Songfestival #4

Oké weird :joy:

Ja Oekraïne was ook super onverwachts. Iedereen verwacht inmiddels etnische dingen en de meest mainstream entry werd gekozen (maar blijkbaar zijn de artiesten populair daar).

Zou inderdaad leuk zijn als landen zoals Slovenië eindelijk door de semi komen :blush:

Ik ga zaterdag zoveel mogelijk puntentellingen proberen te volgen om spoilers te voorkomen. Veder geef ik voorrang aan shows van landen waarvan ik de optredens voor het eerst ga zien :sweat_smile: heb jij per ronde duidelijke favorieten?

2 likes

2 likes

Ik vond die staging wel heel leuk van Oekraine, zal er ook wel aan bijgedragen hebben.

De kans is wel groter dit jaar met maar 15 landen in de 1e semi (voor Letland dan) maar alsnog kan het altijd misgaan :joy:

Ik heb alleen favorieten in Estland en Letland dus die ga ik proberen het meeste te volgen maar denk dat ik van de rest gewoon recaps ga kijken, anders wordt het zo chaotisch :joy: en voor Italie blijf ik niet eens lang genoeg wakker denk ik zo

2 likes

Ik vond de winnaars van Oekraïne sowieso de beste optie dus ik snap het, maar ik had net als iedereen (volgens mij) iets met folklore verwacht :joy:

Dit is mijn eerste super saturday en ik ga tabbladen openen met de finales. Ik begin met Estland en dan ga ik switchen tussen Roemenië-Denemarken-Kroatië (omdat we die acts nog nooit live gezien hebben). Ik ga proberen van alle landen de telling een beetje live te volgen. Litouwen, Zweden, en Malta ga ik helemaal in recap kijken.

Fijn, dan mist ik niks :joy: Wel jammer dat ronde 2 ook slecht is!

Ik zit nu met een vriend en meerdere streams tegelijk open te kijken. Van estland is iedereen al geweest.

Estland

Grappige intro act, een folk versie van hun nummer van vorig jaar in de eigen taal. Eesti Laul is een leuke en verzorgde show al versta ik er niks van.

Favorieten: Anett & Fredi (vind die jazzy sound echt nice), Meelik, Ollie

Denk dat Alika gaat winnen. Het was heel goed gezongen maar ik heb een hekel aan dit soort ballads.

Ik snap trouwens niet waarom Inger zo’n vreemde act had met al dat lopen erin, terwijl ze duidelijk al moeite had met zingen. Sowieso waren er bij andere mensen veel valse noten vanavond :smiling_face_with_tear:

2 likes
Denemarken

Alle liedjes zijn geweest. Weinig goede liedjes en mensen zongen massaal vals. Openingsact vond ik cringe (een medley van allemaal liedjes die niks met eurovisie te maken hadden, zoals I Gotta Feeling).

Mijn favoriet is Søren, dat was heel cute :smiling_face_with_three_hearts: zijn optreden had meer indruk gemaakt als hij die hoge noten had gehaald en dat lukte niet dus ik ben bang dat hij nu geen kans meer maakt, maar ik hoop echt dat hij wint.

Ik denk dat Reiley gaat winnen, maar het was vocaal helaas niet goed en er zaten allerlei effecten op zijn stem die het nog raarder maakten.

3 likes

Ik ga je reactie na afloop lezen @Pantalones :smiley:

Roemenië

Wat is deze show ouderwets, het lijkt wel iets uit 2007 (dit geldt ook voor de stream kwaliteit). Je hoort af en toe popup geluidjes van Windows XP :joy: Verder waren er veel foute outfits van de presentatoren en deelnemers dus dat was genieten.

Openingsact van WRS was leuk (Hola mi bebebe en een andere hit).

De rest van de optredens… wat kan ik erover zeggen. Het was een shitshow. Er zaten hele rare acts bij en veel mensen zongen vals.

Mijn favorieten zijn Andreea Folclor Orchestra (lijkt op Moldavië 2022 dan met een vrouw, super chaotisch) en Aledaida.

Vriend denkt dat Aledaida gaat winnen maar ik vind het lastig in te schatten.

WTF! De winnaar van Roemenië had ik niet aan zien komen! Ik dacht dat dit een joke entry was…

2 likes

Vond de liedjes die vorige week zaterdag uitkwamen toch een stuk leuker :joy:

Ja, ik zit hier gewoon in verbazing… :joy:

Ben ook erg boos vanwege Supernova want ik was fanatiek voor Patrisha.

Ik vind de winnaar van supernova echt niks aan :smiling_face_with_tear:

Heb je Kroatie al gezien?

1 like

Ik ook niet. Er waren echt betere alternatieven bij Supernova (vooral Patrisha) ugh.

Toevallig zie ik net de uitslag van Kroatië :melting_face: Het lijkt me sterk dat deze act in deze vorm toegestaan zal zijn in Liverpool, wat denk jij? Ik vond vooraf het lied van de nr 2 super lekker klinken, maar hun optreden leek wel iets van een kinderkoor. Heel ongemakkelijk en amateuristisch.

Ik vind het heel leuk dat hij in het Zweeds zingt! Som du vill is een van de favorieten uit mijn dochters ‘barn disco’ spotify playlist, dus ik kan me voorstellen dat zijn kinderartiest imago tegen hem werkt, maar ik vind dit ook weer een catchy liedje.

3 likes

Nee sowieso niet, vgm is het veel te politiek beladen :sweat_smile: en die band heeft vgm allemaal rare acties dus ze gaan vast iets raars doen met de staging

Wtf Kroatië???

Volgende week is eindelijk Loreen, ben heel benieuwd naar haar lied

1 like

Heb net de vorige Melodifestivalen optredens allemaal teruggekeken en ik kijk vanavond MF en de Finse finale tegelijk via Escplus. Later komen ook Portugal (semi) en San Marino (finale) en die ga ik ook kijken.

antwoord

Ik ben het eens met alles! Ik vond “Mer av dig” ook het leukste en meest catchy liedje, maar die jongen/stijl is niet mijn smaak. En die act van die Oekraïense was best goed en zij is idd een charismatische verschijning, maar ik houd niet van zulke ballads :no_mouth: Verder vond ik het grappig dat er dit jaar bij Melodifestivalen een paar oudere deelnemes waren (Eva & Ewa, Casanovas). Die waren lekker fout en ik vind het wel leuk dat deze groep ook vertegenwoordigd is!

Vanavond ben ik natuurlijk vooral benieuwd naar Loreen :star_struck:

1 like

Ik kijk nu het optreden van Kaarija - Cha Cha Cha en het is echt bizar

Het moet wel heel raar lopen mocht deze niet winnen hoor :joy:

1 like

Ja Loreen gaat gewoon winnen en ze blijft mijn favoriet! Maar ik vond het nummer ook tegenvallen. Ik had iets specialers verwacht. Die nagels vond ik wel artsy staan :joy:

Voor de liefhebbers: The Rasmus deden de interval act bij de Finse finale.

1 like