Ja natuurlijk wil ik het netjes achterlaten en dat ga ik ook doen. Mijn administratie is tip top in orde. En dat hoeft mijn insziens niet door iedereen aan het handje mee te nemen en voor te stellen aan de nieuwe collega, die er tegen die tijd echt nog niet is. Toen ik begon zijn er ook veel overdrachten telefonisch gegaan en daar heb ik me ook prima mee gered.
Ik wil een studie doen en als ik wil dat mijn werkgever het betaalt, moet ik een soort sollicitatieproces in. Heb ik gedaan, maar de moed zakt me echt in de schoenen. Het proces is zo lang en het houdt niet op. Nu krijg ik wéér nieuwe feedback terug als: het is te duur, waarom niet goedkopere studies, waarom geen cursussen. Betaal gewoon mijn studie ![]()
![]()
Het is niet alsof het een noodlijdend bedrijf is, maar een multinational met mega winsten.
Ja gewoon dat laatste toch? Laat juist zien dat je geeft om je werk(gever) en dingen netjes wil afhandelen.
Even een update: Ik ben het geworden, zo blij!! Daarnaast trots op mezelf dat ik m’n gevoel heb gevolgd want wat een fijn en gelijkwaardig gesprek was dit ![]()
Nou update. Ik ben van de week gebeld dat de aangenomen persoon er toch vanaf ziet. Ik en 1 ander worden uitgenodigd voor een kennismaking aangezien de sollicitatie al succesvol was en aan de hand daarvan gaan ze weer een keuze maken. Ik heb straks mijn gesprek, maar ik heb er zo geen zin in om weer een week in zenuwen te zitten en mogelijk weer teleurgesteld te worden
. Maar ik ga er vol goede moed heen en hoop weer op het beste.
Ik heb nu ook vakantie en merk dat ik er zoooo tegenop zie om maandag weer aan het werk te gaan bij mijn huidige baan.
Edit: ik ben tijdens het gesprek direct aangenomen aaaaaah!! 1 september begin ik ![]()
Ik heb gisteren mijn sollicitatie verstuurd, hij sluit pas de 16e maar toch is het al spannend haha.
Ik was ook al in hun zoekopdracht verschenen op LinkedIn dus dat is wel een goed teken denk ik zo.
Gelukkig na deze ervaring weer een goede ervaring met solliciteren.
Binnen een week eerste en tweede gesprek bij een bedrijf en nu ook al een aanbod, echt goed aanbod ook vind ik zelf. Veel meer dan verwacht dus wil het eigenlijk gewoon zo accepteren.
Nu alleen super schuldgevoel tegenover mijn huidige bedrijf om daar op te zeggen terwijl ik toch echt niet op mijn plek zit daar
Heb jij al iets gehoord? Of wachten ze echt tot de sluitingsdatum? Wel spannend zeg zo lang wachten
Wel onderhandelen hoor! Ik kreeg ook best een lekker aanbod maar uiteindelijk kon ik nog 4 stappen omhoog en zit ik nu gelijk aan hoogst mogelijke in mijn schaal ![]()
Ja ergens denk ik als ze dit al aanbieden zit er vast meer in, maar ben nooit goed in onderhandelen
Ik verwacht dat ze echt wachten tot de 16e.
De gesprekken zijn ook pas rond de 25ste dus op zich is dat qua tijd prima.
Leuk dat je ernaar vraagt!
Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met solliciteren in de US? Mijn man en ik gaan waarschijnlijk voor zijn werk naar de US en ik ga mee op een L-2 visum en wil dus zelf gaan solliciteren. Heb alleen 99 problems en vragen.
Vacature waar ik twee maanden geleden op gereageerd had staat weer open. Vanochtend meteen even gebeld en er gaat een andere collega weg. Dus ik ga opnieuw solliciteren. Dit keer past het ook veel beter in mijn eigen afstudeerplanning, dus ik heb er al direct een beter gevoel over.
Ik heb vanmiddag mijn sollicitatiegesprek.
2x 3 kwartier met in totaal 8 mensen, ik heb mij voorbereid maar ik heb dus geen idee wat ik kan verwachten in een 1,5 uur qua vragen.
Ik laat het maar op mij afkomen…
Wauw, veel succes!
Succes! Wel veel mensen in korte tijd wow
Haha ja ik vind het ook veel en niet helemaal in verhouding staan tot de functie maar goed wie ben ik haha.
Nou het viel mee, denk niet dat ik gekozen wordt en dan is prima.
Ze hadden het erover dat ik wellicht te lief en wel jong was voor deze positie en daarna begon iemand over ´project corona´.
Toen ze vroegen welke problemen ik voorzag als ik 40 medewerkers moest aansturen, toen ik zei dat ik daar geen probleem in zag waren ze verbaasd ( ik heb er nu meer onder mij maar oké).
Er werd ook enigszins verbaasd gereageerd toen ik aangaf nog een verdiepende opleiding te willen doen want ik had toch opleiding x gedaan.
Dus al met al een leuk gesprek maar verwacht er niet veel van.
Ah wat jammer dat je al het gevoel hebt dat niks wordt! Wel fijn dat je het gesprek positief ervaren hebt.
Laatste update: ze belden al, ze gaan niet verder met mij. Reden: ik moest nog even verder
" rijpen" voor deze functie.
Het is letterlijk 90 % hetzelfde wat ik nu ook doe maar oke.
Nou ik ben weer even genezen hiervan haha.