Plus dat Ilse de Lange hem destijds naar voren heeft geschoven, inclusief nummer. Het is niet dat hij zichzelf aanbood. Dat je gewonnen hebt betekent niet direct dat je weet wat kans op de winst maakt (tenzij je Johnny Logan of Loreen heet blijkbaar)
Ah wat leuk dat je op de afterparty was en dat je de zanger van San Marino ontmoet hebt!
Ga je naar Liverpool?
I wish!! Tickets krijgen lijkt echt onmogelijk haha, maar daarom ga ik ook graag naar eurovision in concert want dan kun je toch bijna iedereen live zien.
Nationaal lijkt me weer eens leuk, maar ik ben ergens ook wel bang voor de slechte smaak van mensen die verder helemaal geen eurovisie kijken. Maar sommige landen hebben een format met een combi van jury en televote, dat lijkt me nog wel wat!
Ah jammer! Ik hoop dat je toch nog aan tickets zult kunnen komen, of kan dat al niet meer? Voor mij was Liverpool al geen optie.
Het Grote Songfestivalfeest is ook altijd leuk om heen te gaan. Ben al benieuwd naar de volledige line-up.
Echt 1 grote inschattingsfout🙅♀️
Alles is fout hieraan: het feit dat ze zo lang geheimzinnig deden en niets eens wat wilden zeggen voor een camera, dat ze nooit (samen) hebben gezongen op een kleiner podium om even aan elkaar en met band zingen te wennen etc etc.
Maar ook dat gezeur in interviews dat Nederland te hard voor ze is; ze zitten er echt voor henzelf. Het is ook gewoon echt geen duo, het feit dat ze niet eens Mia & Dion heten maar beiden met naam en toenaam, vind ik al veelzeggend daarin.
Ja Nederlanders lopen altijd te zeuren als het niet goed (Eurovisie, voetbal, olympische spelen whatever), en is je grootste fan als het wel goed gaat. Had iemand ze hier echt niet op voor kunnen bereiden, of iets van mediatraining kunnen doen? Want erover zeuren in een interview, werkt ook zo enorm averechts.
/rant haha
Ik heb verkeerd gestemd op de poll haha, ik wil volgende keer weer een nationaal songfestival. Laat iedereen maar meebeslissen.
En dan krijgen we misschien weer eens parels zoals dit:
(100000 keer beter dan die 2 valse zoutzakken die we nu hebben to be honest).
Ik lees nu ook dat zij overal haar comments uit heeft gezet. Gisteren stond ook bovenaan op Nu hoe vals het was.
Het lijkt mij wel lastig hoor, om zo’n lading over je heen te krijgen. Maarja je weet dat dat erbij hoort en bij zo’n groot event moet je juist presteren. Ik vind zelf ook het nummer verschrikkelijk en snap de keuze totaal niet. Ik hoop echt dat we niet door de Semi komen want dat zou ik geheel onterecht vinden. Tenzij ze ineens nog de sterren van de hemel zingen.
Nee ik vind het eigenlijk ook wel heel treurig, ze waren al makkelijk te haten (sorry maar het is wel zo) en nu blijken ze ook vreselijk live te zingen EN het is nog niet eens begonnen. En Duncan is ook wel heel afwezig (en was ook niet bij de optredens blijkbaar?) terwijl hij eerst ook vrij interessant deed. En dan wordt nu net wel bekend dat Duncan Laurence op gaat treden tijdens het songfestival
Dit is het eerste jaar sinds ik het ESC volg dat ik me heb voorgenomen om de odds niet te gaan volgen, zodat ik een soort van onbevangen voor de tv kan gaan zitten. Nu ik het niet volg voel ik me de hele tijd wat unheimisch. Het was toch altijd deel van de voorpret. Maar de pret van gewoon voor de tv zitten en kijken wat nou eigenlijk echt leuk is wil ik ook eens meemaken. Want ik ben dan ook zo dat ik favoriet nr 1 sowieso de winst niet meer gun, wat natuurlijk onzin is.
Maar ook zonder de odds te volgen heb ik zo’n idee dat wij iig de finale dit jaar niet gaan zien.
Dit doe ik elk jaar eigenlijk, is ook echt wel chill! Sommige nummers zijn wel beter op repeat, maar je merkt dan heel erg welke nummers je goed bijblijven. Weet ook het liefste zo min mogelijk over de artiesten, hoe ze heten of eruit zien. Wil gewoon dat alles een verrassing is.
Ken van dit jaar alleen Nederland, en ik weet dat Loreen meedoet maar geen idee hoe haar lied heet of hoe het klinkt.
Ik luister nog wel vantevoren, ik kan niet in een keer cold turkey haha. Maar dan is je “seizoen” heel kort, dat lijkt me echt een groot nadeel. Als je alles volgt begint het al bij de voorselecties en heb je een half jaar esc-content. Ik zou mezelf dan steeds moeten tegenhouden om niet te gaan luisteren, zoveel zelfbeheersing heb ik niet.
Wel jaloers op je ervaring op de avonden zelf.
Ik ben een na-genieter
Sowieso denk ik dat de odds er dit jaar zwaar naast zitten m.b.t. twee zeer gehypete landen
odds
Tsjechië en Oostenrijk. Ik denk dat Tsjechië gaat floppen door de act en dat Oostenrijk nu te hoog ingeschat wordt als semi winnaar en met die hoge notering in de finale.
tsjechie ja dat wordt echt een cringefest
oostenrijk gaat wel hoog eindigen denk ik - heeft televote appeal en denk dat de ‘message’ veel juryleden aanspreekt. en komt live best goed uit de verf
het land dat het echt niet zo goed gaat doen zoals de odds verwachten is oekraine
andersom denk ik dat griekenland het een stuk beter gaat doen zoals verwacht
We weten allemaal dat Moldavië moet winnen.
Niet dat ik de act heb gezien; maar gewoon überhaupt. Stem altijd 5x op ze.
Mja ik heb toch het gevoel dat Oostenrijk kans maakt te floppen. Om een semi winnaar moet je act heel overtuigend zijn. Het is voor mij nog te amateuristisch daarvoor en een beetje cringe. Ik ga sowieso slecht op dat Edgar Allen Poe thema en die kreet “Who the hell is Edgar?”. Maar misschien ben ik te oud en zuur om dit te waarderen
Tsjechië is echt extreem cringe ja en ik snap ook niet waarom mensen geld inzetten op de kwalificatie van Zwitserland. Hij kan doorgaan maar het is echt saai en zou net zo goed nul punten kunnen krijgen.
Edit: en ja, eens over Oekraïne. Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat mensen op Oekraïne gaan stemmen puur vanuit sympathie.
Dat hebben we vorig jaar toch al gehad. Denk dat veel mensen daar al niet meer mee bezig zijn.
Precies, maar in de odds staan ze gemiddeld op plaats drie terwijl ze op basis van de kwaliteit van de inzending de linkerhelft van het scorebord niet halen. Niet slim om daar je geld op in te zetten.
Ik ben even benieuwd naar de meningen in dit topic:
Wat vind jij van de Nederlandse inzending ‘Burning Daylight’?
- Leuk!
- Mwa, kan ermee door
- Verschrikkelijk
0 stemmers
Denk jij dat Nederland dit jaar de finale gaat halen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als Nederland wel in de finale komt, hoe hoog denk je dat ze zullen eindigen?
- 1-5
- 6-10
- 11-15
- 16-20
- 21-26
0 stemmers