Mocht het bij de politie niets worden dan zou ik als ik jou was me vooral richten op binnenkomen in de juridische sector. Zoals hiervoor gezegd is er veel vraag bij het notariaat of bij deurwaarders en vanuit daar is het weer zo veel makkelijker om door te stromen naar iets wat je echt wilt.
Ik heb de baan, althans het aanbod. Nu arbeidsvoorwaarden afwachten⊠ik wil dus wel vrij hoog in de schaal inzetten en kijken wat ze verder kunnen bieden qua vastigheid contract en compensatie reiskosten (daar ga ik op achteruit tov huidige werkgever). Iemand tips voor arbeidsvoorwaardengesprek?
Ah goed om te weten, dank voor je reactie!
Ik heb het in mijn motivatie wel benoemd. Misschien niet het handigst, maar goedâŠ
@Luzarl ik solliciteer nu vooral via indeed, en daar zie ik dat niet echt voorbij komen. Maar soms heb ik het idee dat ik niet alles zie ofzo? Geen idee hoe ik daarbij kom, maar dat heb ik veel bij indeed.
@Zonnestraaltje de tips van het notariaat ben ik zeker niet vergeten! Ik ben zoveel aan het solliciteren dat ik er bijna duizelig van word. Ik ga morgen de website van het notariaat uitzoeken.
Heb ik! Maar maak er niet veel gebruik van moet ik zeggen.
Ik gebruikte het ook (bijna) niet maar raad wel aan je profiel/cv up to date te houden. Ben daardoor benaderd door een recruiter voor 2 Nederlandstalige jobs in Parijs die ook bij mân profiel pasten. Anders had ik die echt niet gevonden, en was ook uitgenodigd voor gesprekken enz dus heel blij mee haha
@Vlek Linkedin vind ik zelf niet heel fijn werken, maar ben ook vaak benaderd voor leuke vacatures. Zelfs twee keer sollicitaties gehad die ik via Linkedin binnen gekregen heb. Dus zou het gewoon proberen.
Ik heb inmiddels na heel lang niet actief bezig te zijn, sinds vandaag mijn Linkedin open gegooid voor recruiters. Ben helemaal klaar met mijn werkgever en ga nu de touwtjes in eigen handen nemen.
Alleen kijk ik enerzijds wel erg tegenop het solliciteren, kost teveel energie.
Dus om het te verminderen heb ik maar besloten echt te reageren als ik er super enthousiast van wordt.
Dit is me best vaak overkomen, dat halverwege de sollicitatieprocedure de vacaturetekst niet meer te vinden was. Ik ben op een gegeven moment daarom alle teksten van vacatures waarop ik gereageerd had op gaan slaan (gewoon copy paste in een word-bestand). Mij hadden ze niet meer! ![]()
Iemand die op een hogeschool werkzaam is op administratief/secretarieel gebied?
Ik zag laatst een vacature voorbij komen en het sprak me wel aan. Vooral het contact met zowel (internationale) studenten als met docenten is erg divers. Daarbij heb ik zelf een hele fijne studietijd gehad op het HBO, alweer 20 jaar geleden maar het staat me nog vers in het geheugen.
Misschien dat ik de schoolse werkomgeving daardoor link als een fijne (werk)plek. Anders kan ik het niet zo goed benoemen waarom het me zo aanspreekt. Ik kom uit het bedrijfsleven en ben dus niet thuis in de werkcultuur binnen het (HBO) onderwijs. Een paar vragen die me zo te binnen schieten:
-
Is de werkdruk bij het ondersteunend personeel binnen het HBO ook zo enorm als bij het onderwijzend personeel?
-
wordt er ook 's avonds gewerkt / vergadert? Zijn dit dan uren die niet uitbetaald worden of juist wel? Bij het basisonderwijs weet ik dat alles buiten de schooltijden er (voor de meesters en juffen) âgewoonâ bijhoort. Maar hoe zit dit bij ondersteunend personeel?
-
is parttime ook echt parttime of is het structureel toch meer uren draaien?
-
heb je naast de vastgestelde vakantieperiodes ook nog de mogelijkheid om tussentijds vrij te nemen?
-
is thuiswerken ook nog een mogelijkheid of word je als ondersteunend personeel geacht fysiek aanwezig te zijn?
Mocht er iemand zijn die werkervaring heeft op een hogeschool ⊠ik ben heel erg benieuwd ![]()
Ik ben bij twee sollicitaties door naar het tweede gesprek ![]()
Het is alleen wel bij beide de volgende keer met HR/recruiter dan. De eerste gesprekken waren bij beide bedrijven met de team lead. Maar ik dacht dat ze het meestal andersom deden. Eerst met een recruiter en dan tweede met iemand als een team lead of manager ofzo?
