Sollicitatietopic #2

Hadden ze geen termijn aangegeven waarbinnen je het zou horen? Ik heb zo een gesprek en daarna nog werken. Eigenlijk iets te veel voor op een vrijdag nu.

2 likes

Nee, er is gezegd; ik bel je! Ik had het even specifiek moeten vragen maarja soms gaat dat zo.

Spannend! Succes! Wel fijn dat je eerst gesprek hebt denk ik? Dan heb je die iedergeval gehad

2 likes

Naast het gesprek van gisteren staan er nog nu vier anderen gesprekken op de planning de aankomende 1,5 week. Wel heel veel verschillende functies. Hopelijk levert het iets op wat van het gesprek van vandaag werd ik niet heel warm.

Heb je nog iets gehoord @NotJealous ?

1 like

Jammer dat dit hem niet was voor jou. Maar wel lekker dat je nog wat gesprekken hebt staan.

Ik ben het helaas niet geworden. Heb nu nog 1 ding staan waar ik nog moet horen of ik op gesprek mag komen

1 like

ik ben ook aan het oriënteren en kwam dit ook tegen! ook een ongeschoonde lijst, maar ik weet niet eens of je die wel kan krijgen van bijvoorbeeld een bachelor als je niet meer aan die uni studeert :joy: :joy:

1 like

Ik heb nog steeds niks gehoord, wat logisch is want het is pas dinsdag. Maar ik ben al de hele week elke dag zo zenuwachtig hierdoor :frowning: Hopelijk krijg ik morgen voor hemelvaart nog duidelijkheid.

2 likes

Ahh zo herkenbaar. Ik zou ook iets rond Hemelvaart te horen krijgen maar dat bedrijf is op vrijdag gesloten. Dus dan is het of woensdag of begin volgende week.

Ik duim voor ons beide!

1 like

Ahh ik hoop dat je het dan morgen hoort en het positief is!!

Ik heb vorige week een interne sollicitatie verstuurd. Het betreft een customer journey expert-functie. Heeft iemand hiermee ervaring of is het zelf ook? Ik heb mij vooral gesolliciteerd op deze functie omdat het inhoud mij zo leuk lijkt en het past ook echt bij mij. Alleen het is nog vrij onbekend voor mij en ik ken geen route naar CJE

Wat fijn, gefeliciteerd! :partying_face:

Zou het zo veel als mogelijk bij jezelf houden (en kort) en bedenk dat je hen geen excuus schuldig bent ofzo. Hopelijk zijn ze blij voor je! Succes!

1 like

Is dat niet hetzelfde als accountmanager? Dus dat je de klant zijn account/portfeuille op gebied x beheert en adviseert?

1 like

Ik heb deze functie. Het verschilt wel erg per bedrijf wat het inhoudt, ik heb het hiervoor bij een ander bedrijf gedaan.

1 like

Wat was jouw vorige functie als je bent doorgegroeid of was het vanuit je opleidingsachtergrond?

1 like

Nee dat is niet vergelijkbaar. Het kan inderdaad per bedrijf verschillen. In mijn geval gaat het om interne CJE.

1 like

Een functie die op een andere manier verantwoordelijk was voor de customer journey. Toen tijdens mn sollicitatie aangegeven wat ik op dat vlak al gedaan had en waarom ik die kant meer op wilde.

2 likes

Op welk moment zeggen jullie je huidige baan op als je een nieuwe baan hebt? Mijn verstand zegt: pas opzeggen als het nieuwe contract is ondertekend. Maar dat kan nog weken duren en ik heb een lange opzegtermijn dus ik wil er vaart achter zetten.

1 like

Dat is een probleem wat je nieuwe werk moet oplossen. Als zij willen dat je op tijd begint, dan moeten ze zorgen dat het contract er nu snel is. Het is heel gebruikelijk om pas op te zeggen als je hebt getekend en zou ik ook echt aanraden om geen risico te nemen. Ik zou dus naar je contactpersoon communiceren wat je opzegtermijn is, per wanneer jij het liefst zou willen opzeggen, wanneer je dan zou kunnen beginnen en hoeveel later je pas kunt beginnen als ze een week oid later zijn dan deze datum.

19 likes

Ik heb de laatste keer wel opgezegd voordat ik het nieuwe contract had ondertekend vanwege een veiligheidsonderzoek dat 2 maanden duurt. Als ik dat niet had gedaan kon ik pas 2/3 maanden later beginnen bij mijn nieuwe baan vanwege een lange opzegtermijn bij mijn oude werkgever. Ik heb het “risico” genomen en inmiddels werk ik bij mijn nieuwe werkgever.

1 like

Maar tekenen geeft je toch ook niet 100% zekerheid? Ze kunnen je nog steeds wegbonjouren aangezien je (waarschijnlijk) ook nog een proeftijd hebt

2 likes

Volgens mij gaat het om het recht op een WW-uitkering. Als de werkgever je tijdens proeftijd wegstuurt heb je soms recht op een WW-uitkering. Ik lees op internet dat de werkgever dan wel schriftelijk moet onderbouwen waarom je bent weggestuurd. Als het bijv is omdat je altijd te laat komt heb je geen recht op WW.

3 likes