Sollicitatietopic #2

Deze vraag wordt heel vaak gevraagd dus miss kan je de zoekfunctie in dit topic ff gebruiken

2 likes

Ik ben (ook naar aanleiding van het forum) Canva gaan gebruiken voor mijn cv en dat was echt zo’n goede keuze! Nooit meer gezeik met het format. Er zijn verschillende templates, welke je kiest hangt af van persoonlijke voorkeur. Maar het is echt 1000 keer beter dan Word gebruiken. Ben nu elke keer in een paar minuten klaar als ik aanpassingen wil doen.

(En ik ben ook al drie keer uitgenodigd voor een gesprek sinds ik m’n cv in Canva maak dus het komt heel professioneel over denk ik :sunglasses:)

4 likes

Oeh goeie! Ik heb nu inderdaad via word en vind hem er wel mooi uitzien, maar ik ga ook eens kijken naar die van Canva!
Heb je een betaalde versie of niet?

Nee, gebruik gewoon de gratis versie, dan heb je al heel veel keus qua templates.

2 likes

Ah super, bedankt voor de tip :blush:. Dan ga ik mezelf nu van de bank slepen en aan de slag met Canva!

@Moskou dezelfde luie houding waardoor ik op de bank ben beland heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ik daar nog niet aan gedacht had :roll_eyes: sorry haha.

1 like

Ik heb een template op Etsy gekocht, kostte iets van 10 euro en mijn cv en brief zagen er opeens heel professioneel uit. Werd ook opeens significant meer uigenodigd, dus ik had het veel eerder moeten doen

1 like

Voor mijn CV heb ik mij laten inspireren door een template dat ik via pinterest tegenkwam:

Ik heb mijn eigen CV vervolgens zelf via Word opgemaakt.

9 likes

Pfff wat een kutreactie

1 like

Nou jaaaa zeg, wat een achterlijke reactie.

1 like

Lol wat. Jij een slechte verliezer, terwijl het helemaal geen wedstrijd was maar een vooropgezet toneelstukje?

3 likes

Hoe kun je een verliezer zijn als het spel al klaar was toen jij erin kwam?!

8 likes

Wow ik ben echt een fossiel met mijn bulletpoints in een wordbestand. In de toekomst maar iets aan doen.

2 likes

Tenzij ik in de foetushouding tot mijn pensioen bij dezelfde werkgever blijf natuurlijk.

1 like

Het was echt makkelijker dan ik van tevoren dacht! Je kunt die vormen in Word gemakkelijk invoegen en een vorm kun je ook weer opvullen met een foto.

Ik kan ook wel wat geluk bij solliciteren gebruiken, want ik zit in een rotsituatie bij mijn huidige werkgever, wil daar zsm weg, maar kom ook net uit een lange ziekteperiode en neem opleidingsverplichtingen en een boetebeding (is in mijn branche gebruikelijk dat een nieuwe werkgever die overneemt) mee als ik nu zou overstappen. En dan ben ik ook nog vrij specifiek in wat ik wel en niet wil bij een volgende werkgever, omdat ik niet opnieuw o.a. door werkomstandigheden met ziekte wil uitvallen.

2 likes

@Hippo @simsalabim @LaPetiteRobeNoire @Monica

:heart::heart::heart: bedankt voor de reacties, doet me goed en bevestigt dat ik niet gek ben

11 likes

Hoe dan? Ik zat juist uren te kloten met alle informatie over zetten en vond het juist niet fijn.

Ja dat overzetten is wel even werkje maar toch gewoon een kwestie van kopiëren plakken? Wat ik fijn vind is dat je vervolgens heel makkelijk kan schuiven en lettergrootte wijzigen zonder dat het raar gaat verspringen of scheef onder elkaar staat zoals in Word (in Word gebruikte ik ook al een template). Maar gebruik vooral wat jij fijn vindt werken natuurlijk!

2 likes

Bekijk het positief: als ze je niet interessant zouden vinden zouden ze niet de moeite nemen om het je te melden :ok_hand:

10 likes

Ik ben ook Canva gaan gebruiken nav jouw bericht en ben heel blij met hoe mijn cv geworden is, dus dank daarvoor!

Gister sollicitatie verstuurd voor een (denk ik) hele gave baan. Nu duimen dat ik uitgenodigd word, ik denk dat er wel veel mensen gereageerd hebben.

4 likes

bellen jullie wel eens de contactpersoon bij de vacature voor meer informatie? ik heb dat nog nooit gedaan, en ben beetje bang voor een halve sollicitatie terwijl ik gewoon wil weten wat voor iemand ze zoeken (meer junior of meer senior).
EDIT: lijkt me een hele toffe functie (eigenlijk 2 functies in 1) maar ik weet ook niet zo goed of ik voldoende gekwalificeerd ben