Krijg je dan ook geen afwijzing?
Jawel maar als je ook als een goede kandidaat gezien wordt niet meteen want de mensen van de eerste ronde gesprekken kunnen nog afhaken.
Met het matige gesprek bedoelde ik mezelf. Het gesprek duurde maar kort en had niet het idee dat ik ze had kunnen overtuigen (goede pokerface hadden ze haha). Verder waren zij tijdens het gesprek wel heel aardig. Krijg idd vaker met ze te maken maar dat is prima.
Ik heb nog nooit ergens mogen meedraaien (altijd maar 1 of 2 gesprekken) dus ik vond het wel fijn. Het is misschien wel kort maar ik heb het idee dat je dan wel een gevoel er bij krijgt. En idd mijn eerste gevoel is meestal wel leidend. Als ik nu terug denk aan mijn vorige baan waar ik maar 3 maanden heb gewerkt dan had ik beter naar mijn gevoel moeten luisteren.
De functie is hetzelfde alleen bij beide plekken in een heel andere sector. Ik was idd blij dat ze weer contact zochten! Dit omdat de klik er gewoon heel erg is tussen mij en de 2 mensen die het gesprek hebben gedaan alleen weet niet hoe die andere collega’s zijn. Dat “weet” ik bij die andere baan wel. Maar ik was ook blij omdat ik dacht: het heeft zo moeten zijn want ik had twijfels en nu zijn zij er. Alleen ik had ook gewoon nooit verwacht dat ik uitgenodigd zou worden op deze functie omdat je daar eigenlijk nog een aanvullend diploma voor moet hebben.
Ja heb idd de voors en tegens neergezet en dat zou betekenen dat ik voor het bedrijf zou kiezen waarbij ik heb mogen meedraaien. Alleen vind het echt een naaistreek van mezelf dat ik het dan op het laatste moment af zeg. Want als ik dat doe dan weet ik ook dat ik nooit geen 3e kans meer krijg. Vind het zo kut en lastig
Zo te lezen heb je er goed over nagedacht en heb je een keuze gemaakt. Áltijd voor jezelf kiezen want die bedrijven zetten ook zichzelf op de eerste plek. De kans is aanwezig dat het ene bedrijf je in de toekomst niet meer zal bellen, maar dat moet sowieso niet de reden zijn om dan maar wel ja te zeggen.
Thanks voor je snelle antwoorden! Het klinkt stom maar soms is dit net even het zetje dat ik nodig heb
Zal toch even door die zure appel heen moeten maar zal in mijn achterhoofd onthouden dat het voor een goed doel is
Misschien een mailtje sturen en de keuze bij hen leggen?
Ja nou ik voelde me toch nog best ziek dus ik belde gisteren, kreeg voicemail, berichtje ingesproken én nog een whatsapp bericht verstuurd naar mijn contactpersoon. Tot nu toe geen reactie dus ik bel het algemene nummer van de organisatie in de hoop dat zij het kunnen doorgeven, wordt er niet opgenomen. Dat belooft wellicht niet veel goeds over de organisatie zelf.
wat raar??? inderdaad, klinkt niet als een heel chill stagebedrijf
Nou ben net teruggebeld door een ander persoon en ze hadden net overleg blijkbaar, en mijn berichtje is wel goed doorgekomen. Ze zei tegen me ‘ik zal haar even vertellen dat ze je moet bellen voor een nieuwe afspraak’. Nja prima, maar vind alsnog beetje vreemd dat ik 24 uur later geen reactie heb gehad op mijn voicemail en appje.
Het is wel schoolvakantie sinds deze week dus vast een aantal mensen met verlof, wellicht speelt dat een rol.
Ik geloof niet in manifestatie maar willen jullie voor me duimen?
Heb gesolliciteerd op een toffe functie en hoop binnenkort te horen of ik uitgenodigd wordt.
Ik had een hele toffe functie langs zien komen maar de reactie termijn was al verlopen. De vacature bleef in mijn hoofd zitten dus was ik nog een paar keer terug gegaan naar de site en ineens is de vacature vernieuwd zonder einddatum! Dus ik heb even gebeld en de vacature is weer geopend dus kan toch nog reageren
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek nu ik weer langzaam rond aan het kijken ben. Over een week mag ik langs komen. Spannend weer en ik weet niet 100% of het geschikt is maar wordt ieder geval een goede oefening
Ik maak inderdaad altijd een korte brief, maar zet er geen toelichting oid bij. Wel vaak een einddatum. Vaak geef of email ik die brief nadat ik het mondeling heb verteld aan mijn leidinggevende.
