Songfestival #4

Haha Oekraïne is heel mellow en Albanië superintens, leuk contrast :stuck_out_tongue: Wel verrassend dat Oekraïne niet voor folk is gegaan

2 likes

Misschien dat Albanië een heel mooi verhaal er achter heeft, maar vind het echt geen prettig liedje om naar te luisteren :face_with_spiral_eyes:

1 like

Ben nog niet zo’n fan fan de liedjes die we nu hebben, Belgie heeft echt verkeerd gekozen :smiling_face_with_tear:

Maar ik heb echt hoge verwachtingen van Finland dit jaar, er zijn al 2 liedjes van de nationale finale uit en ze zijn allebei echt leuk

Omg love it, meer Eurovision wordt het niet toch!? Benieuwd naar de staging

2 likes

Ja ik vind het wel goed dat Oekraïne niet voor folk gegaan is! Na al die goede folk inzendingen ligt de lat hoog, en de folk acts uit de finale haalden dat niveau niet. Dus dan kunnen ze beter iets anders sturen, anders wordt iedereen het beu.

Albanië vind ik mooi maar ik denk dat dit in West-Europa niet zal aanslaan :cry: Die finale was trouwens leuk om te kijken, prachtig verzorgd met een orkest en veel liedjes.

@Acquiesce de finale versie heeft uitgebreide staging t.o.v. de hierboven geplaatste versie, heb je die ook gezien?

2 likes

Ik ben obsessed met deze mogelijke inzending van Finland. Hoop echt dat ze deze kiezen.

https://youtu.be/rNrgQm5z07U

2 likes

Dit is echt zoiets dat of heel hoog komt of juist heel laag (afhankelijk van staging) :joy: Ik heb de rest nog niet beluisterd maar van mij mag deze gaan

1 like

Jaaa zo leuk deze!! Al zijn er nog 3 andere die ik ook leuk vind maar deze zou wel het meest iconisch zijn

Mensen zijn dus bang dat er een saai liedje wint van ene Robin die daar heel bekend is maar ik hoop dat ze toch voor deze gaan :star_struck:

Ik heb gisteren de Maltese voorronde gekeken, net de Noorse, en ik ben nu overgeschakeld naar de Litouwse. Daar was net een deelneemster die het voor de dertiende keer probeert! Maar ik vond het echt meh en ze zong vals dus die wordt het niet :joy:

4 likes

Guys die Maltese voorrondes zijn echt beschamend slecht… ik heb gewoon na drie kwartfinales nog geen favoriet?? :joy: De commentaren bij de compilaties op YouTube zijn vernietigend want al deze deelnemers staan gewoon voor gek

1 like

NL zit in de tweede helft van de eerste halve finale

Nummer zal wel pas begin maart uitkomen ofzo? Ben benieuwd joh

2 likes

Ja ik ben ook benieuwd! Vooral omdat ze samen nog geen muziek gemaakt hebben en ze best verschillende muziek maken. Ik hoop op meer Mia dan Dion in ieder geval.

3 likes

Ja, hier ook mega benieuwd. Ben er een soort helemaal niet gerust over maar dat is op … precies niks gebaseerd.

5 likes

Hahhaa ik dacht zo dat dit liedje de Noorse nationale finale zou winnen maar echt alles hieraan was slecht :smiling_face_with_tear:

Maar er zitten nog 2 andere in de finale die ik heel leuk vind dus hoop dat 1 van hun wint! Mocht iemand benieuwd zijn: Jone - ekko inni meg en Alessandra - Queen of kings

2 likes

De nummers van de Noorse finale van dit jaar zijn niet mijn smaak maar mij vielen ook Alessandra en Jone op, en ook Skrellex. Nadeel aan Alessandra’s bijdrage vind ik wel dat haar liedje voor mij als een simpelere variant van een Ava Max nummer klinkt :joy: Zij moet het wel echt van de staging hebben.

Heb jij verder nog voorrondes gezien?

Omg ik heb me laatst toch een mama appelsap ontdekt in opa van giorgios alkaios :joy:

Ik heb hem even op het exacte moment gezet. Ik hoor hem hier dus zeggen:

Ken da nog vandaag zo? (In een beetje zo’n Hollandsch Vlaamse manier haha)
En dan zegt ie:
Vrijdag s’middags? Zij kan s’middags.
Jonatien kan die zondag? :joy:

Daarna hoor ik trouwens nog:

Eten staat nog vers

Echt it blew my mind toen ik het hoorde hahaha.

10 likes

Haha heb dit nr nog geregeld in mijn hoofd, echt een banger, dodeka points :greece:

3 likes

Hahaha dit is nog steeds echt één van mijn lievelingsinzendingen :raised_hands:

1 like

Ja Alessandra’s liedje is wat minder bijzonder daarom hoop ik toch op Jone. Ik denk dat Ulrikke gaat winnen, ik gun het haar wel omdat het in 2020 gecanceld was maar vind dit liedje een stuk minder leuk :sweat_smile:

Die van Estland volg ik ook! Maar die hebben dus 2 semi’s gehad en doen pas een maand later de finale, beetje raar :joy: die van Spanje kijk ik terug omdat het zo laat pas is maar daar zitten ook wel leuke tussen. Ik kijk heel erg uit naar Finland!

1 like

Ik gun het Ulrikke ook en ze is niet slecht, maar ik vind dit type inzending zo gruwelijk saai :sweat_smile: Denk wel dat je gelijk hebt en dat ze gaat winnen!

Estland volg ik ook. Mijn favorieten zijn Anett x Fredi en Robin Juhketal. Raar inderdaad van die finale. Tsjechië is ook raar want die heeft de show al uitgezonden maar de resultaten komen een week later…

Benidorm Fest (Spanje) vind ik leuk om te kijken. Van Semi 1 vond ik Agoney echt top. Ik ga zo semi 2 kijken :smiley: