Sollicitatietopic #2

Rechtbank is dus de sollicitatie waar ik voor ben afgewezen helaas :smiling_face_with_tear:. Ik hou stiekem nog een beetje hoop dat ik misschien alsnog gebeld wordt, maar dat zie ik niet snel gebeuren.
Gemeente heb ik ook gesolliciteerd en daar mocht ik niet op gesprek komen. Ik wil ook niet voor een baan gaan om mijn tijd maar even op te vullen. Ik wil wel echt iets waarbij ik uiteindelijk verder kan met de juridische kant, en waar ik mijzelf voor een lange tijd zie werken.

Dankjulliewel voor de tips @Zonnestraaltje en @Kultakala!

Oh dat zou perfect zijn!!
Kan ik daar iets voor doen, of wil jij mij op de hoogte houden?

1 like

Lief! Dankjewel! :heart:

5 likes

Afgewezen, want ze zien te weinig relevante aanknopingspunten met mijn huidige functie. Ik denk dat ik nooit weg kom op deze manier. Elke keer dezelfde afwijzing mbt werkervaring. Echt, hoe moeilijk kunnen die functies waar ik op solliciteer nou zijn :unamused::unamused::unamused:

2 likes

Is dit een vereiste voor ze dan, je wilt toch juist weg uit die functie :frowning:

1 like

Ja, blijkbaar wel, maar het stond niet zo specifiek in de vacature. Ik voldeed echt aan veel eisen en pre’s, maar elke keer loopt het stuk op de affiniteit met het onderwerp. Ik ben nu bij wijze van spreken bezig met appels en wil graag naar de peren, maar niemand laat me toe. Ik ben zelfs een meerweekse cursus over peren gaan volgen, maar dat is ook niet genoeg. Heel frustrerend :sweat_smile:

3 likes

Ben ik de enige die volop zelfvertrouwen heeft als ik een brief stuur, dan ook tijdens het gesprek denk ‘dit kan ik zeker’ maar dan zodra ik aangenomen wordt verandert dat volledig naar ‘help ik kan dit niet, waarom kies je mij’ :sob:

17 likes

Héél herkenbaar! Ik had de twee weken voordat ik ging beginnen echt blinde paniek. Lag er wakker van. Alle horrorscenario’s over hoe ik zou falen zijn langsgekomen. Inclusief dat het dan nooit meer wat met mijn carrière zou worden en ik voor eeuwig arm en mislukt zou blijven. Toen ik eenmaal begonnen was, was het gelukkig ook snel over :sweat_smile:

1 like

Ik heb net een sollicitatiegesprek gehad dat wel goed ging. Het is eennfunctie die ik of in België kan doen of in Parijs dus heb ze wel geinformeerd over m’n niveau van Frans. Dat is ook het enige waarover ik hierbij echt onzeker ben, want m’n studie en werkervaring sluit echt heel goed aan. + Het is een contract van 3 maanden wat voor mij op dit moment in m’n leven echt ideaal is haha

1 like

Zeker bellen! Initiatief nemen kan nooit kwaad. Als je het niet bent geworden weet je het ook meteen en als er nog twijfel is speel je jezelf meteen positief in de kijker

2 likes

Same! Zou ook aan begin van de week wat horen. Dinsdag nog contact gehad na wat vragen en toen werd er aangegeven dat er morgen (gisteren) contact met mij opgenomen zou worden. Woensdag zelf nog gebeld kreeg niemand meer te pakken. Vanochtend geprobeerd weer niks. Nog een mail gestuurd en daar laat ik het maar bij. Misschien dat ik morgen nog contact opneem met de recruiter want dit ghosten vind ik maar niks.

3 likes

Inderdaad @Solsikke
Zowel ik en een vriendin hebben dit gehad en erna hebben we allebei de job gekregen (en zeiden ze ook dat ze het initiatief nemen waardeerden)

3 likes

IT? Heb zelf na mn studie soort test gedaan
Vooropleiding maakte niet uit.

Maar had geen zin in meteen weer een opleiding dus ben er niet mee doorgegaan.

Calco heeft ook zoiets, daar deed ik het niet trouwens. Weet de naam niet meer.

3 likes

Het Kadaster heeft soms leuke van zulke functies

3 likes

Oja waar je het ook vaak ziet: assistent-makelaar

1 like

Sorry driedubbele post :flushed:dat juridische is ook echt jouw ding? Er is een groot tekort aan medewerkers op notariskantoren. Ik heb er jaren gewerkt en wij namen op een gegeven moment zelfs iemand aan die uit de thuiszorg kwam. Zou je niet verwachten op een notariskantoor. Het is in het begin heel pittig, er komen heel veel nieuwe dingen op je af en je hebt wel een aantal eigenschappen nodig maar als je het leuk vindt ben je al een heel eind. Alles is in de praktijk te leren. En het is echt heel interessant allemaal :nerd_face:en er zit er altijd eentje bij je in de buurt. Er is ook een speciale vacaturesite voor het notariaat.

4 likes

Over Calco gaan hele slechte verhalen rond. Zou me daar goed op inlezen als je daarover denkt, en dan goed letten op nepreviews.

3 likes

Op de site t.rustpilot kun je op beoordeling filteren en daar staan inderdaad veel slechte reviews met duidelijke onderbouwing @Lichtknopje. Dit was voor mij een reden om me niet aan te melden.

Een kennis deed het wel, heeft de selectie als zeer vervelend ervaren, kwam er wel doorheen, maar is er daarna samen met de nieuwste lichting zonder pardon uitgeknikkerd “vanwege de pandemie”. Voor mij een afknapper, al zullen er ook positieve verhalen zijn over dit bedrijf

3 likes

Oh, wauw! Dankjewel voor je tip!
Of het echt voor de volle 100% mijn ding is, geen idee natuurlijk. Ik dacht vroeger altijd dat het vakgebied waar ik nu in werk mijn passie is, maar gaandeweg ben ik er ook achter gekomen dat niet zo is.
Ik heb mij in ieder geval goed verdiept in wat mijn interesses zijn, waar ik mijzelf zie werken etc etc. Na veel afwegingen te hebben gemaakt sprong dit er wel echt bovenuit, en ik ben echt enthousiast om te beginnen met de opleiding en ergens aan de slag te gaan. Ik ga eens rondkijken, dankjewel’

1 like

Dat wist ik niet.
Ik ben het niet meer van plan, werk inmiddels al in IT.
Paar jaar geleden wel over nagedacht maar kreeg toen wat anders aangeboden, meer in de buurt.

1 like