien nog enkele taaltesten en daarna 1 interview met het bedrijf (HR manager en manager van het team waarin ik zou terechtkomen)
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar nieuw werk en heb nu een sollicitatie lopen waarvoor ik een assesment moest doen. Het inhoudelijke deel ging wel supergoed en scoor ik ook vrij hoog boven gemiddeld, maar in de persoonlijkheidstest komen zoveel dingen terug waar ik me totaal niet in herken… Superkut want ik neem aan dat ze dat toch wel sterk meewegen
Stomme was dat ik bij veel vragen een beetje in het midden heb geantwoord omdat ze heeel zwart-wit waren en het compleet aan de situatie ligt wat je dan doet. Maar goed die uitleg hebben hun er natuurlijk niet bij
Pff ik zit echt in zo’n sollicitatiedip. Ik kan de moed er altijd wel goed inhouden als ik dingen heb lopen. Ik vind brieven schrijven ook niet zo erg en ik word ook best vaak uitgenodigd voor gesprekken dus daar ligt het allemaal niet aan. Maar ik kan gewoon al ruim een maand geen geschikte vacatures vinden. Ik zoek echt elke dag ruim 1.5 uur op alle mogelijke manieren. Ik vind het echt zo frustrerend dat ik niet iets kan vinden wat ik echt interessant vind en waar ik de ervaring die ik tot nu toe heb in kwijt kan. Ik wil gewoon weer zo graag werken.
Maar mensen die dat beoordelen weten dat dat niet voor 100% klopt en dat er altijd dingen tussen zitten waar jij je niet of minder in herkent. Zou ik me niet al teveel zorgen over maken
Hoop het! Normaal is het ook niet zo erg, maar hier zijn een dingen echt het tegenovergestelde van wie ik ben dus dan ga je toch wel twijfelen Hopelijk hoor ik er snel wat van.
@quarterlife Heel herkenbaar helaas! Ik ben ook al een tijdje aan het solliciteren doordat ik al langer wist dat mijn contract deze maand zou aflopen en als er dan niks voorbij komt wat bij je past kan je zo moedeloos worden. Misschien helpt het wel om af en toe 1-2 dagen even niet te kijken zodat je er niet elkeee dag er mentaal mee bezig bent? Ik merk dat ik daarna altijd weer wat frisse moed heb om weer te gaan zoeken en uit die dip kom. Hopelijk vind je snel iets wat je leuk lijkt en wat bij je past!
Ik heb ruzie met een alinea in mijn motivatiebrief. Ik wil locatiemanager worden van mijn locatie met een speciale visie, maar het is niet 100% zeker dat ik daar geplaatst ga worden, maar mocht ik daar wel geplaatst gaan worden, is het heel belangrijk dat die visie in de motivatiebrief benoemd wordt.
Oke ik heb hulp ingschakeld van een vriendin en die gaf het volgende aan. Ik kan dit toevoegen aan het visiestukje:
Ik heb deze jaren de Voorbeeld-visie (ik geef hiervoor aan 6 jaar met deze visie te hebben gewerkt) mij eigen gemaakt en ik herken mezelf in de bijbehorende kernwaarden. Ik zou het een mooie uitdaging vinden om mijzelf in de functie als locatiemanager verder te ontwikkelen met deze visie als leidraad.
Is dit wat? Pfff, ik zie het inmiddels niet meer haha.
Nee dit is ook het laatste wat ik aan de brief doe. En straks de deur uit met dat ding en dan trek ik een fles wijn open haha. Sinds maandag al bezig met het cv, gesprek uitslag assessment gehad en de brief nu als afsluiter haha.
Thanks!
Misschien kun je nog heel kort toevoegen met een voorbeeld hoe je het jezelf dan eigen hebt gemaakt?
Ja of een bepaald element van die visie nog uitlichten, eentje die jou in het bijzonder raakt oid
@Bergson