Ik heb nog steeds niks gehoord, wat logisch is want het is pas dinsdag. Maar ik ben al de hele week elke dag zo zenuwachtig hierdoor
Hopelijk krijg ik morgen voor hemelvaart nog duidelijkheid.
Ahh zo herkenbaar. Ik zou ook iets rond Hemelvaart te horen krijgen maar dat bedrijf is op vrijdag gesloten. Dus dan is het of woensdag of begin volgende week.
Ik duim voor ons beide!
Ahh ik hoop dat je het dan morgen hoort en het positief is!!
Ik heb vorige week een interne sollicitatie verstuurd. Het betreft een customer journey expert-functie. Heeft iemand hiermee ervaring of is het zelf ook? Ik heb mij vooral gesolliciteerd op deze functie omdat het inhoud mij zo leuk lijkt en het past ook echt bij mij. Alleen het is nog vrij onbekend voor mij en ik ken geen route naar CJE
Wat fijn, gefeliciteerd! ![]()
Zou het zo veel als mogelijk bij jezelf houden (en kort) en bedenk dat je hen geen excuus schuldig bent ofzo. Hopelijk zijn ze blij voor je! Succes!
Is dat niet hetzelfde als accountmanager? Dus dat je de klant zijn account/portfeuille op gebied x beheert en adviseert?
Ik heb deze functie. Het verschilt wel erg per bedrijf wat het inhoudt, ik heb het hiervoor bij een ander bedrijf gedaan.
Wat was jouw vorige functie als je bent doorgegroeid of was het vanuit je opleidingsachtergrond?
Nee dat is niet vergelijkbaar. Het kan inderdaad per bedrijf verschillen. In mijn geval gaat het om interne CJE.
Een functie die op een andere manier verantwoordelijk was voor de customer journey. Toen tijdens mn sollicitatie aangegeven wat ik op dat vlak al gedaan had en waarom ik die kant meer op wilde.
Op welk moment zeggen jullie je huidige baan op als je een nieuwe baan hebt? Mijn verstand zegt: pas opzeggen als het nieuwe contract is ondertekend. Maar dat kan nog weken duren en ik heb een lange opzegtermijn dus ik wil er vaart achter zetten.
Dat is een probleem wat je nieuwe werk moet oplossen. Als zij willen dat je op tijd begint, dan moeten ze zorgen dat het contract er nu snel is. Het is heel gebruikelijk om pas op te zeggen als je hebt getekend en zou ik ook echt aanraden om geen risico te nemen. Ik zou dus naar je contactpersoon communiceren wat je opzegtermijn is, per wanneer jij het liefst zou willen opzeggen, wanneer je dan zou kunnen beginnen en hoeveel later je pas kunt beginnen als ze een week oid later zijn dan deze datum.
Ik heb de laatste keer wel opgezegd voordat ik het nieuwe contract had ondertekend vanwege een veiligheidsonderzoek dat 2 maanden duurt. Als ik dat niet had gedaan kon ik pas 2/3 maanden later beginnen bij mijn nieuwe baan vanwege een lange opzegtermijn bij mijn oude werkgever. Ik heb het “risico” genomen en inmiddels werk ik bij mijn nieuwe werkgever.
Maar tekenen geeft je toch ook niet 100% zekerheid? Ze kunnen je nog steeds wegbonjouren aangezien je (waarschijnlijk) ook nog een proeftijd hebt
Volgens mij gaat het om het recht op een WW-uitkering. Als de werkgever je tijdens proeftijd wegstuurt heb je soms recht op een WW-uitkering. Ik lees op internet dat de werkgever dan wel schriftelijk moet onderbouwen waarom je bent weggestuurd. Als het bijv is omdat je altijd te laat komt heb je geen recht op WW.
Oh dat is nieuw voor mij? Want je hoeft als werkgever toch ook geen reden op te geven als je in de proeftijd iemand ‘ontslaat’, en andersom ook natuurlijk. Ik dacht dat alle rechten dan sowieso vervallen
Heel logisch, dank je!
Ik vervul een dergelijke functie nu binnen een bank. Ik werk echt tussen de “business” en de “IT” in. Ben op dagelijkse basis veel bezig hoe we ons product kunnen verbeten en vertaal dit dan weer naar user stories voor de developers. En verder ben ik op dagelijkse basis ook bezig met ons IT team begeleiden en ervoor zorgen dat het werk door blijft gaan (dus bijv uitleggen wat ze moeten doen, soms extra informatie uitzoeken voor ze etc, inchecken bij ze of alles goed gaat).
Heb destijds binnen mijn sollicitatie vooral aangegeven wat voor ervaring ik heb met klantwaarde leveren, en hoe ik problemen analyseer en oplossingen aandraagt. En ben zelf eigenlijk doorgegroeid naar deze functie vanuit een IT traineeship.
Ik ga aan het eind van het jaar verhuizen en wil nu een baan zoeken dichter bij mijn nieuwe woonplaats. Dus ben nu bezig met het schrijven van een open sollicitatie bij het ziekenhuis waarvan de afdeling en onderzoeken mij het leukst lijken (heb een medisch-technische functie).
Ik heb een heel goed CV voor iemand die nog maar 3 jaar in het vakgebied zit, en nu heb ik drie alinea’s met mijn werkzaamheden en extra taken. Maar het voelt zo stom? Alsof ik drie alinea’s alleen maar aan het opscheppen ben over hoe geweldig ik wel niet ben. En dat ze echt gaan denken: jij bent arrogant zeg! Of dat ik weer bang ben dat ik overgekwalificeerd ga zijn. Het slaat waarschijnlijk nergens op, want solliciteren is jezelf verkopen en als ik een man was geweest had ik waarschijnlijk 5 alinea’s over hoe goed ik ben.
Hoop wel echt dat ze budget hebben voor extra personeel en mij willen hebben, want het onderzoek wat ik het meest veschrikkelijk vindt om te doen, wordt in dit ziekenhuis niet gedaan
. Ik werk wel in een vakgebied met flinke tekorten, dus fingers crossed!
Koester je innerlijke witte man van middelbare leeftijd. ![]()
Hoewel een langer weekend dan normaal i.v.m. hemelvaart niet verkeerd is, vind ik het wel vervelend om nu langer in spanning te zitten. En dat haalt ook slechte eigenschappen naar boven zoals gesprekken in mijn hoofd nalopen en alles overanalyseren.