Songfestival #4

Ik heb “nee” gestemd, maar ik denk dat dit afhangt van hoe het uiteindelijk uit de verf komt.

Als het niveau is zoals de preparties dan zullen ze niet doorgaan. Als het vals zingen meevalt en de staging mooi is kunnen ze (hakken over de sloot) doorgaan want dit is denk ik wel een genre wat genoeg mensen aanspreekt.

5 likes

Ik ben vooral benieuwd wat er nu allemaal achter de schermen gebeurt. Een paar snelle workshopjes in “wat is chemie” en een aantal zanglessen zodat ze hopelijk een paar woorden kunnen zingen die niet offkey zijn.

2 likes

Ik vond het nummer van Zwitserland al redelijk ongepast (qua oorlogs thema en dan dat vanuit het lekker neutrale Zwitserland), maar hij is mij wel helemaal kwijtgeraakt toen hij bij Eurovision in Concert lekker met het publiek nog een keertje het refrein ging zingen alsof het een leuke liefdesballad is? Nee sorry dat vind ik echt niet kunnen met zinnen als “Just bodybags that we’ve become”. Dus eigenlijk hoop ik dat hij niet doorgaat haha.

Ik vind Oostenrijk verder ook niet super en ik was zaterdag met een vriend bij Eurovision in concert die daar wel helemaal fan van was en die vond ze juist best wel tegenvallen, kwam gewoon niet helemaal over. Snap wel wat je zegt met een beetje amateuristisch inderdaad!

2 likes

Haha ja duncan zei dat het goedkomt op z’n insta en dat ze er alles aan doen om het goed te laten komen

Dus ik stel me zo voor dat ze van binnen compleet kapot gaan terwijl ze boer er ligt een kip in t water zingen bij hun zangles.

14 likes

de poolse ~zangeres~ is haar stem kwijt en weet dat ik niemand ziekte mag toewensen maar ik hoop dat ze m in mei nog steeds kwijt is👀

echt een puppet van de corrupte overheid/omroep

Ohhh dat is wel heel slecht! Hoe toondoof kun je zijn? De tekst van Zwitserland vond ik inderdaad al misplaatst gezien maar dat was eigenlijk niet een reden voor mij om zijn kansen laag in te schatten omdat ik niet denk dat het publiek daar genoeg om geeft om het te laten floppen :sweat_smile: Maar de inzending is verder ook super saai en oninteressant, dus hopelijk gaat hij niet door.

Oostenrijk mist toch een bepaalde star factor. Als Billie Eilish een versie zou maken van dit nummer zou het waarschijnlijk meer indruk maken.

Alsof je na al deze online haat nog goed gaat kunnen presteren. Sorry, ik geloof er niet in. Dat moet toch mega stressvol zijn en ik denk echt niet dat je dat binnen zo’n korte tijd omzet naar een positieve mindset om iedereen ff het tegendeel te bewijzen.

17 likes

Nee dit gaat echt finaal mis

1 like

Nee wel eens met wat je zegt over Zwitserland hoor, qua dat het algemene publiek daar misschien niet zoveel om geeft. Ik vond het inderdaad wel echt heeeel ongepast haha, sorry als je dat met het publiek had willen doen had je maar een ander nummer moeten kiezen. Maar ik vind het inderdaad ook gewoon wel saai dus hoop ook dat het niet doorgaat. We gaan het zien!

En eens met wat je zegt over Oostenrijk!

Ik vind Tsjechië trouwens wel vet, maar dan vooral de video-versie. De versie van de Tsjechische nationale finale was niet zo best. Was daar ook redelijk bang voor bij Eurovision in concert maar vond het al wel wat beter overkomen. Ben benieuwd naar hoe het uiteindelijk wordt. Maar sowieso geen winnaar in mijn ogen qua live versie.

2 likes

Ja, Zwitserland mag van mij laatste worden vanwege die tekst! Ik vraag me af of hier geen kritiek op komt vanuit Oekraïne of andere mensen bij wie dit gevoelig ligt?

Tsjechië is totaal niet mijn ding maar ik snap dat de studioversie je aanspreekt want het is wel origineel. De uitvoering doet me denken aan een schooloptreden en ze kunnen beter stilstaan want dat dansen geeft deze vibes:

afbeelding

Ja precies. Ik vind het oprecht knap dat ze niet gewoon wegrennen en zeggen “zoek het uit”.

2 likes

Hahaha ja die vergelijking snap ik wel! Is inderdaad wel een beetje ongemakkelijk. Ik vond het bij nationale finale ook qua staging heel raar, dat soms de zangeressen volledig in het donker staan te zingen? Hoop dat ze daar nog wat meer aan doen want anders wordt het sowieso niet veel ben ik bang.

Mia en Dion tijdens de liveshow:

3 likes

het is ook zo’n ontzettend verschil tussen hoe mia en dion reageren op de kritiek en bijv. mae van de UK die haar eerste optreden(s) ook echt heeft verpest maar verre van defensief is geworden en er met humor mee omgaat (en inmiddels is t al een stuk beter)

3 likes

Als ik hen was zou ik kiezen voor zogenaamde buikgriep i.p.v. een internationale afgang op de dag des oordeels.

5 likes

Ik heb voor het eerst nu pas alle acts bekeken en Duitsland moet gewoon winnen punt hahaha. Ik vind Australië ook leuk, maar ja die gaan niet zo ver komen denk ik. Persoonlijk denk ik dat Finland gaat winnen. Ik geloof echt niet dat Loreen het wordt hoor.

1 like

Ik moet trouwens ook zeggen dat toen ik Servië zag/hoorde, ik bij mezelf dacht van…hmmm dat klinkt bekend? En eerlijk ik vond het net parasite Eve van ‘bring me the horizon’, de drop en achtergrond muziek is praktisch hetzelfde en zelfs de aesthetics heeft hij best wel keihard nageaapt :joy: Ook zo’n ding in de achtergrond met hoorns en die mensen met maskers.

Ik weet niet ik vond het echt wel super veel overeenkomsten hebben. Ook unrelated, maar ik zie ook echt een jonge Hugh Grant als ik naar hem kijk hahaha

1 like

wie is jouw winnaar dit jaar? even de top 10 odds gepakt no hate

• zweden
  • finland
  • oekraine
  • spanje
  • noorwegen
  • israel
  • frankrijk
  • oostenrijk
  • tsjechie
  • verenigd koninkrijk
  • anders:

0 stemmers

Ik mis België echt in alle favorieten lijstjes. Zit al de hele week met dat nummer in mn hoofd💃🏻

2 likes

Moldavië & Azerbeidzjan