Oh dat is nieuw voor mij? Want je hoeft als werkgever toch ook geen reden op te geven als je in de proeftijd iemand ‘ontslaat’, en andersom ook natuurlijk. Ik dacht dat alle rechten dan sowieso vervallen
Heel logisch, dank je!
Ik vervul een dergelijke functie nu binnen een bank. Ik werk echt tussen de “business” en de “IT” in. Ben op dagelijkse basis veel bezig hoe we ons product kunnen verbeten en vertaal dit dan weer naar user stories voor de developers. En verder ben ik op dagelijkse basis ook bezig met ons IT team begeleiden en ervoor zorgen dat het werk door blijft gaan (dus bijv uitleggen wat ze moeten doen, soms extra informatie uitzoeken voor ze etc, inchecken bij ze of alles goed gaat).
Heb destijds binnen mijn sollicitatie vooral aangegeven wat voor ervaring ik heb met klantwaarde leveren, en hoe ik problemen analyseer en oplossingen aandraagt. En ben zelf eigenlijk doorgegroeid naar deze functie vanuit een IT traineeship.
Ik ga aan het eind van het jaar verhuizen en wil nu een baan zoeken dichter bij mijn nieuwe woonplaats. Dus ben nu bezig met het schrijven van een open sollicitatie bij het ziekenhuis waarvan de afdeling en onderzoeken mij het leukst lijken (heb een medisch-technische functie).
Ik heb een heel goed CV voor iemand die nog maar 3 jaar in het vakgebied zit, en nu heb ik drie alinea’s met mijn werkzaamheden en extra taken. Maar het voelt zo stom? Alsof ik drie alinea’s alleen maar aan het opscheppen ben over hoe geweldig ik wel niet ben. En dat ze echt gaan denken: jij bent arrogant zeg! Of dat ik weer bang ben dat ik overgekwalificeerd ga zijn. Het slaat waarschijnlijk nergens op, want solliciteren is jezelf verkopen en als ik een man was geweest had ik waarschijnlijk 5 alinea’s over hoe goed ik ben.
Hoop wel echt dat ze budget hebben voor extra personeel en mij willen hebben, want het onderzoek wat ik het meest veschrikkelijk vindt om te doen, wordt in dit ziekenhuis niet gedaan . Ik werk wel in een vakgebied met flinke tekorten, dus fingers crossed!
Koester je innerlijke witte man van middelbare leeftijd.
Hoewel een langer weekend dan normaal i.v.m. hemelvaart niet verkeerd is, vind ik het wel vervelend om nu langer in spanning te zitten. En dat haalt ook slechte eigenschappen naar boven zoals gesprekken in mijn hoofd nalopen en alles overanalyseren.
Ik heb vanmorgen een tweede gesprek gehad ergens en ik hoop echt dat het wat wordt Het gaat tussen mij en nog 1 ander persoon en ze zouden vanmiddag gaan overleggen en het dan waarschijnlijk ook laten horen meteen. Echt heel spannend!
Dank voor je uitleg! Hier heb ik echt veel aan
Hoe is het gegaan?
Ik werd eind van de middag gebeld dat het een hele lastige keuze was en dat toch HR de definitieve beslissing gaat maken. Maar die waren er niet vrijdag dus ik zou het begin van deze week horen.
Ooeeh! Succes alsnog🥰
Ik ben door de laatste ronde voor een nieuwe opdracht (ik ben gedetacheerd)
Het is iets heel maatschappelijks en een hele interessante toevoeging aan mijn cv
Heb jij nog iets gehoord? Ik had het verkeerd gelezen en het zou na Hemelvaart zijn.
Zelf heb ik wel een mail terug gehad van een ander bedrijf dat ik op gesprek mag komen dus dat is fijn en positief!
Wat fijn dat je op nog een ander gesprek kan komen!
