Songfestival #4

Weet niet of het er hier al over is gegaan maar hoorde bij het Oog op morgen over deze inzending:

“Former Sex Pistols’ frontman, who was born in London to Irish parents, has entered the song Hawaii, a love letter to his wife who has Alzheimer’s disease”

heel lief liedje vind ik! Met het verhaal erachter vooral <3

6 likes

@dodecavia @Neon Same here!!! Deze en golden boy zijn echt mijn faves :grin:

2 likes

Ik ga hem volgen vanavond, heel benieuwd wie top 4 en top 2 worden :star_struck:

Ik vind Meelik - Tuju de leukste denk ik! Weet alleen niet of die het goed zou doen😂 Sissi en Alika vind ik ook nog leuk

Ik denk dat Spanje tussen Agoney en Blanca gaat, mijn favoriet is eigenlijk Megara maar ik denk niet dat die een kans heeft.

Ik heb gister Ierland gekeken en wat was dat erg zeg, de eerste 3 acts waren echt beschamend slecht live. Het liedje wat nu heeft gewonnen was wel de beste live maar nou niet echt dat je denkt wauw:

1 like

Vanavond zijn er rondes van van Spanje, Zweden, Noorwegen, Letland en Litouwen :joy:

Zit nu steeds te switchen. De Noorse finale is erg grootschalig, echt leuk om te zien

3 likes

Noorse finale is genieten!

2 likes

Finally :sweat_smile::smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Yes! Wie gaat volgens jou winnen?

Mijn favorieten: Skrellex, Alessandra Mele
Mijn voorspelling: de zaal ging los bij Alessandra maar ik denk dat Ulrikke wint

Alessandra (mijn favo ook!) of Ulrikke (gunfactor ook denk ik)

Ja, ik gun het Ulrikke ook maar ik vind het liedje echt niet mooi, terwijl mijn waardering voor ‘Queen of the kings’ juist is gegroeid

1 like

Zo blij dat Alessandra heeft gewonnen, dacht even dat dat mega saaie liedje wat het goed deed bij de jury ging winnen

Liedje van Slovenie is ook uit en die vind ik ook erg leuk!

1 like

Zijn er ook mensen die vanaf morgen Sanremo gaan volgen? Is er een livestream te volgen vanuit Nederland?

1 like

Vorig jaar werd het gestreamd op RaiPlay (Italiaanse zender). En vlak na de show werden alle optredens apart tijdelijk op het officiële kanaal op youtube gezet.

Als ik morgen de link heb zal ik hem hier delen :relaxed:

2 likes

@Kamelenrace en anderen

Vanavond Sanremo om 20.40 op Rai 1, livestream op deze site: Rai 1 - La diretta in streaming video su RaiPlay

Alternatieve link:
Escplus https://live.esc-plus.com/

3 likes

Dank je wel!!

@Neon heb je Tsjechie ookal gehoord? Ik ben fan🤩

2 likes

Kijkt iemand dit? Dit optreden is echt verschrikkelijk holy shit (die vrouw met zwarte jurk en wit heksenhaar)

Ja! Ik vind hem niet zo leuk en ik hoopte dat Pam zou winnen :no_mouth: Ik zag wel dat hij heel populair is onder de fans! Heb jij verder nog voorrondes gevolgd?

@Briseis Ik kijk en die vrouw was inderdaad geen goeie binnenkomer haha :joy:

1 like

Dat is echt het nadeel aan dingen volgen! Dat je weet dat er een veel leuker liedje had kunnen staan

Ik ga van Sanremo even een recap volgen denk ik, zaterdag kijk ik uit naar Estland en Letland. Ik moet me nog even verdiepen in de liedjes van Roemenie of daar nog wat tussen zit haha.
Bij Letland ben ik fan van RAUM

2 likes

Het is zo pijnlijk wanneer leuke nummers achterblijven in de voorronde!

Ik kijk uit naar de zeven finales op de 11de :star_struck: behalve die van Malta want al die kwartfinales waren kut. Bij Letland ben ik voor Patrisha (zij, Raum en die Lights groep maken denk ik de grootste kans). Kroatië heeft ook wel een leuke selectie. Ik hoop op shows waarbij de winnaar niet op voorhand al duidelijk is. België was wat dat betreft meesterlijk.

Hahaha ja Belgie was echt mega onverwachts, vgm Oekraïne ook maar die heb ik niet gevolgd.

Ga jij zaterdag proberen alles een beetje te volgen of een paar? Ik ga denk ik Eesti Laul opzetten haha, kijk dan later wel bij de rest. Ik heb echt een beetje een zwak voor Letland omdat ze al 5 keer niet door zijn naar de finale en nu blijkbaar ook heel ongunstig zitten in de semi zonder landen die normaal op ze stemmen dus ik hoop dat ze met iets goeds komen.

Ik vind het heel leuk dat Tsjechië en Slovenië populair zijn nu trouwens, ze hebben allebei nog nooit gewonnen dus lijkt me heel leuk om dat een keer te zien. Hoop dat San Marino ook tussen de favorieten zit :joy:

1 like