Als je al zo dicht bij een nieuwe baan zit zou ik de conferentie cancelen. Scheelt een hoop gedoe. Ik heb ooit wel een afrekening meegekregen bij uitdienstreding, maar mijn nieuwe werkgever nam dat bedrag over tegen dezelfde afbouw-voorwaarde. Als je nog vakantiegeld krijgt strepen ze dat gedeeltijk tegen elkaar weg dus het is voor jou makkelijker om de rekening te krijgen, ook om die eventueel bij je nieuwe werkgever in te kunnen leveren als ze een deel vergoeden.
Directe leidinggevende, iemand hogerop en iemand van hr is toch nuet heel gek? Niet direct bij een eerste gesprek, maar als je verder in het proces bent. Zo heb ik het iig al vaker meegemaakt.
Ik persoonlijk heb dat nog nooit meegemaakt. HR kwam er eigenlijk ook pas na aanname pas bij of het werd door de manager geregeld, maar zal ook aan het bedrijf liggen.
Ik heb vorig jaar toen ik aan het solliciteren was ook meestal eerst een recruiter van het bedrijf gesproken, daarna pas iemand van de afdeling. Vroeger was het vaak andersom in mijn ervaring
Vandaag zes sollicitatiebrieven geschreven. Hopelijk word ik uitgenodigd zodat ik ander soort werk kan gaan doen. Ik wil met longcovid wel op mijzelf kunnen blijven wonen. Het is jammer dat een dak boven je hoofd godsgruwelijk duur is want ik had met liefde tijdelijk een stapje achteruit gedaan, maar kan mij dat financieel niet permitteren.
Kreeg ineens een telefoontje over een sollicitatie waar ik niet was uitgenodigd. Of ik toch nog wilde komen, vacature vervuld maar er was nog een plek vrij gekomen. Ben heel benieuwd, dit is nu mijn eerste uitnodiging weer.
Afspreken vind ik wel stressvol omdat ze op mijn werk nog niet weten dat ik wat anders zoek
Ik moet binnenkort weer een assessment maken voor een procedure, kijk daar altijd zo tegen op!
Wel leuk dat ze je alsnog bellen! Misschien kun je op je werk zeggen dat je naar de huisarts moet? Ik vertelde het wel altijd tegen mijn leidinggevende (dat kon ook wel want die was daar heel relaxt in) maar tegen mijn collega’s zei ik dan iets anders.
In ieder geval veel succes!
Vrijdag heb ik een gesprek en ergens anders begint nu ook het balletje te rollen.
Ik hoop dat je wat vindt wat bij je situatie en bij jou past!!
Mijn leiding gevende is juist het probleem maar ik heb pas een halve dag extra gewerkt. Dus kon die nog even inzetten gelukkig.
Was een leuk gesprek, alleen vind het lastig te peilen wat er uit komt. Hoop het deze week te horen.
Wat moet je nou doen als ze bij salarisonderhandelingen vragen naar een loonstrook van je vorige werk? Ik ga van school veranderen en ik wil er eigenlijk twee tredes bij qua salaris. Ik ga gewoon bluffen dat ik bij mn vorige werk al op 7 zit maar dat is niet zo.
Ik zeg gewoon altijd dat mijn huidige salaris niet relevantie is voor functie X.
Maar ze kunnen toch gewoon op je cv zien hoeveel jaren je werkzaam bent in het onderwijs en daaruit afleiden in welke trede je zit? (Behalve als je eerder in een ander werkveld hebt gewerkt misschien). Snap ook niet waarom ze daarnaar vragen.
Nee want ik heb op mn oude school ook onderhandeld dus ik zit veel hoger al. Ze hebben nog niks gevraagd trouwens, ik vraag het voor het geval dat
Weet dat ze in de kinderopvang wel vaak om een strook vragen omdat er in de CAO staat dat ze je minimaal in dezelfde trede aan moeten nemen, maar dat er daarnaast nog wel ruimte is om wat te onderhandelen.
In andere sectoren is het mij de afgelopen keren dat ik solliciteerde nooit gevraagd, dan vroegen ze alleen om een indicatie. Succes!
Ook even reageren op de hoeveelheid mensen bij een gesprek. Ik denk dat ze dit ook vaker doen om het proces te versnellen. Als ik bij mij op werk kijk (HR) zijn we inderdaad afgestapt van 2 of 3 gespreksrondes met 1 of 2 personen, maar is het nog 1 gesprek met meerdere personen. HR zit hier niet altijd bij, maar wij doen wel altijd eerst een gesprek via teams/telefoon voordat er verder gegaan wordt.
Ik had zelf vorige week nog een gesprek met 3 personen, omdat ze inderdaad geen zin hebben in meerdere gesprekken en op deze manier weten meteen meerdere mensen wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Ik had nog de stoute schoenen aangetrokken en iemand gemaild die ik vorig jaar had gesproken m.b.t. een baan en nu kon ik misschien elders ook nog terecht. Fingers crossed.
Ik heb morgen een vrijblijvend kennismakingsgesprek met een bedrijf omdat ik wel nieuwsgierig naar ze ben. Zit nu even op hun site te scrollen en wat hun eisen zijn. Ze vragen cijfers aan te leveren van Master, bachelor én middelbare school (!!) lol heb gelijk al geen zin meer
Ohhh ik heb vandaag een sollicitatie gesprek gehad en voor mijn gevoel ging het zo goed. Ik ben zelf ook super enthousiast over de functie. Het was 1 gesprek over mijn persoonlijkheid, en daarna een casus bespreking. De man bij de casus zei dat hij onder de indruk was van hoe goed ik het had gedaan en hij niks op of aan te merken had. Hij benoemde ook dat ik goed in het team zou passen. Daarna zei hij ook nog: nou, ik weet niet hoe je gesprek net was maar dit was echt heel goed.
Er worden 4 mensen aangenomen van de 17 sollicitanten en door de positieve woorden heb ik ook echt goede hoop. Maar ik durf nog niet te positief te zijn omdat ik bang ben straks echt teleurgesteld te worden. Aankomende week hoor ik meer aaaaah.