Songfestival #4

Ik denk echt dat ze er zelf niet zoveel aan kunnen doen inderdaad, behalve super naïef zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat ze als jonge, realief onbekende artiesten de hoop hebben dat hen dit groot kan maken.

Duncan is het volgens mij heel erg naar zijn bol gestegen en ergens heb ik t idee dat hij totaal niet lekker in zijn vel zit.

Ik heb dat artikel van Wout Hardy ook gelezen en het is natuurlijk heel erg vanuit zijn perspectief geschreven, maar hij komt wel oprecht over.

Ilse de Lange is volgens mij geen leuke vrouw, ik heb vaker gehoord dat zij onmogelijk is op zakelijk vlak.

3 likes

Nee hoor, ik wist dat hij zou komen. Het kan soms ook zo zijn dat een vrouw niet aardig is, zonder dat daar een hele theorie over misogynie achter hangt.

Verhaal over waarom ik vermoed dat ze niet zo aardig is, verwijderd. Voelde niet netjes.

3 likes

Toch geen songfestival feestje dit jaar :pleading_face: Ik kan het niet opbrengen gewoon en het is gewoon te kort dag. Ik kan niet verwachten dat mensen nu nog kunnen komen haha. Ergens voel ik heel veel fomo erover maar whatever. Ga het denk ik maar gewoon een keer met mijn vriend en een vriendin of twee op de bank kijken… is ook gezellig. Heb wel nog een idee voor versieringen, maar fuck it misschien doe ik dat gewoon alsnog maar dan gewoon voor mezelf en om hier te posten of op mijn Instagram ofzo haha

3 likes

Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij niet wint, en zo niet dan ben ik echt boos eigenlijk haha

3 likes

Mijn vader informeerde bij me of Rammstein dit jaar mee deed aan het songfestival. HIj had het nummer van Duitsland of de radio gehoord maar het heeft er echt wel wat van weg. (Zal de zanger van Finland ook wel een goed nummer vinden gezien zijn tattoo.) Duitsland is voor mij echt favoriet maar gedeeld met Finland.
(En ik kan het niet eens zien, was zo suf om een vakantie te boeken volgende week. Maar ook geen straf natuurlijk, nu gaat mijn man het in z’n eentje kijken.)

1 like

Ik heb er weer zoveel zin in :heart_eyes: Elk jaar trommel ik mijn vaste vriendengroep op om samen te kijken. En ookal vind bijna niemand van hen het leuk, komt iedereen toch altijd weer. Het begint ook altijd hetzelfde; het eerste uur zitten ze het een beetje af te kraken en uit te lachen, maar daarna zijn ze allemaal enthousiast over wie ze willen dat er wint en de acts.

4 likes

Duitsland is zo dom geweest om Electric Callboy niet de kans te geven op naar ESF te gaan.

Zo veel catchier en geen Rammstein knock off.

8 likes

Ja dat was wel geniaal geweest.

Ja ben nog steeds boos dat ze die stomme act door hadden laten gaan en niet dit :sob: Denk ze hiermee echt hoog waren gekomen.

3 likes

Hoewel Electric Cowboy goed boert zonder ESF, denk ik dat ze dan ook wel Måneskin-famous zouden kunnen worden.

4 likes

Dit is echt het eerste jaar sinds tijden dat ik gewoon niks weet over t songfestival en nog niks heb beluisterd :smiling_face_with_tear: ik ga mij morgenavond maar even snel inlezen/liedjes luisteren en hopen dat ik dan wat wijzer ben​:joy:

3 likes

Ik wou dit ook net komen plaatsen! Ik “voel” het nog niet ofzo. Heb 1x de hele Spotify afspeellijst geluisterd maar meer nog niet. Maar misschien ook wel leuk om eens verrast te worden.

Mia en Dion zijn 27 en 29 jaar oud. Die leeftijd is toch echt geen excuus.

Het zijn onsympathieke mensen die vooraf al wisten dat ze dit nummer niet aankonden. Aangezien de selectieprocedure doorgestoken kaart was wisten ze al sinds 2021 dat ze dit zouden gaan doen met dit lied. Toch hebben ze die twee jaren niet gebruikt om zich fatsoenlijk voor te bereiden.

Ik heb heel weinig sympathie voor deze twee (behalve wanneer ze extreme haat en bedreigingen krijgen natuurlijk). Het grootste gedeelte van de kritiek die ze ontvangen gaat om hun eigen wanprestaties en gedrag en dat hadden ze gewoon kunnen voorkomen door tijd en energie in hun werk te steken en een professionele houding aan te nemen.

Ben het overigens eens met je opmerking over Duncan! Mia en Dion zitten voor mij in dezelfde categorie als hij.

1 like

Ja same, en nu moet ik ook nog werken tijdens de finale :cry: maar ga wel de halve finales kijken en lijkt me ergens ook wel weer eens leuk zo helemaal zonder voorkennis!

Aangezien jullie de experts zijn: hoe betrouwbaar zijn de bookmakers? Want met hoeveel Loreen nu bovenaan staat daar zou je bijna zeggen dat het een gelopen race is? Hebben de bookmakers het de laatste jaren wel eens fout gehad?

zit heel vaak wel goed of in dit buurt, maar bijvoorbeeld in 2018 gingen de bookmakers voor Fuego als winnaar en die heeft helaas niet gewonnen.

ook is er dit jaar eea nieuw qua stemmen, wellicht dat dat ook het voorspellen wat lastiger kan maken?

Met Petra graag dan ook nog erbij. Gewoon een trio.

1 like

Toen Duncan won was dat volgens mij ook niet voorspeld

‘Die mij maar een Keiino-cloon met wat Teardrops’ :innocent:

1 like

Mijn Spotify ging opeens lekker wild zelf aan de slag met zelf selecteren en opeens kwam er iets voorbij en ik was er echt heilig van overtuigd dat onze Deense Vikingen weer een nieuw lied hadden uitgebracht, maar helaas waren ze het niet. Moest wel meteen aan @Krabsalade denken

1 like