Sollicitatietopic #2

Ok! Begrijpelijk maar zou het toch doen. Dat begrijpt jouw leidinggevende ook wel. :hugs:

1 like

Vind dat niet zo onverklaarbaar hoor. Als je weggaat betekent het toch niet automatisch dat je een slechte band met je werkgever/leidinggevende hebt. Ik vind het heel logisch om het het liefste face to face te willen zeggen. Maar als dat niet gaat, dan blijft er helaas niks anders over :woman_shrugging:t3:
Zou ook nooit zomaar een brief/mail aan hr sturen zonder je direct leidinggevende eerst te informeren, lijkt me echt heel rot voor diegene als ze van hr moeten horen dat iemand uit zijn/haar team weggaat. Tenzij je natuurlijk een slechte band hebt met diegene en/of je vanwege diegene weggaat, maar zoals jij het beschrijft komt het niet over alsof dat het geval is bij jou.

2 likes

Ik weet niet wat je achtergrond precies is is, maar je zou idd ook bij het hoger onderwijs kijken, daar zijn heel veel verschillende soorten functies!

1 like

hmm ik zou het niet benoemen dan, en gewoon zeggen dat je ‘tot heden’ werkzaam bent bij je werkgever.
evt. als t relevant is tijdens gesprek benoemen

1 like

Dan zou ik het gewoon ook niet noemen!

2 likes

Ik heb zojuist een sollicitatie verstuurd, nu al doodeng. Maar afwachten en op hoop van zege.

Krijg dan van die ‘aanvallen’ dat ik denk dat ik in m’n brief/cv/informatie die je los moet invullen een fout heb gemaakt.

6 likes

Herkenbaar, maar top dat je het gedaan hebt! Wanneer hoor je meer?

Ik heb gisteren (super snel plotseling) gesprek gehad. Was een goed gesprek voor mijn gevoel, maar was wel erg zenuwachtig. Er zat ook een oud-collega (met wie ik nog goed contact heb) in de commissie en ze vroegen of ze één van mijn referenties mochten contacteren. Hopelijk is dat een goed teken. Hoop zó zó zó op een positief bericht vandaag of morgen!

2 likes

Halverwege april, dus gelukkig niet super lang.

Heb jij al een terugkoppeling van je gesprek gehad?

Aah, dat duurt nog even.

Ja, helaas wel
 afgewezen omdat ze me “te zacht” vonden overkomen. Ben er echt even ziek van, maar goed
 binnenkort maar weer verder kijken.

1 like

Ah wat jammer. Hopelijk volgende keer meer geluk.

2 likes

Niet na een burnout/overspannenheid maar switchen van baan heeft echt heel veel goeds gedaan voor m’n mentale gezondheid! Het is ongelooflijk hoeveel invloed dit heeft op je leven (zowel bewust als onbewust!)

3 likes

Ik zit momenteel in een vergelijkbare situatie. Heel herkenbaar gevoel dat je weet dat je hier niet verder wil maar ook de kracht/vertrouwen mist om ook maar met een andere baan bezig te zijn.

Ik hoop over een poos voldoende te herstellen dat ik wel de moed heb om te gaan solliciteren en weer iets te doen waar ik energie van krijg. Jij in ieder geval veel sterkte :heart:

2 likes

Je kan toch ook bij een andere afdeling om soms zelfs een (tijdelijk) andere werkgever weer beginnen met opbouwen iom de bedrijfsarts? Tenminste ik ben persoonlijk geen kenner, maar ik had wel een facebookvriendin die iets zocht in een compleet andere setting om weer op te kunnen bouwen. En dan echt iets ander met haar handen ipv de stressvolle en verantwoordelijke functie die ze normaal had. Kan mij voorstellen dat nu solliciteren ed best wel lastig is.

3 likes

Ja ik ben ook geswitcht na een burn-out en dat was echt mijn redding. Heb nu nul werkstress en hoewel het ook nadelen heeft (weinig uitdaging) was het wel wat ik nodig had om weer op een gezonde manier naar werk te kunnen kijken en uren te kunnen opbouwen. Alleen tijdens het herstel van mijn burn-out was het me echt niet gelukt om te solliciteren en zou ik denk ik ook opnieuw minder goede keuzes gemaakt hebben. Ik ben daarom met een vaststellingsovereenkomst weggegaan bij mijn oude werk en heb daarna nog een paar maanden thuis gezeten met ww en vanuit die situatie ben ik heel langzaam gaan solliciteren toen ik er klaar voor was.