Dus wat zouden ze dan in het tweede gesprek gaan vragen denken jullie? Ik heb echt geen idee, nog nooit een tweede gesprek gehad en ik kom op internet alleen andersom tegen (dus eerste gesprek met HR).
Als tweede gesprek met HR is dan zal dat arbeidsvoorwaardengesprek zijn. De enige tussenronde die ik anders ken is met directe collegaâs erbij maar dat gaat dan vaak gepaard met meer inhoudelijke vragen/assesment
Dit heb ik ook in deze volgorde grhad, was destijds een interne sollicitatie. Ik had ook echt geeen idee wat ze nou in het 2e gesprek nog konden gaan vragen. Uiteindelijk vroeg die van HR precies dezelfde dingen als de leidinggevenden in het eerste gesprek. Vond ik echt lastig want die van HR leek veel kritischer en ik was slechter voorbereid
Maar het is toch niet zo gangbaar om een arbeidsvoorwaardengesprek te houden zonder dat de sollicitant weet dat het een arbeidsvoorwaardengesprek is? Ik heb altijd eerst een âgoed nieuws: we willen je een aanbod doen!â-telefoontje of -mailtje gehad en dan volgt dat gesprek daarop.
Gebeurde bij een eerdere werkgever van mij ook. Toen wilde de manager dat HR even ging peilen of het qua persoonlijkheid en zo wel matchte volgens haar. Mijn manager deed in het eerste gesprek de eerste klik enzo. Gekke volgorde, maar er waren al een hoop collegaâs die weer vroegtijdig weg gingen, dus vandaar dat HR als laatst ging filteren.
Zo ging het bij mij wel bij de organisatie waar ik nu werk. Ik had eerst een gesprek met de team lead en degene die mijn begeleider zou worden. Het tweede gesprek was met de kantoor directrice en degene die bij ons HR doet. Tijdens dat gesprek werd ik verrast door de inhoud, want het ging eigenlijk alleen nog over de details van het aanbod dat ze mij wilden doen.
Verder heb ik inderdaad ook alleen maar sollicitatieprocedures meegemaakt waarbij ik eerst een gesprek had met HR.
Ja dit ben ik ook eigenlijk gewend, maar ik was vorig jaar erg verrast tijdens een tweede gesprek met HR. Ik had al een gesprek met de manager gehad en een opdracht gemaakt, dus ik ging uit van een arbeidsvoorwaardengesprek. Was het dus niet, het was gewoon een sollicitatiegesprek, en een pittige ook. Ik was slecht voorbereid (ja, voor arbeidsvoorwaarden maar die kwamen niet aan bod) en ik ben het ook niet geworden
Ik heb ook een keer een teeede gesprek gehad met hr. Dat ging toen over de competenties die gevraagd werden en moest ik met de star methode onderbouwen. Eerste gesprek was met twee uit het team en was meer een kennismakingsgesprek.
Net voor het eerst na maanden weer een sollicitatie verstuurd. Op aanrader van een oud collega bij mijn oude werkgever. Poos terug voor een andere functie ook weer bij mijn oude werkgever geweest, toen niet gelukt (was overigens ook weer op aanrader van een andere oud collega). Geen idee wat het is met mijn oude werkgever, collegaâs en ex-manager willen me graag weer terugzien, maar lukt niet ofzo.
Maar goed, daarnaast verder aan het kijken en stuit steeds op vacatures waar ze dan minimaal WO voor willen hebben en dat heb ik niet. Zo frustrerend. Echt weer een reminder dat solliciteren zoveel energie kost.
Ik had zojuist een arbeidsvoorwaardengesprek met een beetje een tegenvallend aanbod. Ik hoef ook niet perse weg bij mijn huidige werk dus het moest wel echt een goede overstap zijn. Toen ik dit een beetje uitte deed die man vrij aanvallend en direct en toen ik aangaf bedenktijd nodig te hebben vond hij dat heel raar en gaf me 1,5 uur?? Toen mailde ik later dat ik er een nachtje over wilde slapen en toen zei hij dat hij dat niet nodig vond, dat het hem geen moeilijke beslissing leek en dat ik een kwartier extra kon krijgen. Echt een beetje toxic toch of ben ik gek?
Ja sowieso. Heb je ook een tegenbod gedaan?
Dat vind ik heeeel raar en een red flag