Ik heb net een sollicitatiegesprek gehad dat wel goed ging. Het is eennfunctie die ik of in België kan doen of in Parijs dus heb ze wel geinformeerd over m’n niveau van Frans. Dat is ook het enige waarover ik hierbij echt onzeker ben, want m’n studie en werkervaring sluit echt heel goed aan. + Het is een contract van 3 maanden wat voor mij op dit moment in m’n leven echt ideaal is haha
Zeker bellen! Initiatief nemen kan nooit kwaad. Als je het niet bent geworden weet je het ook meteen en als er nog twijfel is speel je jezelf meteen positief in de kijker
Same! Zou ook aan begin van de week wat horen. Dinsdag nog contact gehad na wat vragen en toen werd er aangegeven dat er morgen (gisteren) contact met mij opgenomen zou worden. Woensdag zelf nog gebeld kreeg niemand meer te pakken. Vanochtend geprobeerd weer niks. Nog een mail gestuurd en daar laat ik het maar bij. Misschien dat ik morgen nog contact opneem met de recruiter want dit ghosten vind ik maar niks.
Inderdaad @Solsikke
Zowel ik en een vriendin hebben dit gehad en erna hebben we allebei de job gekregen (en zeiden ze ook dat ze het initiatief nemen waardeerden)
IT? Heb zelf na mn studie soort test gedaan
Vooropleiding maakte niet uit.
Maar had geen zin in meteen weer een opleiding dus ben er niet mee doorgegaan.
Calco heeft ook zoiets, daar deed ik het niet trouwens. Weet de naam niet meer.
Het Kadaster heeft soms leuke van zulke functies
Oja waar je het ook vaak ziet: assistent-makelaar
Sorry driedubbele post dat juridische is ook echt jouw ding? Er is een groot tekort aan medewerkers op notariskantoren. Ik heb er jaren gewerkt en wij namen op een gegeven moment zelfs iemand aan die uit de thuiszorg kwam. Zou je niet verwachten op een notariskantoor. Het is in het begin heel pittig, er komen heel veel nieuwe dingen op je af en je hebt wel een aantal eigenschappen nodig maar als je het leuk vindt ben je al een heel eind. Alles is in de praktijk te leren. En het is echt heel interessant allemaal
en er zit er altijd eentje bij je in de buurt. Er is ook een speciale vacaturesite voor het notariaat.
Over Calco gaan hele slechte verhalen rond. Zou me daar goed op inlezen als je daarover denkt, en dan goed letten op nepreviews.
Op de site t.rustpilot kun je op beoordeling filteren en daar staan inderdaad veel slechte reviews met duidelijke onderbouwing @Lichtknopje. Dit was voor mij een reden om me niet aan te melden.
Een kennis deed het wel, heeft de selectie als zeer vervelend ervaren, kwam er wel doorheen, maar is er daarna samen met de nieuwste lichting zonder pardon uitgeknikkerd “vanwege de pandemie”. Voor mij een afknapper, al zullen er ook positieve verhalen zijn over dit bedrijf
Oh, wauw! Dankjewel voor je tip!
Of het echt voor de volle 100% mijn ding is, geen idee natuurlijk. Ik dacht vroeger altijd dat het vakgebied waar ik nu in werk mijn passie is, maar gaandeweg ben ik er ook achter gekomen dat niet zo is.
Ik heb mij in ieder geval goed verdiept in wat mijn interesses zijn, waar ik mijzelf zie werken etc etc. Na veel afwegingen te hebben gemaakt sprong dit er wel echt bovenuit, en ik ben echt enthousiast om te beginnen met de opleiding en ergens aan de slag te gaan. Ik ga eens rondkijken, dankjewel’
Dat wist ik niet.
Ik ben het niet meer van plan, werk inmiddels al in IT.
Paar jaar geleden wel over nagedacht maar kreeg toen wat anders aangeboden, meer in de buurt.
Aanvulling op @Pininhetweb : het notariaat lijkt heel saai als je er nog nooit mee/bij hebt gewerkt, maar het is eigenlijk heel gevarieerd, ook qua rechtsgebieden. Denk bijvoorbeeld aan familierecht voor testamenten of verbintenissenrecht bij overeenkomsten (schuldbekentenissen maar ook m.b.t. de structuur van rechtspersonen). Ook kun je te maken krijgen met executoriale verkoop van onroerend goed, of kadastrale splitsing of natuurlijk mensen die hun hypotheekakte laten passeren voor hun nieuwe woning.
Ik wist niet dat er tegenwoordig zo’n tekort was maar ik kan zeker beamen dat het onwijs leuk werk kan zijn als je graag in de juridische sector wil werken.
AMEN
(al doe ik nu wel iets anders maar echt blij met alles wat ik daar heb geleerd)
Kijk eens naar administratieve banen in het onderwijs. Ik heb een administratieve baan en werk bij een hogeschool en toevallig is er onlangs iemand begonnen voor een tijdelijke functie met een zelfde achtergrond als jou. Veel hogescholen werken trouwens via een uitzendbureau voor tijdelijke banen (vervanging voor ziekte of zwangerschap bijvoorbeeld).
Er worden ook regelmatig mensen voor ondersteuning examencommissie gezocht en dan is een juridische achtergrond vaak een pré, dus als je zo’n opleiding doet is dat mooi meegenomen.
@Lichtknopje ik kan dit beamen. Heb hier thuis iemand zitten die er ook weinig positiefs over te melden heeft. Maar opzich wel een prima baan aan overgehouden uiteindelijk. Dus als je echt weinig opties hebt kan je er natuurlijk wel naar kijken.
De persoon bleek ziek te zijn en daarom had niemand contact met mij opgenomen. Ik heb de baan gekregen en kan vanaf volgend jaar aan de slag!
Ik heb een nieuwe baan en vandaag opgezegd, en mijn manager doet zo salty erover (terwijl hij wist het al eerder) blij dat ik weg ga wat een
Niks van aantrekken hoor. Ik ben een keer ergens aangenomen en toen zeiden ze tegen mij ook dat er veel kandidaten waren. Toen ik er eenmaal werkte hoorde ik dat ik werkelijk de enige sollicitant was.
Dat laatste heb ik bij mijn huidige baan ook te horen gekregen. Vond ik dus juist heel kut voor m’n imposter syndrome om te horen.