Ja het is positief en negatief eigenlijk haha, heel verhaal. Ik werd gebeld en ze zeiden dat ik niet aangenomen was en hij vond het heel rot en dubbel om te moeten vertellen omdat ik het echt heel goed deed en ze zijn heel enthousiast. Andere mensen zouden net wat beter in het team passen, ik heb hier niet specifiek op doorgevraagd. Hij zei dat er een HBO functie open komt en verwacht dat daar intern op gesolliciteerd wordt waardoor er weer nieuwe plekken vrij komen op de mbo functie en hij vroeg of hij mij dan direct mag benaderen voor die nieuwe plekken. Ik heb gezegd dat ik baal maar dit echt heel graag wil dus blij ben dat er nog een kans is. Ik heb ook gevraagd of ik niet op de hbo functie kan solliciteren ondanks mijn diploma omdat ik wel alle relevante kennis heb. Hij vond dat een super goed idee en ze laten het diploma los. Hij gaat mij aanraden bij degene die weer over die sollicitaties gaat, maar het is geen garantie dat ik uitgenodigd word. Hij zei hier maandag over te gaan bellen maar belde mij 2min later al terug dat hij gelijk gebeld had voor mij. Ik mag hem ook altijd bellen of appen bij vragen dus ik ga gewoon het contact warm houden. Enerzijds dus positief dat ik nog 2 kansen heb en voor zelfs mogelijk een hogere functie, maar ik baal wel dat ik het niet gelijk ben geworden.
Hier ook een afwijzing, . Echt even balen, want ik wil heel graag verhuizen naar deze stad om te kunnen samenwonen met mijn vriend. Had gesolliciteerd op een functie dankzij een tip van een van de meiden hier, hoop dat er snel weer iets passends voorbij komt.
Het solliciteren zit er voor deze week op, maar ik ben bang voor afwijzingen. Heb het gevoel dat ik too much was bij enkele gesprekken.
Herkenbaar! Ik ben ook al een paar maanden op zoek en vorige week is pas voor het eerst een vacature online gekomen die geschikt is en ben ook de hele tijd aan het nadenken over wat het dan anders moet worden (wat me niet lukt om te bedenken). Hopelijk komt er snel iets voorbij voor je!
Volgens mij ben ik doomed m.b.t. werkgevers en solliciteren. Ik kan maar niets leuks vinden en ik wacht nog steeds op een afspraak voor een tweede gesprek van een sollicitatie die ik een maand geleden gehad heb. Ze hebben me 2 weken geleden aangegeven bezig te zijn met de planning, dat ze mij sowieso gaan uitnodigen. Gewoon nog steeds niets vernomen, nu toch wel twijfels of ik hier uberhaupt aan de slag wil. Nog gebeld naar HR maar die zat net in een meeting en god mag weten wanneer ze terugbellen…
Ik werk in een nichesector en het is echt een droom dus ik wil niet zomaar buiten de sector gaan
Geloof dat mijn geduld en doorzettingsvermogen getest wordt momenteel haha.
Ik merk dat ik toch best wel chagrijnig ben dat ik geen bericht meer heb ontvangen op een sollicitatie. Ben er destijds zelf achteraan gegaan en ze zouden het na Hemelvaart laten weten.
Nja geen bericht is ook bericht.
@Moa ik vind dit altijd zo slecht. Toen ik zelf veel solliciteerde waren er ook veel bedrijven die iets beloven maar dan niet doen. Dit is voor degene die solliciteerd erg rot maar ik dacht toen op een gegeven moment maar zo: als ze zo al doen bij het solliciteren dan is het maar beter dat je er niet gaat werken
Klopt, je hebt daarin gelijk en ik probeer altijd zo te denken. Helaas is het voor mij, voor deze vacature en dit bedrijf, heel moeilijk om deze gedachte aan te houden. Omdat dit het enige bedrijf is binnen mijn sector waar ik kan werken (ivm locatie). Dus ik houd mij daar zo aan vast, een ander bedrijf had ik allang losgelaten