Sollicitatietopic #2

Ik weet niet hoe groot het verschil is? 24 Uur terwijl je 40 wilt is wel erg ruim, maar ik heb wel al eerder gesolliciteerd en aangegeven dat 24 uur voor mij te weinig was en dat ik 32 uur wilde werken. Ik ben daar ook aangenomen.
En ook nu zie ik best vaak dat niet de werkgevers maar juist de sollicitanten wat meer eisen kunnen stellen

3 likes

De functie is voor 32 uur en voltijds is 40, dus het zou net als in jouw geval ook 8 uur meer zijn. Fijn dat het bij jou gelukt is! Heb je specifieke argumenten aangedragen of alleen sec gezegd dat 24 uur voor jou te weinig is?

Heb 2 weken terug een heel leuk sollicitatiegesprek gehad, vorige week een assessment gedaan (niets over gehoord), een dag meegelopen, wat ook heel leuk was. Toen werd gezegd ‘die en die belt je nog’.

Maar verder heb ik er deze week niets meer van gehoord? Ik ga volgende week er wel even achteraan bellen maar ik ben best wel enthousiast geworden over dit werk en nu voelt het zo ‘on hold?’ ik wil graag m’n arbeidsvoorwaardengesprek en dat contract tekenen haha! De baan begint pas in september maar ik wil 't graag zwart op wit. Ik begin nu zo te twijfelen

1 like

Maar ben je al wel aangenomen dan?

1 like

Nee officieel nog niet, daarom vind ik het ook zo vervelend. Alles ging zo van een leien dakje en ineens hoor ik niks meer

Ik heb net een fijn gesprek gehad voor een stage om m’n master mee af te sluiten, en al is het niet helemaal in de richting van m’n studie, het is wel iets wat ik daarbuiten heel interessant vind.
Volgende week hoor ik normaal gezien meer :smiling_face:

1 like

Nou mijn gesprek ging echt supergoed. Duurde 2 uur :grimacing:. Was met een senior persoon en een van de directeuren. Komt een tweede gesprek en ik denk dat er wel wat concreets uit komt.

Ben best trots op mezelf want het is best een gerenommeerd kantoor in mijn werkveld en ik doe dit pas een paar jaar. Zou daar nog veel mooie dingen kunnen leren. Voel wel een loyaliteitsconflict tegenover m’n huidige werkgever (die besteedt ook werk uit aan dat kantoor) maar ben er inmiddels achter dat er toch echt nadelen zijn aan werken bij een heel groot bedrijf
 Als het concreet wordt gaat m’n manager echt zo niet blij zijn đŸ„č

8 likes

Wat vervelend! Zeker als je al een hele dag hebt meegelopen, dan heb je er echt veel tijd in geĂŻnvesteerd en is het niet zo netjes dat je niks hoort.
Ik zou maandag ook even bellen, vragen wat de status is.

Ja inderdaad, en ik heb geen enkel signaal gekregen dat er iets niet goed zou zijn o.i.d. Ik heb bij allemaal cliĂ«ntengesprekken gezeten en het systeem ingezien. Er is me echt heel veel verteld al. Het sollicitatiegesprek ging zo goed dat ik een halfuur later al werd gebeld met goed nieuws op een hele joviale enthousiaste manier. Dat ik zei ‘zo dat is snel! En zij: ja, wat dacht jij dan?!’ en nouja het voelde als kat in 't bakkie en nu niet meer :sweat_smile:

1 like

Heel vreemd maar misschien is er een goede verklaring (contactpersoon ziek bijvoorbeeld). Succes alvast!

1 like

Ik heb dinsdag aan het einde van de middag een sollicitatiegesprek. Zouden jullie dat afzeggen? Het wordt 39 graden en ik moet fietsen, maar dat is maar een kwartier. Ik ben gewoon niet zo scherp in de hitte, maar ik vind het ook niet zo goed staan ofzo. Ik hoop dat zij het zelf willen verplaatsen haha, maar misschien hebben ze airco alleen dan zit ik daar alsnog helemaal bezweet.

Ik zou zelf hierom een sollicitatiegesprek eigenlijk niet afzeggen nee.

15 likes

Haha nee, ik zou dat niet afzeggen, en ik zou het eerlijk gezegd ook heel erg vreemd vinden als een sollicitant het gesprek af zou zeggen omdat het buiten warm is :stuck_out_tongue: Snap dat het heel kut is hoor, zeker als je moet fietsen (ik vind een kwartier best lang), maar zou dan reservebovenkleding meenemen en er een kwartier van tevoren zijn zodat je je gezicht weer even af kunt deppen of daar ter plekke make up op doen (als je dat gebruikt).

7 likes

Ik weet niet op wat voor plek je gaat solliciteren, maar als je het gebouw gewoon in kunt zou ik ruim van te voren daar zijn zodat je op het toilet even kunt opfrissen en een kleding wissel kunt doen. Koud flesje water mee, eventueel een waaiertje oid voor je gezicht zodat je kunt afkoelen voor je het gesprek in gaat. Misschien is er een koffietent oid in de buurt? Dat je daar al even in de airco kunt afkoelen, en dan rustig naar de plek van je sollicitatie lopen.

3 likes

Ik moet dinsdag ergens een halve dag meewerken en zie er ook zo tegenop. Kan heel slecht tegen hitte, krijg dan geen lucht en licht in mijn hoofd. Kan echt niet zo scherp zijn dan als normaal. Maar verplaatsen denk ik idd dat heel slecht staat.

2 likes

@de rest ik wilde zelf dus ook niet afzeggen maar mijn man zei dat ik het moest doen haha. Nouja ik ga maar gewoon heel rustig fietsen en even afkoelen van tevoren.

@Marqant ja herkenbaar! Succes dinsdag.

Is er geen OV-mogelijkheid?

1 like

Op zich wel maar dan loop ik alsnog twintig minuten in totaal en het duurt drie keer zo lang, waar ik die dag niet echt tijd voor heb want na de afspraak moet ik direct ergens anders heen.

Ik heb al besloten poeder mee te nemen en een extra shirt en dan in de buurt even omkleden en opfrissen. Maar ik hoop stiekem dat ze het willen verplaatsen haha.

1 like

Je kan het altijd proberen! Het ligt misschien ook aan je vakgebied en hoe moeilijk/makkelijk het is daar (goede) mensen te vinden voor vacatures, maar voor het werk dat ik doe is dat heel lastig dus had wel de positie om dingen te vragen. Dat heeft me oa gelijk een vast contract opgeleverd.

1 like

Je hoeft nu de knoop nog niet door te hakken toch, ik zou gewoon op gesprek gaan en dan kijken hoe het voelt en wat er eventueel te bespreken valt met je nieuwe werkgever qua voorwaarden. En misschien is het wel een stom gesprek en dan kun je ook zonder ‘wat als’-gevoel afzeggen.

1 like