Zij instromer in het onderwijs voldoet aan de voorwaarden.
Misschien kan je aangeven in welke richting je iets zoekt? Dan is het makkelijker om tips te geven
Net telefoon gehad dat ik de baan heb. Ik ben helemaal in shock want in heb pas 1 gesprek gehad en dat was een redelijk kort gesprek. Ze gaven aan dat ze willen dat ik per 1 januari start dus daarom laten ze het voor het 2e gesprek al weten. Volgende week krijg ik wel nog het 2e gesprek en gaan we het hebben over de arbeidsvoorwaarden maar als we daar uit komen begin ik volgend jaar gewoon bij een nieuwe werkgever!
Gefeliciteerd!
Ja goede. Richting staat nog niet vast want nog erg zoekende, maar geen zorg/onderwijs. En er moet geen vooropleiding voor nodig zijn eigenlijk.
Wil je een kantoorbaan of juist niet? Als er maar een tekort aan mensen is dan zijn veel werkgevers wel bereid je intern op te leiden. Wat voor (studie/werk/school) achtergrond heb je al?
Accountancy kantoren, bijvoorbeeld Deloitte, hebben programma’s waarbij zij je opleiding betalen (in elk geval je bachelor, iemand die ik ken heeft dat gedaan bij Nyenrode). Dan ga je direct aan het werk voor hen. Misschien hebben ze zoiets ook wel voor andere bedrijfstakken.
Conducteur of treinverkeersleider!
Helaas is de baan waarop ik heb gesolliciteerd niks geworden. Ik maakte een hele goede indruk vonden ze, en ze willen mijn cv graag houden voor het geval dat.
Enorm balen want het leek mij echt heel leuk.
Maar wellicht kunnen jullie mij verdere adviezen geven welke functies passend zijn. Vanaf 1 december ga ik starten met een (thuis)opleiding juridisch medewerker. Ik kom uit de schoonheidsbranche, waarbij ik wel ervaring hebt met (licht) administratieve werkzaamheden. Tot nu toe zijn alle vacatures waar ik op gesolliciteerd heb niks geworden. Bij de meeste mag ik niet eens op gesprek komen. Waar ik nu op solliciteer is voornamelijk administratief medewerker. Inmiddels zakt de moed mij een beetje in de schoenen. Wellicht hebben jullie sollicitatietips, of eventueel tips voor vacatures/ functies die aansluiten bij mijn ervaring en opleiding.
Je kunt bij een KCC van een woningcorporatie of gemeente misschien eens kijken (doorgroeien in huurrecht of bestuursrecht), of misschien administratief medewerker bij een rechtbank. In de deurwaarderswereld kun je ook wel beginnen als incassomedewerker als je privaatrecht leuk vindt
Ik weet wellicht iets voor je! Alleen dat gaat wel pas vanaf 1 januari lopen. En ik moet even navragen hoe de sollicitatieprocedure verloopt en hoeveel ervaring ze vragen. Sluit iig wel precies aan bij wat je zoekt (juridisch en administratief).
Rechtbank is dus de sollicitatie waar ik voor ben afgewezen helaas . Ik hou stiekem nog een beetje hoop dat ik misschien alsnog gebeld wordt, maar dat zie ik niet snel gebeuren.
Gemeente heb ik ook gesolliciteerd en daar mocht ik niet op gesprek komen. Ik wil ook niet voor een baan gaan om mijn tijd maar even op te vullen. Ik wil wel echt iets waarbij ik uiteindelijk verder kan met de juridische kant, en waar ik mijzelf voor een lange tijd zie werken.
Dankjulliewel voor de tips @Zonnestraaltje en @Kultakala!
Oh dat zou perfect zijn!!
Kan ik daar iets voor doen, of wil jij mij op de hoogte houden?
Ik ga het morgen even navragen maar kan zijn dat ik volgende week pas meer weet. Je mag me sowieso een reminder sturen als ik volgende week nog niks heb laten weten.
Lief! Dankjewel!
Afgewezen, want ze zien te weinig relevante aanknopingspunten met mijn huidige functie. Ik denk dat ik nooit weg kom op deze manier. Elke keer dezelfde afwijzing mbt werkervaring. Echt, hoe moeilijk kunnen die functies waar ik op solliciteer nou zijn
Is dit een vereiste voor ze dan, je wilt toch juist weg uit die functie
Ja, blijkbaar wel, maar het stond niet zo specifiek in de vacature. Ik voldeed echt aan veel eisen en pre’s, maar elke keer loopt het stuk op de affiniteit met het onderwerp. Ik ben nu bij wijze van spreken bezig met appels en wil graag naar de peren, maar niemand laat me toe. Ik ben zelfs een meerweekse cursus over peren gaan volgen, maar dat is ook niet genoeg. Heel frustrerend
Ben ik de enige die volop zelfvertrouwen heeft als ik een brief stuur, dan ook tijdens het gesprek denk ‘dit kan ik zeker’ maar dan zodra ik aangenomen wordt verandert dat volledig naar ‘help ik kan dit niet, waarom kies je mij’
Héél herkenbaar! Ik had de twee weken voordat ik ging beginnen echt blinde paniek. Lag er wakker van. Alle horrorscenario’s over hoe ik zou falen zijn langsgekomen. Inclusief dat het dan nooit meer wat met mijn carrière zou worden en ik voor eeuwig arm en mislukt zou blijven. Toen ik eenmaal begonnen was, was het gelukkig ook snel over