4 likes

Ik zat, terugkijkend, bijna in een burn out. Kon niks meer hebben. Thuis huilend gezeten van stress etc. 1 verkeerd mailtje en was meteen in paniek.

Ik zag dezelfde functie maar dan dichterbij voorbij komen in andere sector. Een rustigere, ook wel drukke omgeving maar toch anders. De switch heeft me veel goed gedaan. Had een maand vrij ertussen waardoor ik oude los kon laten. Ben er ook begonnen als een ‘nieuw’ persoon. Ene kant wel weer bewijzen maar andere kan geen voorgeschiedenis.
Ik ben er ook ingestapt met een andere blik en voel nu meer werk is werk.

2 likes

Ik ben na een burn-out geswitched. Ik ben toen eerst naar een baan gegaan onder mijn niveau. Dat heeft mij echt heel goed gedaan, ik had nul stress en kreeg ook mijn zelfvertrouwen dat echt een dreun had gekregen door mijn burn-out weer terug. Tijdens de sollicitatie had ik een soort light versie verteld. Dat ik even was vastgelopen en dat ik zin had om weer iets te gaan doen. Ik had bijna een jaar thuis gezeten, dus ook een gat op mijn cv. Ze deden er tijdens de sollicitatie niet moeilijk over, ook omdat ik verder dus een beetje overgekwalificeerd was. Ik heb daar een jaar gewerkt. Toen kreeg ik echt behoefte aan wat uitdaging en ben ik dus weer geswitched. Het jaar daar was echt precies was ik nodig had om weer te wennen aan werk, weer in een ritme te komen en mijn zelfvertrouwen terug te vinden. Ik zou er voor gaan en een lichtere versie gebruiken.

4 likes

Hier ook dmv een vaststellingsovereenkomst weggegaan bij mijn oude werkgever en de tijd genomen om tot rust te komen. Toen lukte het ook veel beter om te solliciteren, je moet je dan toch van je beste kant laten zien en dat is moeilijk als je er nog middenin zit. Ik heb idd ook niet letterlijk gezegd dat ik een burnout had, maar dat de werkdruk erg hoog lag en ik zelf gestopt ben om uit te zoeken wat ik wil. Ik heb daar eigenlijk alleen maar positieve reacties op gehad in gesprekken.

4 likes

Ik was destijds net bezig met reĂŻntegreren en kwam ook tot de realisatie dat ik op mijn huidige werk niet succesvol en duurzaam zou kunnen reĂŻntegreren. Ik heb toen ontslag genomen. Toen was ik wel al in gesprek met andere werkgevers maar er was niets officeel. Tijdens het solliciteren heb ik er niets over gezegd (wel een beetje over de hoge werkdruk/chaos, maar dat is algemeen bekend over mijn oude werkgever) wel heb ik aangegeven pas over een aantal maanden beschikbaar te zijn.

Het was een (financieel) risico. Maar ik moest er echt weg en kon het fincieel ook hebben. Uiteindelijk heeft het goed uitgepakt en heb ik 2,5 maand vrij gehad tussen de twee banen, waarin ik een lange, fijne en vooral relaxte vakantie heb gehad.

Ik heb ook bewust voor een rustigere baan gekozen waarvan ik zeker weet dat ik het aankan.

2 likes

Helaas heb ik vandaag gehoord dat ik het bij de ene niet ben geworden. Was uiteindelijk toch wel enthousiast dus vind het best jammer. Wel positieve feedback en fijn traject dus heb wel positief gevoel aan over gehouden.

Bij de ander ben ik zelf terug getrokken na een gesprek met de manager. Het was duidelijk dat ze binnen de organisatie het niet eens waren over de rol en heb 0 zin om daarin terecht te komen.

Wel jammer want was al dagdromend m’n overgebleven vrije dagen aan het inplannen haha.

2 likes

Ja

4 likes