Sollicitatietopic #2

Balen! Hebben ze wel feedback gegeven waarom je bent afgewezen? Anders sowieso nog naar vragen, kun je misschien wat uit halen voor volgende gesprekken

Ja dat ligt allemaal op de route dus dat scheelt ook weer. Maargoed heb nog even de tijd om erover na te denken want heb in september pas examen om überhaupt een rijbewijs te halen :sweat_smile:.

1 like

Op zichzelf snap ik wel dat je als parttimer extra moet betalen, omdat je ook minder werkt (en oplevert, denk ik) en ook omdat ze anders aan reiskosten (wat denk ik het alternatief van lease auto is) ook minder kwijt zijn. Ik vul nu natuurlijk wel zelf wat in, maar zo wordt er bij mij wel naar gekeken.

2 likes

Ja ik vind het ook niet heel vreemd! Maar heb het bij vorige werkgevers nooit meegemaakt dus vandaar dat ik me afvroeg of het iets geks is.

Update: ik heb een tegenvoorstel gedaan en vandaag ben ik gebeld, dat ze mijn voorstel willen aanbieden. De reden dat het lastig ligt, is dat ik heel hoog zit qua beloning, tov anderen met dezelfde functie. Ze hebben ook gevraagd of ik niet met de rest wil delen wat ik heb afgesproken, omdat ze bang zijn voor reactie van anderen.

Enerzijds ben ik heel erg blij, want dit wilde ik graag. Anderzijds krijg ik enorm koudwatervrees; doe ik hier goed aan? Wat als het tegenvalt? Is dit onderhandelingsproces en hun aanvankelijke aanbod een red flag? Krijg ik spijt?

Doodeng, dus ga eerst even nachtje slapen en kijken hoe ik er morgen tegenaan kijk

1 like

Weet je welke mogelijkheden je nog hebt om te groeien met salaris? Mijn ervaring is (bij mijzelf en vrienden) dat hoog inzetten soms tot gevolg heb dat je op latere momenten minder verhoging kan krijgen. (Je zit bijv al bijna een einde van een schaal, maar dat werd niet gecommuniceerd door het bedrijf). Misschien de moeite om nog wel na te kijken.

4 likes

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een opleidingsfunctie. Vorig jaar heb ik op de volledige functie gesolliciteerd en toen ben ik het niet geworden. Wel fijn dat ze me nog een keer een kans willen bieden (mijn vorige manager heeft me verplicht te schrijven haha)

Het gaat om een managersfunctie en toen kreeg ik deze vraag: Het is zaterdagavond, wij (drie teamleden van jouw locatie) zitten met z’n drieĆ«n in de kroeg en we gaan even lekker over jou roddelen. Maandagochtend hoor jij hiervan. Wat doet dit met je?

Ik denk dat ik me er destijds goed van af gepraat heb, maar wat zou volgens jullie een passend antwoord zijn?

Wat een gare vraag. Enige juiste antwoord is ā€˜pas’.

12 likes

Hele rare vraag, is dit een functie waarbij je hier tegen moet kunnen ofzo? Vind het een beetje overkomen alsof ze potentiƫle werknemers willen selecteren op hoe ze hiermee om zouden gaan, terwijl dit soort gedrag me bij geen enkele baan/bedrijf gewenst lijkt

2 likes

Hahaha, ja vond ik ook. :joy: Het liefst zou ik morgen er nog op terug willen komen om te vragen wat ze graag wilden horen toen, maar straks stellen ze ā€˜m mij weer haha.

Ze willen natuurlijk weten hoe sterk je in je schoenen staat met een managersfunctie maar goed. :woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3:

2 likes

Ik zou vragen waarom ik dat op maandag hoor? Want als er niet aardig is geroddeld, dan hoor je het niet. Maar als je besproken bent en je hebt een goede relatie met de andere leden van het team, hoor je dat ze over je gesproken hebben en dat het een leuke avond was. Klaar. In beide gevallen is er geen reactie of een kleine schouder-ophaal van jouw kant. Meer niet. Toch?

5 likes

Als het roddelen is, waarom zouden ze het je dan vertellen. Dan is het geen roddelen meer.

1 like

Thanks iedereen, ben nu onderweg naar de sollicitatie dus we zullen het meemaken. Heb weer met sowieso ƩƩn het gesprek waar het vorig jaar ook mee was. :joy:

5 likes

Ik zit in een opleidingstraject tot manager en dit is ook wel eens besproken in onze groep, maar het enige goede antwoord was iets in de trant van ā€œprima dat ze onderling dingen bespreken, als het mij echt aangaat en invloed heeft op de werksfeer/manier van werken dan ga ik er van uit dat ze het voortaan ook/eerst met mij bespreken.ā€ Er wordt sowieso over je gepraat als manager en dat zal niet altijd positief zijn, het is alleen niet de bedoeling dat je van dit soort dingen met buikpijn op de bank zit en ik denk dat ze zoiets willen horen. Wat heb je vorig jaar gezegd?

2 likes

Ik heb een juridische vraag, hoop dat ik hier goed zit. Ik heb vandaag mijn ontslag ingediend bij mijn huidige werkgever (voor 1 juli, uit dienst per 1 augustus).

Situatie: vanaf komende vrijdag ben ik drie weken vrij, daarna werk ik dus nog 1 week voor ik uit dienst ga.

Anderhalf uur later word ik gebeld: ja we hebben 2 opties. Of je annuleert je vakantie, of je werkt een maand door. Nou ik wist niet wat ik hoorde.
Reden was dat er een warme overdracht moet plaatsvinden van de cliƫnten en dat waarschijnlijk niet in een week lukt.

Ik ben overigens beide niet van plan!!!

Wat kan ik doen? Natuurlijk heb ik de hele overdracht al netjes uitgeschreven maar ze kunnen me nog niet eens vertellen aan wie ik het moet overdragen.

1 like

Wat staat er in je contract over ontslag? Denk dat ze geen poot hebben om op te staan. Vraag is of je zelf zo weg wil gaan?

Uh ja nu wil alleen maar meer weg zo gek. Heb er ook nog geen jaar gewerkt.

Dit staat erin: Deze arbeidsovereenkomst kan tussentijds door elk der Partijen tegen het einde van de maand
schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn.

Zouden dan ā€˜bedrijfsbelangen’ zijn waardoor het anders ligt maar ik geloof er ook helemaal niets van.

Ja dat bedrijfsbelang moeten ze dan aan kunnen tonen en dat wordt lastig als jij een prima overdracht kan verzorgen en je geen cruciale rol hebt.

Maar wel een vervelende gang van zaken!

2 likes

Ik zit al een poos in dubio betreffende mijn baan.
Ik had besloten om tijd te nemen om na te denken wat ik wil, maar wel in mijn achterhoofd
" als vacature x komt dan schrijf ik".

Vacature x is dus net online gekomen :sweat_smile:

12 likes

Heb je de vraag opnieuw gehad?

1 like