Ik zit weer eens in dubio… aanstaande woensdag heb ik een 2e gesprek voor een functie. Ik weet niet precies hoeveel mensen er nog over zijn (1e gesprek 6 kandidaten) en hoeveel kans ik dus heb, maar de twijfel slaat nu alweer toe. De functie an sich lijkt me echt wel leuk, de werkgever/afdeling wat minder (kil gebouw, mensen met fancy Engelse termen als fuctietitel, beetje commerciële vibe terwijl het overheid is). Daarbij komt dat ik mijn huidige werk gewoon echt leuk vind, er is alleen weinig perspectief op groei (functie/salaris, wat ik wel belangrijk vind) en het is best wel ver weg en ik doe het al vrij lang. Ik denk ook wel dat het wel goed is om eens iets anders te doen, maar het voelt echt heel erg dubbel. Daarbij geef ik als ik wegga ook een vast contract en goede voorwaarden en reiskostenvergoeding etc op. Het voelt dus echt wel onzeker om over te stappen.
Mijn dilemma is dus: hoe ga ik, dit wetende, dat 2e gesprek in? Gewoon heel normaal of moet ik al een beetje hinten op wat ik zou willen? Als ik het wel wordt, dan ligt het NL wel echt aan de voorwaarden etc of ik het ook daadwerkelijk ga doen. Aan de andere kant gooi ik daarmee wellicht mijn eigen glazen in, maar ik vind het ook niet helemaal kies om heel normaal/eager te doen en dan daarna allerlei eisen te stellen of toch te weigeren… ik vind het echt heel moeilijk om mijn comfortabele positie op te geven merk ik en daardoor maar ik het mezelf echt moeilijk. Iemand tips?