Mijn kijkgezelschap vroeg waarom deelnemende landen niet gewoon een heel goed/bekend persoon insturen, à la Adele voor de UK. Ik dacht zelf dat het een soort ongeschreven regel was dat je dat niet doet (en denk dat dat ook niet goed gaat scoren), maar zijn hier eigenlijk nog afspraken over? En hoe zijn die onderbouwd?
Denk niet dat er regels zijn. Céline Dion is eerder voor Zwitserland uitgekomen en vorig jaar had je Flo Rida voor San Marino.
Edit: wist niet dat Céline Dion zo lang geleden was haha.
Zo ik kan niet alles bijlezen, maar vonden jullie Italië ook echt de matigste host in jaren?
Die ‘grappen’ die niet aansloegen, de 3000 optredes van Laura, het onverstaanbare accent, de lelijke outfits. De vele geluid en regie fouten, het feit dat ze met 4 landen geen televerbinding hadden.
Ik vond het uiteraard een leuke avond maar ik vond dat Italië echt helemaal niets leuks had gedaan voor de interval en gewoon qua hosts. Echt zonde van zo’n cultuurrijk land.
Denk niet dat daar afspraken over zijn eigenlijk? Flo Rida deed ook mee en die is ook erg bekend haha en niet eens Europees. En die scoorde ook best teleurstellend. Denk gewoon dat veel landen (terecht denk ik) inschatten dat het niet per se gaat werken om een grote ster te sturen. En ook dat veel écht grote artiesten er misschien geen zin in hebben of geen tijd ofzo? Is best intens natuurlijk om daar een week te moeten zijn en te repeteren en persconferenties en promo te doen. En eurovision is best onvoorspelbaar dus misschien willen ze het risico niet lopen om af te gaan. Helemaal als je al gewoon succesvol bent en eurovision niet nodig hebt voor geld of aandacht.
Sowieso vragen bekende artiesten een enorme smak geld hiervoor.
Hoe saaaaai zou het ook zijn als Adele mee zou doen haha dat zou het echt voor mij verpesten
Volgend jaar gaan we Freek en Suzan insturen, let op mijn woorden.
Van de omroep van je land denk ik
ABBA wist ik wel ja geen idee waarom ik dacht dat Céline Dion al bekend was haha ![]()
Volgens mij wordt er veel gespeculeerd over dat bijv. Polen het gaat organiseren. Is een buurland van Oekraïne en heeft onlangs het juniorfestival georganiseerd dus weten wel een beetje hoe het moet. Ben heel benieuwd iig hoe het gaat worden. In juni moet de knoop doorgehakt worden volgens mij?
Ik luister nu weer Moldavië en vind het echt keichill dat die zo fucking veel televotes kregen haha, Europeanen willen gewoon feesten
Ja het was écht opvallend slecht
Het camerawerk ook, ik heb daar echt niet per se kijk op maar het was echt heel slecht.
Heerlijk nummer idd! Ik vind dit filmpje ook zo leuk:
Het publiek werd ook op van die rare momenten gefilmd, wist zelfs niet of het expres of per ongeluk was zo raar was het. Helemaal niet op leuke momenten haha waarom zou je beelden maken van mensen die gewoon voor zich uit zitten te staren tijdens de zoveelste cringy presentatie of saaie intervalact of video.
Ja Idd en Mika had praktisch zijn eigen Superbowl show gisteren ![]()
Ja!! En élke keer als een act eindigde dan zag je drie dezelfde shots van het publiek, waarvan een van de zijkant de tribune was (super saai)
Eigenlijk vind ik het ook wel een mood dat die Italianen gewoon denken ja prima dat eurovisie maar eerst ff een espressootje drinken en een siësta doen en pasta eten bij nonna en daarna ga ik wel ff een uurtje zitten om wat dingen in een draaiboek te krabbelen. Is toch chill als je zo in het leven staat
In tranen uitgebarsten, wat een indrukwekkende clip. Met ondertiteling komt ie wel wat meer binnen.
Zo, inderdaad. Moest er heel hard bij huilen ![]()