Kort en bondig is sowieso goed maar dat vind ik zelf wel erg lastig, je wil jezelf toch zoveel mogelijk presenteren. Toen ik bij mijn vorige werk sollicitatiebrieven moest lezen werd ik zelf moedeloos van de lappen tekst en scande ik er vlug doorheen, naar de CV keek ik wel goed. Ik heb bijvoorbeeld in mijn CV een korte intro over mezelf, waar ik goed in ben en hoe ik werk. Verder staan daar sowiesio mijn adresgegevens in. In mijn CV beschrijf ik ook wat ik heb gedaan bij mijn vorige werkgevers dus dat kunnen ze daar al vinden.
Wat ik zelf de laatste keer heb gedaan is een opsomming gemaakt met bullet points waarom dat ik denk dat ik de match ben en een opsomming hoe ik werk/ben. Dat leest voor de lezer makkelijker en sneller en voor jezelf fijner dat je niet hoeft na te denken met welk woord (tevens, daarnaast enz) je de volgende zin kan beginnen. Zo hoef je per brief ook maar kleine aanpassingen te maken want er gaat sowieso veel tijd in zitten.
Ik ben verder ook geen expert en heb nu pas weer een baan gevonden maar doordat ik de laatste 2 maanden veel heb solliciteerd zit er nu nog vers in.
Hopelijk heb je hier iets aan… en onthou dat als ze veel reacties hebben dat iemand maar net de klik met jou moet “voelen”.