Songfestival #4

Ik blijf echt stuk gaan om deze laatste foto hahah zo met dat been en die droge blikken allebei wat vreselijk

20 likes

Ja echt zo’n lookbook bij de kapper foto!

Maar echt zoveel voorbereidingstijd en dan nooit even samen live zingen ergens. Nee want lekker geheim blijven doen tot het einde is koOo0olLl🤨

8 likes

Ik weet nog niet want weet ik pas na de halve finales maar Zweden gaat toch winnen.

Idd het is echt zo’n banger gewoon! :grin:

hahah duncan laurence gaat zijn eigen releases uitstellen om zich volledig te kunnen focussen op het helpen van mia en dion :sneezing_face: :sneezing_face: :sneezing_face:

4 likes

Ik vind Australië hun progress van de afgelopen jaren net een AI die Eurovision aan het leren is haha

5 likes

Ik moest hierdoor opeens denken aan dat Amerikaanse songfestival. Maar ik lees dat dat maar eenmalig was, omdat er te veel kritiek was. Het was ook maar een raar gebeuren. Het enige leuke was dat Michael Bolton meedeed.

1 like

Ja hoop echt dat die wint ipv Loreen. Tattoo is best een lekker nummer maar zou echt saai zijn als die wint🥱 ik wil Cha Cha Cha💚

6 likes

ik denk overigens dat finland een prima kans maakt, gezien het verreweg de meeste televotes gaat krijgen (is feit), en er daarentegen meerdere nummers zijn die voor de jurypunten gaan strijden (zweden, spanje, frankrijk, italie, estland, litouwen). dus vermoed dat dit jaar de winnaar het moet hebben van televotes en niet zozeer jury.

4 likes

Ik vind dit liedje uit de Servische voorronde echt leuk en catchy. Ik luister hem nog steeds :joy:

@Ireth ja! Ik had dat altijd nog weleens willen bekijken uit nijd, maar heb serieus helemaal gemist dat het überhaupt geweest was? Dus het zal idd wel niet veel soeps zijn geweest haha.

@wompie nou echt! Ik wil niet dat Loreen wint want dat is gewoon zo stom en voorspelbaar. Cha cha cha of Duitsland zijn de enige waar ik tevreden mee.zou zijn haha

1 like

Ik hoop het zo!! Zou Zweden echt heel saai vinden

en vergeet niet dat je een redelijk aantal standaard corrupte jurys hebt (griekenland, spanje, cyprus, ITALIE vooral, en meer) die nooit punten aan de beoogde winnaar gaan geven en in dit geval al helemaal niet denk ik haha

Hahahah jaa! Hier heb ik ook even aan gedacht. Dat het gewoon een dikke publiciteitsstunt is.

Ik zou dat echt heel nice vinden
Maar ik verwacht bij hen en bij Duncan niet dat ze hun ego opzij kunnen zetten om zo’n stunt voor elkaar te krijgen

5 likes

Zou wel heel heftige pr stunt zijn haha. Daarnaast denk ik dat het nummer juist wel lastig te zingen is, maar ik ben geen expert. Er zitten best grote ‘sprongen’ in en die zijn volgens mij best moeilijk. In de studio zijn die misschien wel los ingezongen, maar dat is live dan natuurlijk weer heel anders.

Krijg er wel veel zin in, in weer de hele week songfestivallen :heart_eyes: Wilde dit jaar zaterdag een kleine viewingparty hosten, maar de mensen waarmee ik altijd kijk kunnen niet :smiling_face_with_tear: Dus maar hapjes voor mezelf maken denk ik haha.

Zo stom hè! Ik was ook van plan een klein eurovision feestje te geven, met snacks in europese thema’s. Plant er iemand een verjaardagsfeest :cry: En het is zo’n jubileumleeftijd-verjaardag met afgehuurde locatie en zodanige familieband dat ik niet kan maken om niet te komen.
Zou zelf nooit een feest geven tijdens de finale van het songfestival, maar helaas zou 99% van de mensen daar niet eens bij stilstaan denk ik.

Ben nu dus aan het overwegen om alleen het begin van het feestje mee te pakken en net om 21.00 thuis te zijn wanneer het begint :sweat_smile:

Elk jaar weer teleurgesteld dat ik geen nieuwe vrienden heb kunnen vinden die songfestival net zo leuk vinden als ik. En de mensen die ik normaal kon overhalen zijn dan niet in NL. In die gevallen echt blij met het forum hoor. Echt gezellig dan.

3 likes

Ik heb sinds een paar jaar eindelijk vrienden zo gek gekregen om met mij het Songfestival te kijken. Ik lok ze met cocktails hahaha

5 likes

Ik heb gisteren met een paar vrienden een avondje gehouden waar we alle nummers hebben geluisterd en beoordeeld (aan de hand van een super mooi zelfgemaakt scoreformulier :stuck_out_tongue_winking_eye:) en iedereen jaar als we dat doen valt het altijd tegen en dan met het songfestival valt het mee, maar nu leek het echt nog extra meer tegen te vallen wua nummers :frowning: Heb echt maar een paar voldoendes uitgedeeld. Heb er echt een hard hoofd in dit jaar (naast dat nederland tot nu toe echt niks is haha)!