Wat heb je voor leuks gevonden?
Eerst face to face besproken en dan mail ik:
Beste HR/leidinggevende,
Zoals zojuist besproken dien ik per vandaag mijn ontslag in. Hierdoor zal ik nog werkzaam zijn tot datum X.
Graag ontvang ik een bevestiging van ontvangst en verwerking.
Alvast bedankt.
standaard handtekening
Ik heb laatst een sollicitatiegesprek gehad voor echt een uitdagende baan waarin ik mijzelf komende jaren kan ontwikkelen. Leuk gesprek gehad en de manager gaf aan mij wel in het team wil hebben.
Alleen werd er dus ook twijfels uitgesproken of het misschien net niet een tikkeltje te uitdagend is nog; ervaring ontbreekt.
Er werd mij gevraagd of ik open sta voor een andere vacature die open staat. Lijkt in eerste instantie op een functie wat een stap kan zijn naar degene waar ik op gereageerd had.
Ik vind het alleen lastig, momenteel werk ik namelijk met iemand die een soortgelijke functie heeft, die heeft geen ervaring en ik ben nu meer zijn functie aan het doen. Ook in het verleden iets soortgelijks gedaan dus nu denk ik; wat ontbreekt er dan?
Ik snap dat ze je echt eerst moeten kennen en ik sta er wel open voor. Mijn coach gaf al aan dat ik zoveel mogelijk moet doorvragen om te bepalen of het wat is. Heb alleen nog nooit eerder een situatie zoals deze meegemaakt
Ik weet dat ik die functie aankan en er is geen garantie voor doorgroeien bij dit bedrijf… (heb toevallig met mensen gesproken die daar gewerkt hebben en het eea over de cultuur gehoord). Dus heb mezelf weer lekker in een dilemma gewerkt
Dit klinkt alarmerend?
Maar als ik het goed begrijp, denkt je potentieel nieuwe werkgever dat jij geen ervaring voor de functie waar je op gesolliciteerd hebt terwijl je dat wel hebt? Dat klinkt alsof je hen niet overtuigd hebt van je ervaring, als je denkt dat je dat alsnog kunt doen, kun je misschien voorstellen om iets van je werk te delen/een casus te bespreken/weet ik veel, of misschien hen gewoon vragen waar precies de twijfels zitten zodat je die gerichter kunt proberen weg te nemen?
Ja de alarmbellen ter zijde (ik ben er nog over aan het nadenken hoe ik deze moet interpreteren) ik had iets duidelijker in mijn post moeten omschrijven dat ik wel enig ervaring heb in taken die te maken hebben met de functie maar nooit de titel gehad heb sorry beetje foutief verwoord, hopelijk duidelijker zo.
Zie het als dat ik soort van tijdelijk de werkzaamheden heb overgenomen van soortgelijke functie en dat beviel goed?
Misschien komt het vooral doordat ik in de run ben met iemand die meer dan 10 jaar ervaring heeft en tja daar kan ik echt niet tegenop.
De manager gaf namelijk aan dat hij de potentie ziet en mogelijk daardoor mij voor de andere functie wilt hebben. Dat kwam door de voorbeelden die ik gaf.
Ik ben gewoon bang dat ik weer ergens binnen kom in de hoop door te kunnen groeien en het er niet van komt. Valse beloftes om het maar zo te zeggen?
Bij mijn huidige werkgever is het net zo gegaan helaas en dat ik het absoluut niet naar mijn zin heb momenteel zal ook een rol spelen in de keuzes die ik probeer te maken…
Zal uiteraard proberen volgende keer te letten op of ik wel goed overkomen en overtuigend genoeg ben, niet eerder bij stilgestaan dus thanks!
Ja van iemand die 10 jaar meer ervaring heeft dan jij is het moeilijk winnen maar het klinkt al met al alsof er een redelijk risico is dat je in dezelfde situatie belandt als waar je nu in zit (een baan die je niet écht graag wil hebben zonder doorgroeimogelijkheden naar de baan die je wél wil hebben), dus misschien is het dan beter om gewoon verder te kijken…?
Ik ga het gesprek aan puur omdat ik wil weten wat de functie is en hoe zij dan wel de mogelijkheden zien.
Het is sowieso beter dan wat ik nu doen (sluit beter aan om door te groeien eventueel ergens anders weer) maar als ik niet overtuigd ben dan moet ik inderdaad verder kijken