Sollicitatietopic #2

Oke ik ga zo bellen om mij terug te trekken, maar vind het wel een beetje spannend :see_no_evil:

3 likes

Succes!!

1 like

Ik baal een beetje. Ik had mijn motivatiebrief gericht aan de twee contactpersonen die bij de vacature stonden maar bij de ontvangstbevestiging staan opeens twee andere namen :frowning:. Hoop dat dit niet verkeerd valt. Ik had zelfs nog de contactpersonen gegoogeld en daaruit bleek dat zij verantwoordelijk waren voor de werving maar blijkbaar zijn er dus nog meer mensen. Meteen het goede gevoel dat ik had over mijn motivatiebrief weg. :expressionless:

Als zij die namen in de vacature zetten kan jij niet ruiken dat het misschien iemand anders is toch? Zou zelfs ook nog wel een foutje kunnen zijn in de ontvangstbevestiging. Ik zou me er niet druk om maken, het lijkt me juist logisch dat je die namen noemt als ze in de vacature staan.

2 likes

Ik heb volgende week een arbeidsvoorwaardengesprek waarbij ik vooral over het salaris wil onderhandelen (secundaire arbeidsvoorwaarden zijn al goed en ook gewoon conform cao). De schaal staat vast, maar daarbinnen zit ruim €1000/maand speling. Ik wil vrij hoog ingeschaald worden en vermoed ook wel dat ze zelf in die richting zitten, maar ik wil natuurlijk proberen meer te krijgen dan hun eerste bod. Heeft iemand tips hoe ik dat gesprek het beste kan voeren?

Kan ik uit ervaring beamen. ‘Marktconform’ = :triangular_flag_on_post: voor mij nu

5 likes

Als je argumenten kunt aandragen waaruit blijkt dat jij binnen die schaal hoog zou moeten zitten, dat dat goed kan werken. Dus dat je bepaalde activiteiten al lang doet of daar erg goed in bent, (het is lastig om concrete voorbeelden te noemen aangezien ik geen idee heb welk werk je doet) of dat je extra veel ervaring hebt in X. Ook hielp bij mij om heel cool te zeggen ‘dat je er natuurlijk niet op achteruit wilt gaan in vergelijking met je vorige baan’. Ennnnn verder weet ik het niet :smiley: maar sowieso props voor je plan.

2 likes

Heb gesolliciteerd voor een leuke nieuwe job. Al een gesprek gehad en gisteren een assessment. Hopelijk krijg ik snel goed nieuws, maar het assessment was iets minder verlopen.
En ik wil ook heel graag weg op mijn huidige job, motivatie is onder nul… Ik zal zo teleurgesteld zijn als ze mij geen job aanbieden.

1 like

Ik weet niet zo goed in welk topic ik deze vraag moet stellen, maar ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Ik heb een 0-urencontract, bijbaan, in de kinderopvang. Op 1 oktober kan ik starten bij een nieuwe baan, maar ik kan niet vinden wat mijn huidige opzegtermijn is (kan het ook niet vragen momenteel). In de CAO staat 4 dagen bij een oproepcontract, maar dat lijkt me nogal kort? De roosters worden bij ons 3 weken vooruit gemaakt, dus ik sta er al in tot 24 september. Help, ik wil een andere baan :sob:

Ik zou gewoon zo snel mogelijk je ontslag indienen en als zij daarna met onredelijke eisen komen tips van hier gebruiken. Als je nu gaat wachten op een antwoord van hier duurt alleen maar langer!!

Ja, dat is ook zo. Het probleem is alleen dat als ik niet op 1 oktober kan starten het niet doorgaat. En als ik dan ontslag heb genomen, heb ik niks meer :sob: Mijn collega zegt dat de opzegtermijn 1 maand is dus dat zou 1 november worden, maar ik zie dat nergens terug. Achja misschien toch maar gewoon doen, want van deze baan word ik sowieso niet gelukkig.

Vier dagen klopt inderdaad bij een oproepcontract. Je kunt je inderdaad coulant opstellen en dus langer er werken, maar je kunt ook op je strepen gaan staan als ze niet willen meewerken aan een handige opzegperiode.

Een oproepcontract heeft voor- en nadelen en één van de voordelen voor jou als werknemer is dat je een korte opzegperiode hebt.

2 likes

What the fuck, ik moet ineens voor een arbeidsovereenkomst mijn diploma indienen? Hahahaha man weet ik veel waar dat ding is, ik ben afgestudeerd in 2013 :cry:

2 likes

Duo diplomaregister!!!

6 likes

Ik zou sowieso wachten tot je je andere contract hebt. Zoals je zelf al aangeeft wil je niet zonder iets te komen zitten!

Ik was al aan het zoeken ja maar er staat zo expliciet dat het het origineel moet zijn dat ik niet weet of een uittreksel goed is… maar ik heb net in mijn Google drive een scan van het origineel gevonden!!

2 likes

Een paar collega’s zeiden pas dat ze hun diploma’s in een kluis hebben liggen en waren heel verbaasd dat ik dat niet had??? Gelukkig ben ik niet de enige

1 like

Hahaha not sure if serious. Heb dat ding linea recta achterin een la gegooid en nooit meer aangeraakt.

2 likes

Mijn eerste post hier! Tijdje terug een fijne sollicitatiegesprek gehad, mijn droombaan letterlijk. Helaas ben ik niet gekozen en ik baal echt enorm.
Ben geen emotioneel persoon maar heb wel echt even gehuild.
Vooral ook omdat degene die mij belde het naar vond om het bericht te delen. Gaf wel aan, aan mij te denken mocht er een vacature komen in de toekomst.

Toen kwam ik hier terecht, wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die tientallen sollicitaties achter de rug heeft. En ik bedoel dat dit wel erg motiverend is, al jullie berichtjes en ervaringen, leer ik ook weer van. Vandaar dat ik dacht ik moet hier ook even mijn ei kwijt.

Maargoed, eigenlijk baal ik nog steeds en vooral omdat ik nu 2 jaar een baan heb waar ik zomaar even ingerold ben, niets met mijn interesses te maken, studie of achtergrond. Eigenlijk gekozen omdat ik eigenlijk niets kon vinden op dat moment en niet stil wilde zitten. Dacht kan beter werken, mijn 1e echte baan, ervaring opdoen en mijzelf ontwikkelen.

En het is totaal niet uitdagend, na 3 maanden had ik het al gezien. Het lukt gewoon niet om iets te vinden. Telkens weer positief bericht krijgen maar net niet gekozen worden. Wat vermoeiend allemaal! En ik weet ook niet hoelang ik mijn huidige functie nog volhoud. Het is gewoon zo onder niveau en zo niet mijn ding.
Ik weet dat ik niet moet zeuren, ik heb een baan, maar het doet wel pijn om te merken dat ik ook nog eens veel minder betaald wordt dan gemiddeld. Ben wel een beetje de kluts kwijt :frowning: hoe gaan jullie om hiermee iemand tips om iig door te blijven proberen? En niet je zelfvertrouwen te verliezen, want hoeveel ik ook probeer, ik merk dat mijn zelfvertrouwen nu echt ver te zoeken is…

3 likes

Ik denk dat hij wel ergens in mijn stapel ‘belangrijke papieren’ ligt maar had echt nooit verwacht dat ik die ooit nog nodig zou hebben (maar ok ik dacht ook dat ik inmiddels een vervangende graad zou hebben #foreverphd). Maar geen zorgen, het bewijs dat ik een ekte ekte historicus ben is boven water!

3 likes