Songfestival

Als Gerald Joling het gaat presenteren ga ik niet kijken.

1 like

Omg @Otzi jouw feest, legend :two_hearts::tada:

3 likes

Weet iemand trouwens hoe het zit met die big five? Hoe is dat ontstaan of was dat vanaf de eerste editie al zo?

Ik zie namelijk echt het voordeel niet. Ja, je staat gelijk in de finale maar als je daar toch laatste wordt… Lees net dat ze totaal 6 miljoen euro inleggen dus dat is toch meer dan een miljoen per land

1 like

Wiki zegt:

Een aantal landen komt, onafhankelijk van hun eindplaats in de finale van het voorgaande festival, automatisch in de finale. Deze landen hoeven dus niet aan te treden tijdens een van de halve finales.

Bij de oprichting van de zogenoemde Grote Vier in 2000 bestond die uit Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Zij danken hun gegarandeerde finaleplaats aan hun financiële steun aan het festival. In 2011 werd het terugkerende land Italië aan dit gezelschap toegevoegd, waardoor de Grote Vier , de Grote Vijf werd.

1 like

Thanks! Had ik ook wel kunnen checken :sweat_smile: Blijft me toch wel een vraagteken waarom je dit als land doet als het je kansen toch niet vergroot

@ClaireCharlotte @Nora89 Ahhh bedankt man! Het was echt veel werk, maar was zo blij dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad en het leuk vond. Mijn avond kon echt niet meer stuk!

en @Kamerbreed sowieso :joy: Ik regel de versieringen ook wel hahaha

4 likes

Ik vind dat @Otzi het songfestival moet organiseren volgend jaar.

17 likes

Ik vind Jan Smit best leuk commentaar geven haha maar ben denk ik de enige. Niet dat ik hem als presentator hoef te zien, maar beter dan Martijn Krabbé ofzo.

6 likes

Wat een feest was het om het songfestival met jullie te kijken in de chat :heart:

13 likes

@Kruiswoordpuzzel Hahaha mijn schaar draait dan overuren denk ik met het uitknippen :joy: En uiteraard slavko cupcakes for everyone! hahahaa :grin:

@Kamerbreed Anytime! :blush:

6 likes

Ik zie Jan Kooijman ofzo ook nog wel iets van presentatie doen. Zag op twitter dat hij ook wel heel fanatiek was tijdens de uitzending met zijn mening over oa de liedjes.

3 likes

Wie

10 likes

Dit zie ik echt niet gebeuren haha die zijn toch veel te serieus voor deze ongein.

5 likes

misschien wel maar Jinek kan goed goed in het Engels presenteren en dat vind ik toch wel heel belangrijk en zie ik Jan Smit of Chantal Janzen niet doen.

2 likes

Ik was ook echt super blij dat IJsland toch nog in de top 10 stond uiteindelijk :star_struck:

5 likes

Wat een gier

Toch nog een paar keer de ontknoping opnieuw gekeken, word er zo blij van!
En ff mijn foto aangepast haha

2 likes

Maar moet er nou een crowdfunding worden gehouden om het te organiseren? Als iedereen een euro doneert aan de organisatie…

1 like

Ik baal dus als een stekker want gisteren rond half 1 was ik zo moe dat ik in een moment van verstandsverbijstering ben ik gaan slapen omdat ze er toen helemaal niet goed voorstonden en nu heb ik dus HET moment gemist. Ja ik kan het wel terugkijken maar is toch niet hetzelfde :cry:

1 like

Ik zie het! Ik had gisteren in alle excitement niet eens door dat ze dat gedaan hadden! :scream:

1 like