Alles wat je zegt is zo zo zoooo waar.
Ik ben iemand die heel gevoelsmatig te werk gaat en dat begint al bij de vacature. Sommige vacatures maken mij helemaal zenuwachtig waardoor ik het gevoel heb mijzelf weg te cijferen. Heb het idee dat ik daar dan zo goed voor de dag moet komen, dat de onzekerheid van niet genoeg weten mij super veel stress geeft. Dan eet en slaap ik ook veel slechter omdat ik me voor mijn gevoel nooit goed genoeg kan voorbereiden. Dit zijn niet zomaar ‘gezonde’ zenuwen, maar volgens mij echt instinct.
Andere vacatures zijn soms niet direct hetgeen wat je zoekt maar als je beschikt over de vaardigheden om de baan uit te voeren en je hebt affiniteit met de branche, dan zou ik de gok wagen. Weten wat je kan en waar je geïnteresseerd in bent, zorgden er uiteindelijk voor dat ik voor die sollicitatiegesprekken nauwelijks stress heb gehad in de voorbereiding.
Ik wist niet altijd precies wat de functie inhield maar mijn hoofd stroomde wel vol van ideeën van hoe ik die functie zou vervullen. Voorbereiding kostte mij nul moeite. Het gevoel van comfort, zelfverzekerdheid en relaxtheid dat je op zo’n moment voelt, weegt voor mij zo zwaar.
Liever er van tevoren zelfverzekerd instappen met de kennis, ervaring en interesses die je hebt. We brengen zoveel tijd in ons leven op het werk door. Laat het alsjeblieft ook wat levensvreugde opleveren