Soms vind ik sollicteren echt te ingewikkeld of ik maak het zelf ingewikkeld. Ik zit dus nu met een issue, momenteel nog steeds in de ‘wacht’ bij een bedrijf waar ik enkele weken geleden gesprek mee gehad heb. Ik zou ongeveer na 2 a 3 weken te horen krijgen of ik het ben geworden of niet (ik verwacht deze week het verlossende telefoontje, hoop vandaag/morgen zelfs).
Alleen heb ik nu een aanbod gekregen van een ander bedrijf. Ik weet dat het normaal is om te vragen naar de status etc, maar aan de andere kant vind ik dit ook erg lastig. Voorkeur is bedrijf 1, bedrijf 2 is ook leuk maar ben er toch niet zo enthousiast over eigenlijk. Functie bij bedrijf 1 is vele male leuker, maar verwacht eigenlijk dat ze mij niet zullen kiezen omdat ik dus in de wacht sta.
Ik weet dat het normaal is om de status op te vragen, alleen hoe kan ik bedrijf 1 aangeven dat ik graag wil weten of er een keuze gemaakt is ook omdat ik een ander aanbod heb zonder opdringerig over te komen? Echt zo lastig dit, heb meerdere mailtjes getypt maar merk dat ik niet goed overkom ofz.
Iemand ervaring en tips om dit goed aan te pakken?