Waren geen startersfuncties waar ik een assessment voor moest doen (eerder +10 jaar ervaring), maar niet in Nederland, dat scheelt wellicht
Ik zit nu een sollicitatieproces voor een heel leuke functie, maar tjonge wat een hoop gesprekken. Ik heb inmiddels al een gesprek met de recruiter gehad, daarna een assessment, daarna een gesprek met de manager en vervolgens een gesprek met iemand van de management board in de Verenigde Staten (om 23:00 uur ). Volgens de uitnodiging daarvoor was dit een âfinal interviewâ.
Krijg ik een mail dat er nĂłg een gesprek gepland moet worden. Ik dacht dat ik eindelijk klaar was met sollicitatiegesprekken, maar ik zal er wel weer aan moeten geloven. Wil die baan heel graag.
Edit: echt heel bijzonder maar dezelfde functie zit opeens weer in mijn Linkedin notificaties en er staat bij âpromotedâ sinds gisteren. Ik heb gisteren nog een mail van de recruiter over hoe super enthousiast die persoon van de management board was en dat dit alleen een laatste stap is. Ik snap hier echt niks van. Weet iemand hier meer van? Ik neem aan dat je dit als bedrijf actief zelf moet doen (en voor moet betalen)?
Ah wat lief, echt onwijs bedankt hiervoor. Ook @simsalabim. Het doet me echt heel erg goed om dit te lezen. Ik snap volledig wat je bedoelt. Het stomme is juist dat ik echt al heel veel stappen heb gezet om mezelf âlos te makenâ van de hele academische wereld (zo dramatisch haha, maar zo voelt het echt omdat ik er zoân tijd in heb gezeten en er zo lang naartoe hebt gewerkt en het zo belangrijk voor me was). Daarom helpt het des te meer om dit soort ervaringen te lezen want je hebt ook gewoon helemaal gelijk. Het gesprek ging ook goed en ze vroegen alleen: ben je zelf weggegaan bij je vorige baan? En toen zei ik ja, daar heb ik zelf voor gekozen en nu ben ik op zoek naar blablabla. En dat was het. Dus zorgen gemaakt om niks.
Nee dat hoeft niet zo te zijn, een vacature wordt soms gepromoot voor een periode oid, hoeft geen actieve handeling van de recruiter te zijn. Zijn volgens mij meer voorbeelden in dit topic dat een gepromote vacature op LinkedIn niets hoeft te betekenen.
Nevertheless zou ik geloof ik wel even vragen hoe het proces er nog uit ziet want zoveel gesprekkken is wel echt super irritant
Thanks! Dat stelt me al wel gerust.
Ik heb gevraagd hoe het proces eruit ziet en dat ik ervan uit ging dat het gesprek dinsdag het laatste was. Ik kreeg een mail van de recruiter én van het hoofd HRM dat ze echt heel enthousiast over me waren en dat dit het laatste gesprek zou zijn. Fingers crossed dan maar. Het is inmiddels ook gepland en het is met de lokale vestiging, ik vermoed dat die zich gepasseerd voelden en ook willen weten wie er evt aangenomen wordt. Dat is ook niet zo raar maar het proces verdient geen schoonheidsprijs
IK ben net op de shortlist geplaatst voor een HR job met een master diploma en 3-5 jaar ervaring als vereisten terwijl ik nog bezig ben met mân master, geen ervaring heb en enkel kennis heb van mode/retail
Excat deze tijd vorig jaar stuurde ik 20 sollicitaties uit en kreeg ik niks van reactie, nu slaan ze me om de oren met vacatures, ze zijn wel erg desperate om ze in te vullen
Nou heb de knoop doorgehakt hoor! Eerst informeel gesprek gehad en vandaag al officieel 1e gesprek gepland staan. Ben benieuwd, werd echt enthousiast toen ik meer over de functie te horen kreeg. Ook fijn dat de manager enthousiast was over mij.
Wilde zsm gesprek plannen dus hopelijk is dat toch wel een goed teken!
