Pfff, ik blijf maar twijfelen om te solliciteren op een vacature. Ik heb sinds vrij recent een baan, maar nog te weinig uren. Hoewel er wel zicht is op meer kunnen ze op het moment nog niks beloven door omstandigheden (ik vind het leuk, dus een tweede functie zou voor erbij zijn, ik wil sowieso ook blijven waar ik nu ben).
Ik heb aankomende week een gesprek binnen dezelfde organisatie (en zelfde stad), andere afdeling, dat is geen reactie op een openstaande vacature maar ik ben via-via - een andere solicitatie - in contact gekomen met deze mensen. Ben vervolgens uitgenodigd. Het is dus een soort open sollicitatiegesprek en deze afdeling zou erg goed bij me aansluiten. Maar ik weet nog niet waar ik voor solliciteer, dus wat ze me precies kunnen bieden, zelfs niet óf ze momenteel concreet iets kunnen bieden.
De vacature waar ik over twijfel is er wel eentje die ik online vond. Het is ook binnen dezelfde organisatie maar een andere stad, en de afdeling sluit ook minder aan. Ik merk dus dat ik er veel minder gemotiveerd voor ben en dat maakt dat ik het solliciteren uitstel. Maar als dat gesprek komende week niks wordt, dan heb ik misschien spijt dat ik niet gesolliciteerd heb en zit ik alsnog met het te-weinig-uren-probleem (sluitdatum is precies rond de datum dat ik het andere gesprek heb).
Wat zouden jullie doen? Ik steek normaal best wat tijd in een sollicitatiebrief, om echt zoveel mogelijk kans te maken. Maar heb een druk weekend en drukke week (nog een reden waarom ik mezelf moeilijk kan zetten ertoe) dus ik twijfel nu om gewoon wél te solliciteren maar er niet veel tijd aan te besteden. Oude brief aanpassen en de deur uitdoen. En dan zien of ik - hopelijk snel - meer duidelijkheid krijg en of ik dan doorga met gesprek enzo, mocht ik uitgenodigd worden.
Hoeveel tijd besteden jullie aan een brief?