Ik krijg vandaag een voorstel voor contract en salaris, altijd spannend en ik ben er een beetje rusteloos door. Ik weet eigenlijk al dat ik moet gaan onderhandelen voor een hoger loon dus ga er vanuit dat het niet in 1x goed is. Maar gelukkig zit verder alles goed dus heb wel een zekere positie.
Ik haat filmpjes. Heb het laatst wel gedaan maar ik was er echt niet tevreden over (ook niet na 20 x opnieuw opnemen). Ik heb veel liever een brief en een gewoon gesprek met interactie, dan kom ik beter uit de verf
Oh ik haaat filmpjes. Zit je daar nep blij te doen. Ik onthoud mn tekst ook nooit.
Oh wat kut, ik moest dat ook een keer en toen ging ik toevallig op vakantie. Heb toen mezelf gefilmd al wandelend door Rome haha. Was wel uitgenodigd maar weet niet of t door mn filmpje kwam.
Moet je perse jezelf filmen of zou je ook een ander soort filmpje kunnen maken? Via bijvoorbeeld canva kan je redelijk eenvoudig wel iets in elkaar knutselen met muziekje of voice over eventueel.
O balen⊠dat zou mij er denk ik van weerhouden om te solliciteren haha.
Even reageren op mezelf want ik heb deze baan gewoon gekregen! Zo blij mee! Werk al een aantal jaar niet dus ik was bang dat ik nooit meer op mijn oude niveau iets zou vinden maar het is gelukt. En het salaris is ook nog eens heel erg goed.
Woep woep! Gefeliciteerd
Bij mij zit er ook schot in de zaak. Bij twee hele toffe sollicitaties in het proces. Zie mij bij beide absoluut werken! Bij een heb ik twee gesprekken gehad en krijg ik binnenkort een casus. Bij de andere heb ik één gesprek gehad en is de volgende stap ook een casus. Wel spannend, want ik heb nog nooit iets van een casus gedaan bij een sollicitatieprocedure. Iemand tips en ervaringen? Ook vind ik het ongemakkelijk dat ze beide (nog) niet weten dat ik ook met een andere sollicitatie bezig ben. Voelt een beetje als vreemdgaan
Dankjewel!
En wat goed dat je bij twee sollicitaties al zo ver bent! Ik heb geen ervaring met een casus, wel heb ik bij één sollicitatie een schrijfopdracht gehad. Ik vind achteraf dat ik er teveel tijd aan heb besteed, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de baan niet heb gekregen. Anders had ik het waarschijnlijk een goed besteed weekend gevonden haha
Succes alvast!!
Ik heb vrijdag een soort informeel kennismakingsgesprek maar hoorde maandag ook dat ik promotie heb gemaakt. FinanciĂ«le stuk bij mân huidige werk hoor ik nog over (CAO vind ik onvoldoende dus dat moet besproken). Ben best benieuwd heb nog nooit ergens gesolliciteerd/gesprek gehad om een overstap te maken in hetzelfde werkveld. Telkens als ik van werkgever switchte ging ik ook heel ander werk doen.
Iemand tips of succesverhalen om meer uren te gaan werken? Ik heb een leuke vacature gezien, maar die is deeltijds en ik wil graag voltijds werken. Op de een of andere manier vrees ik dat ze hier moeilijk over gaan doen, dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en hoe ik dat aan zou kunnen pakken.
Als de functie niet genoeg werk heeft voor voltijds dan snap ik wel dat ze een verzoek om voltijds niet zomaar accepteren, dat zou zonde van t geld zijn.
Je zou wel kunnen vragen of het te combineren is met een andere taak/functie/project zodat je samen wel aan voltijds komt. Sowieso solliciteren want wie weet gaat er toevallig net iemand vertrekken waardoor ze toch wel een fulltimer nodig hebben bijvoorbeeld, je weet het nooit en situaties veranderen snel!
Ik zou beide deuren open houden, dus zeker het informele gesprek aangaan! Als ze vragen of je open staat voor een nieuwe baan kan je bijvoorbeeld aangeven dat je nog twijfelt omdat je promotie net hebt gekregen. Wie weet!